Tüketici istek ve ihtiyaçlarının
gün geçtikçe değişmesi, benzer türde ürün ve hizmet sunan firmaların var olması
ve bilgisayar teknolojilerindeki hızlı değişimler ve yenilikler, sektörde
faaliyet gösteren firmaların rekabetini daha da çetin hale gelmesine neden
olmaktadır. Artık tüketiciler, günlük yaşamlarında neredeyse aradıkları tüm
gereksinimleri ilk olarak internetten araştırır hale gelmişlerdir. E-ticaret
tüketiciler açısından, zamanı daha efektif kullanmak, kıyaslama yaparak en
uygun olan ürünü bulmak veya fiziksel mağazadan tedarik edilemeyecek ürünü
dünyanın farklı bir bölgesinde bulup satın almak gibi avantajlar
oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ayakkabı sektöründe faaliyet gösteren ve
elektronik ticaret gerçekleştiren firmaların, müşterilerine sunduğu kullanıcı
deneyiminin, elektronik müşteri memnuniyeti ve elektronik müşteri sadakati
üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada elektronik müşteri deneyimi,
kullanıcı verimliliği, kullanıcı etkinliği ve kullanıcı kolaylığı boyutlarına
ayrılmıştır. Çalışmada kullanıcı verimliliği ile kullanıcı kolaylığı
boyutlarının e-memnuniyete etkisi ortaya çıkmıştır. Ayrıca, e-müşteri
memnuniyetinin, e-sadakati etkilediği tespit edilmiştir.
Müşteri Deneyimi E-Memmnuniyet E- Sadakat E-Ticaret Ayakkabı Sektörü
The change in customer demands and
needs, the existence of companies offering similar types of products and
services and the rapid changes and innovations in computer technologies creates
a harder competing environment for companies operating in the sector. Consumers
are now looking for almost all of their needs in their daily lives through the
Internet. For e-commerce consumers, there are advantages such as using time
more effectively, finding the most suitable product by benchmarking or finding
and purchasing a product from a different region of the world that cannot be
supplied by a physical store. The aim of this study is to investigate the
effect of user experience on electronic customer satisfaction and electronic
customer loyalty by companies operating in the shoe industry and performing
electronic commerce. In this study, electronic customer experience is divided
into user productivity, user efficiency and user friendliness. The effect of
user productivity and user friendliness on e-satisfaction was revealed in the
conclusion of this study. Furthermore, e-customer satisfaction has been found
to affect e-loyalty.
Customer Experience E-Satisfaction E-Loyalty E-Commerce Footwear Industry
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |