Bu çalışmanın amacı 2020 yılı mart ayından bu yana yaşanan pandemi sebebi ile eğitimin uzaktan yapılmaya başlamasının öğrencilerin ve öğretmenlerin motivasyonları üzerine olan etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda farklı üniversitelerin uzaktan eğitim anket sonuçlarından elde edilen veriler değerlendirilmeye çalışılmıştır. Yapılan anketler incelendiğinde uzaktan eğitimin öğrenci ve öğretmenin motivasyonunu olumsuz yönde etkilediği gözlemlenmiştir. Öğrenciler uzaktan eğitimin yüz yüze eğitime kıyasla daha verimsiz olduğunu, bunun sebeplerinin yetersiz teknolojik alt yapı ve bu sürece uyumun zorluğundan kaynakladığını göstermektedir. Çalışmada yapılan derlemelerin ve önerilerin, Türkiye’de uzaktan eğitimin öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkilerini daha iyi anlamaları için eğitim çalışanları ve düşünürlerine yol göstermesi beklenmektedir.
Uzaktan Eğitim Çevrimiçi Öğrenme Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonu Uzaktan Eğitim Algısı Yüz Yüze Sınıf Ortamında Eğitim
Dumlupınar Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Sayın, Dergi Yayın Kuruluna; Malumunuz olduğu üzere, Pandemi (COVID-19) nedeniyle, Uzaktan eğitim tüm dünyada ve ülkemizde kaçınılmaz bir zaruret olarak öne çıkmıştır. Aslında, savaş, terör, iklim şartları, doğal afetlerde de eğitim ve öğretime ara verilmemesi için başvurulması gereken en uygun yöntemdir. Uzaktan eğitim, aynı zamanda, daha ekonomik (ulaşım ücreti, uygun kıyafet, beslenme vb.), zaman (ulaşımda geçen zaman ve diğer) ve enerjiden tasarruftur ve bu durum, öğrenci, öğretmen, veliler ve devlet içinde geçerlidir. Uzaktan eğitim, aynı zamanda, öğrencinin, öğretmenin bilişim teknolojisi ile daha barışık olmasını ve bu alanda ki teknoloji kullanım becerinin geliştirilmesine vesile olmuş ve bu beceri gelişiminde sürdürülebilirlik sağlamıştır. Aynı zamanda, Uzaktan eğitim, ulusal ve uluslararası düzeyde daha çok kaynağa ulaşabilmeyi sağlamıştır, Farklı öğretim yöntem ve teknikleri, zaman kullanımını ve problem çözmede farklı yöntemi de öğrenci ve öğretmemene sağlamıştır. Özellikle öğretmenlerin kendilerini yenilemeye, geliştirmeye zorunlu kılan bir sistemdir. Görüldüğü gibi, Uzaktan eğitimin birçok avantajının da açık ve nettir. Ancak ortam sanal bir ortamdır. Bildiğiniz gibi en iyi iletişim, öğrenme ve öğretme ancak yüz yüze eğitimle mümkündür. Öğrenme de dokunma, hissetme, yakından görme, ortamı yaşama esastır. Akran gruplarla beraber olma, dokunma, oynama, sohbet, öğretmenle yakından konuşma, gözlerdeki enerjileri buluşturma vb. öğrenme de kalıcılığın esasıdır. Olmazsa olmazıdır. Uzaktan eğitimde, bilgisayar başında oturarak tek başına oluş ebetteki, öğretmen ve öğrencide motivasyonun zaman bağlı olarak düşürür. Yüz yüze eğitim; cıvıl cıvıl, enerji dolu, hareketli, arkadaşlar var, öğretmen var, konuşmalı sporlu, hissetme, dokunma, vb. canlı bir ortamda doğal olarak daha yüksek bir motivasyon söz konusudur. Günümüzde yüz yüze eğitim esastır, ancak zaruret hallerde ve gerekli diğer hallerde de Uzaktan eğitim kaçınılmazdır. Teorik ve pratik(uygulamalı) eğitimlerde teknoloji ile yeterince donatılmış bir yüz yüze eğitim sistemi esas olmakla birlikte, gerekli hallerde de uzaktan eğitimde büyük bir kolaylıktır. Benim makalemin detaylarında bunları daha fazlası ile görmek mümkündür. Toplumda bazıları, Uzaktan eğitime ön yargıya dönüşmüş şekilde, karşı çıkarlar, bazıları ise sadece Uzaktan eğitim yeterli olacak, bugün değilse, yarın zorunlu olabileceğini düşünmekteler. Benim yaklaşımım her ikisinin de yeterli olamayacağı şeklindedir. Bireylerde ve hatta hedef kitlelerin, bakış açılarının değişmesine, okuyucuda bu manada yeni bir anlayışa sebep olacağıdır. Uzaktan eğitim Literatürüne de yeni bir kazanımlara sebep olmasını beklemekteyim, bu alanda daha sonra yayınlanacak makalelere de bir taban teşkil edecek bir vizyon kazanımı olacağını düşünmekteyim. Makalemin derginizde yayınlanması için gereğini yüksek keyfiyet ve takdirlerinize arz ederim… Betül SABANCI
The aim of this study is to reveal the effect of the distance (online) education on the motivation of students and teachers due to the pandemic that has been experienced since March 2020. For this purpose, the results obtained from the distance education survey results of different universities were tried to be evaluated. When the surveys were examined, it was observed that distance education negatively affected the motivation of students and teachers. The students show that distance education is less efficient compared to face-to-face education, and the reasons for this are the inadequate technological infrastructure and the difficulty of adapting to this process. the compilation of recommendations made in the study and training employees, their impact on the motivation of students to better understand, and distance education in Turkey is expected to show the way to think.
Distance Education Online Learning Learning Motivation of Students Perception of Distance Education Face-to-Face Education in Classroom
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 6 |