Günümüzün rekabet ortamında, markaların hedeflerine ulaşmasında en önemli rolü kurumsal imaj ve itibar oynamaktadır. Olumlu bir kurumsal imaj oluşturmada yaygın olarak kullanılan yöntemlerden birisi de sponsorluk faaliyetleridir. Spor sektörünün her geçen gün daha fazla gelişmesi ve kitleleri doğrudan veya dolaylı olarak kapsamına alması sporun çekiciliğini arttırmaktadır. Sponsorluk, hem sponsor hem de sponsorlu etkinlik için karşılıklı marka ve iş değeri yaratan ilişkisel bir pazarlama aracıdır. Özellikle medyada sürekli yer alması ve büyük kitlelerin ilgisini çekmesi nedeniyle spor faaliyetlerini kapsayan spor sponsorluğu, büyük kitlelere hitap ettiği için ürünlerini büyük kitlelere tanıtmayı amaçlayan markalar için önemli fırsatlar ortaya koymaktadır. Bu nedenle de markalar, ürünlerini ve hizmetlerini kısa zamanda daha geniş kitlelere ulaştırmak amacıyla spor sponsorluğunu tercih etmektedir. Bu bağlamda spor sponsorluğu olumlu bir imaj oluşumu sağlanarak sadık bir tüketici tabanı oluşturmak için oldukça başarılı bir iletişim kanalıdır. Çalışma, kuruluş ve markaların gerek iç gerekse de dış hedef kitlesine yönelik olumlu bir kurumsal imaj oluşturmada spor sponsorluğunu nasıl kullandıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda kuruluşların/markaların, spor sponsorluğundan nasıl faydalanacağı, spor dallarının taşıdığı imaj değerlerinin kurumsal hedefler çerçevesinde nasıl kullanacağı ve spor sponsorluğu gerçekleştirirken önem arz eden hususlar literatür taraması yapılarak uluslararası bir havayolu markası üzerinden yorumlama gerçekleştirilmiştir. Bu açıdan çalışma, halkla ilişkiler uygulamalarından birisi olan spor sporluğunun, kurumsal imaj oluşturmadaki rolüne değinerek alanın kuramsal gelişimine katkı sunmayı hedeflemektedir.
İmaj Kurumsal İmaj İmaj Değerleri Sponsorluk Spor Sponsorluğu
Çalışmayı destekleyen kurum bulunmamaktadır.
Çalışma bir proje değildir.
Çalışmaya herhangi bir şahıs ya da kuruluşun hiçbir destek ya da katkısı bulunmamaktadır.
In today’s competitive environment, corporate image and reputation play the most important role in achieving brands’ goals. One of the commonly used methods of creating a positive corporate image is sponsorship activities. More and more development of the sports sector every day and its direct or indirect coverage of the masses increase the attractiveness of the sport. Sponsorship is a relational marketing tool that creates mutual brand and business value for both sponsored and sponsored events. Sports sponsorship, which covers sports activities, especially due to its constant media coverage and attracting large audiences, presents important opportunities for brands that aim to promote their products to large audiences, as it appeals to large audiences. For this reason, brands prefer sports sponsorship in order to bring their products and services to a wider audience in a short time. In this context, sports sponsorship is a very successful communication channel to create a loyal consumer base by providing a positive image. The study aims to demonstrate how institutions/brands use sports sponsorship to create a positive corporate image for both their internal and external target audience. In this context, how institutions/brands will benefit from sports sponsorship, how sports branches will use their image values within the framework of corporate goals and issues that are important when carrying out sports sponsorship were interpreted through an international airline brand by literature review. From this point of view, the study aims to contribute to the theoretical development of the field by addressing the role of sport sponsorship which is one of the practices of public relations, in creating a corporate image.
Image, Corporate Image, Image Values, Sponsorship, Sport Sponsorhip
Çalışma bir proje değildir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Çalışma bir proje değildir. |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |