Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞİMCİLİKTE FONLAMA SORUNUNA YENİ BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: KİTLESEL FONLAMANIN OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 164 - 176, 21.06.2021

Öz

Girişimcilikte aşılması en güç zorluklardan biri olan girişim sermayesinin temini için günümüz teknolojilerinin sağladığı imkânların da yardımıyla alternatif çözümler geliştirilmektedir. Son 10 yıldır ülkemizde de kullanılmaya başlanan Kitlesel Fonlama da, bu alternatif fon temin sistemlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülke ekonomileri ve toplumların refah seviyesi için önemli bir unsur olan işletmelerin, kurulum aşamasında ihtiyaç duydukları fonun kitlelerden toplanması yöntemi ile uygulanan Kitlesel Fonlama, yazında da araştırmalara konu olmaktadır. Bu araştırmalar birçok faklı teoriler, yöntemler ve farklı kültürler çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Yazında yer alan bu eserlerin ortak yönlerine odaklanılarak Kitlesel Fonlama için bir kavramsal çerçeve oluşturulmasına katkı sağlamak, araştırmamızın öncelikli amacını oluşturmuştur. Çalışmamızda Kitlesel Fonlama ile ilgili temel kaynak olarak ele alınan başlıca çalışmalardan oluşan ve Türkiye’ de yayınlanmış 32, Uluslararası ise 62 araştırma içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu inceleme sonucu Kitlesel Fonlamanın olumlu ve olumsuz yönleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Kitlesel Fonlamanın sosyal ve ekonomik birçok girişimin hayata geçirilmesine olanak sağlamasına rağmen, girişimci adayı olan proje yaratıcılarının fonun toplanması veya sonraki süreçlerde birçok farklı sorunla karşılaşabildikleri tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, sistemin güven unsuru üzerinden çalışabildiği, yasal düzenlemeler ve uluslararası standartların da zaman içerisinde ortaya konularak bu risklerin azaltılabileceği görüşü doğmuştur. Konuyla ilgili araştırmaların birçok farklı ülkede gerçekleştirilmiş olması, kültürel farklılıkların ortaya konulması hususunda kısıtlar oluşturmuştur. Bu alandaki yerel çalışmaların Türkiye’de artması ve bugüne kadar keşifsel yöntemlerin kullanıldığı araştırmaların nicel yöntemlerle desteklenmesi, Kitlesel Fonlamanın kavramsal çerçevesinin geliştirilmesine katkı sağlayabilecektir. Ayrıca bilimsel araştırmaların yanı sıra hukuki altyapının da gelişmesiyle Kitlesel Fonlamanın daha güvenilir ve yaygın bir kullanım alanına sahip olması sağlanabilecektir. Kitlesel Fonlama sisteminin gelişmesi ve projelerin başarıya ulaşabilmesi için gerekli hususların aydınlatılması amacıyla araştırmamız Sinyal Teorisi çerçevesinde ele alınmıştır. Alternative solutions are developed with the help of the opportunities provided by today’s technologies for the provision of venture capital, which is one of the most difficult challenges in entrepreneurship. Crowdfunding, which has been used in our country for the last 10 years, is one of these alternative fund supply systems. Crowdfunding, which is an important element for the welfare of the countries’ economies and societies, is applied by collecting the funds needed by the enterprises during the establishment phase, and has become the subject of research in the literature. These researches have been carried out within the framework of many different theories, methods and different cultures. Contributing to the creation of a conceptual framework for Crowdfunding by focusing on the common aspects of these researches in the literature has been the primary goal of our research. In our study, 33 researches from Turkey and 62 international researches considered as the main source of Crowdfunding funding, was examined by content analysis. As a result of this examination, the positive and negative aspects of Crowdfunding was revealed. Although Crowdfunding enables the realization of many social and economic initiatives, it was determined that project creators who are entrepreneur candidates may encounter many different problems in the collection of funds or in the following processes. As a result of the research, it was concluded that the system can operate on the basis of trust, and the risks can be reduced by introducing legal regulations and international standards over time. The fact that researches on the subject have been conducted in many different countries created restrictions on revealing cultural differences. An increase in the number of local studies in Turkey and supporting the studies that have been using heuristic methods so far with quantitative methods, will contribute to the development of the conceptual framework of Crowd Funding. In addition, with the development of the legal infrastructure as well as scientific research, it will be possible for Crowdfunding to have a more reliable and widespread use area. Our research has been handled within the framework of signal Theory in order to illuminate the necessary issues for the development Our research has been handled within the framework of Signal Theory in order to illuminate the necessary issues for the development of the Crowdfunding system and the success of the projects.

Kaynakça

  • Agrawal, A., Catalini, C. ve Goldfarb, A. (2014). Some simple economics of crowdfunding. Innovation policy and the economy, 14(1), 63–97.
  • Agrawal, A. K., Catalini, C. ve Goldfarb, A. (2011). The geography of crowdfunding. National bureau of economic research.
  • Asuman, A. S. (2014). Türkiye’de girişimcilik ve Türk girişimci profili üzerine bir analiz. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 41–58.
  • Ata, F. İ. (2018). Yeni Nesil Finansman Yöntemi Olarak Kitle Fonlama: Türkiye Potansiyeli. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 273–296.
  • Atsan, N. ve Erdoğan, E. O. (2015). Girişimciler için Alternatif bir Finansman Yöntemi: Kitlesel Fonlama Crowdfunding. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(1), 297–320.
  • Basilaia, G. ve Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), 1–9.
  • Bernardino, S. ve Santos, J. F. (2016). Financing social ventures by crowdfunding: The influence of entrepreneurs’ personality traits. The International Journal of Entrepreneurship and Innovation, 17(3), 173–183.
  • Beugre, C. D. (2014). The legitimacy of crowdfunding: An institutional theory perspective. Academy of management proceedings içinde (C. 2014, ss. 1–28). Academy of Management Briarcliff Manor, NY 10510.
  • Bono, J. E., Boles, T. L., Judge, T. A. ve Lauver, K. J. (2002). The role of personality in task and relationship conflict. Journal of personality, 70(3), 311–344.
  • Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O. ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de girişimciliğin gelişimi: Girişimciler üzerinde nitel bir araştırma. Journal of Süleyman Demirel University Institute of Social SciencesYear, 1(15), 230–247.
  • Bradford, C. S. (2012). Crowdfunding and the federal securities laws. Columbia Business Law Review, 1.
  • Buttice, V., Colombo, M. G. ve Wright, M. (2017). Serial crowdfunding, social capital, and project success. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(2), 183–207.
  • Cambrige Sözlük. (2020). Cambrige Sözlük. 30 Haziran 2019 tarihinde https://dictionary.cambridge.org/tr/sözlük/ingilizce/capital adresinden erişildi.
  • Chan, C. S. R. ve Parhankangas, A. (2017). Crowdfunding innovative ideas: How incremental and radical innovativeness influence funding outcomes. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(2), 237–263.
  • Cohn, S. R. (2012). The new crowdfunding registration exemption: Good idea, bad execution. Fla. L. Rev., 64, 1433.
  • Colombo, M. G., Franzoni, C. ve Rossi–Lamastra, C. (2015). Internal social capital and the attraction of early contributions in crowdfunding. Entrepreneurship theory and practice, 39(1), 75–100.
  • Davidson, R. ve Poor, N. (2015). The barriers facing artists’ use of crowdfunding platforms: Personality, emotional labor, and going to the well one too many times. New Media & Society, 17(2), 289–307.
  • Demirdöğen, Ö. Ü. Y. (2010). İslami Finansta Finansal Teknolojilerin Etkisi: İslami Fintek. D. Baker Ahmad Alserhan vd.(Ed.), 10, 168–273. Ezekiel, A. O. ve Toba, O. (2020). Crowdfunding and SME’ s Funding in Nigeria- Pros and Cons, 63(1), 19.
  • Hemer, J. (2011). A snapshot on crowdfunding. Arbeitspapiere Unternehmen und Region.
  • Hervé, F. ve Schwienbacher, A. (2018). Crowdfunding and innovation. Journal of economic surveys, 32(5), 1514–1530.
  • Historydaily. (2020). Historydaily.org. 2 Mart 2020 tarihinde https://historydaily.org/how-1885-crowdsourcing-saved-the-statue-of-liberty adresinden erişildi.
  • Hong, Y., Hu, Y. ve Burtch, G. (2018). Embeddedness, prosociality, and social influence: Evidence from online crowdfunding. MIS Quarterly, Forthcoming.
  • Howe, J. (2008). Crowdsourcing: How the power of the crowd is driving the future of business. Random House.
  • Kappel, T. (2008). Ex ante crowdfunding and the recording industry: A model for the US. Loy. LA Ent. L. Rev., 29, 375.
  • Kickstarter. (2019). Kickstarter. 19 Aralık 2020 tarihinde https://www.kickstarter.com adresinden erişildi.
  • Lin, Y., Boh, W. F. ve Goh, K. H. (2014). How different are crowdfunders? Examining archetypes of crowdfunders and their choice of projects. Academy of Management Proceedings içinde (C. 2014, s. 13309). Academy of Management Briarcliff Manor, NY 10510.
  • Liu, S., Yang, L., Zhang, C., Xiang, Y.-T., Liu, Z., Hu, S. ve Zhang, B. (2020). Online mental health services in China during the COVID-19 outbreak. The Lancet Psychiatry, 7(4), e17–e18.
  • Mitra, D. (2012). The role of crowdfunding in entrepreneurial finance. Delhi Business Review, 13(2), 67–72.
  • Moore, K. ve McElroy, J. C. (2012). The influence of personality on Facebook usage, wall postings, and regret. Computers in human behavior, 28(1), 267–274.
  • Nugroho, I. (2020). Fostering online social capital during the COVID-19 pandemic and new normal. Journal of Socioeconomics and Development, 3(2), 74–78.
  • Oxford Sözlük. (2020). Crowdfunding. https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/crowdfunding?q=crowdfunding adresinden erişildi.
  • Pulitzer. (2020). Pulitzer. 25 Nisan 2020 tarihinde https://www.pulitzer.org/page/biography-joseph-pulitzer adresinden erişildi. Rodriguez-Ricardo, Y., Sicilia, M. ve López, M. (2018). What drives crowdfunding participation? The influence of personal and social traits. Spanish Journal of Marketing-ESIC.
  • Schwienbacher, A. ve Larralde, B. (2010). Crowdfunding of small entrepreneurial ventures. Handbook of entrepreneurial finance, Oxford University Press, Forthcoming.
  • Scott Wilson. (2020). Fast Company. 12 Şubat 2020 tarihinde https://www.fastcompany.com/1662743/scott-wilsons-ipod-nano-watch-breaks-kickstarter-records-raises-nearly-1-million adresinden erişildi.
  • Sequeira, J., Mueller, S. L. ve McGee, J. E. (2007). The Influence of Social Ties and Self-Efficacy in Forming Entrepreneurial in. Journal of Developmental Entrepreneurship, 12(3), 275. doi:10.1142/S108494670700068X
  • Steinberg, S. ve DeMaria, R. (2012). The Crowdfunding Bible: How to raise money for any startup, video game or project. Read. me.
  • Valanciene, L. ve Jegeleviciute, S. (2013). Valuation of crowdfunding: benefits and drawbacks. Economics and Management, 18(1), 39–48.
  • Williams, D. (2007). The impact of time online: Social capital and cyberbalkanization. CyberPsychology & behavior, 10(3), 398–406.

GİRİŞİMCİLİKTE FONLAMA SORUNUNA YENİ BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: KİTLESEL FONLAMANIN OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 164 - 176, 21.06.2021

Öz

Girişimcilikte aşılması en güç zorluklardan biri olan girişim sermayesinin temini için günümüz teknolojilerinin sağladığı imkânların da yardımıyla alternatif çözümler geliştirilmektedir. Son 10 yıldır ülkemizde de kullanılmaya başlanan Kitlesel Fonlama da, bu alternatif fon temin sistemlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülke ekonomileri ve toplumların refah seviyesi için önemli bir unsur olan işletmelerin, kurulum aşamasında ihtiyaç duydukları fonun kitlelerden toplanması yöntemi ile uygulanan Kitlesel Fonlama, yazında da araştırmalara konu olmaktadır. Bu araştırmalar birçok faklı teoriler, yöntemler ve farklı kültürler çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Yazında yer alan bu eserlerin ortak yönlerine odaklanılarak Kitlesel Fonlama için bir kavramsal çerçeve oluşturulmasına katkı sağlamak, araştırmamızın öncelikli amacını oluşturmuştur. Çalışmamızda Kitlesel Fonlama ile ilgili temel kaynak olarak ele alınan başlıca çalışmalardan oluşan ve Türkiye’ de yayınlanmış 32, Uluslararası ise 62 araştırma içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu inceleme sonucu Kitlesel Fonlamanın olumlu ve olumsuz yönleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Kitlesel Fonlamanın sosyal ve ekonomik birçok girişimin hayata geçirilmesine olanak sağlamasına rağmen, girişimci adayı olan proje yaratıcılarının fonun toplanması veya sonraki süreçlerde birçok farklı sorunla karşılaşabildikleri tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, sistemin güven unsuru üzerinden çalışabildiği, yasal düzenlemeler ve uluslararası standartların da zaman içerisinde ortaya konularak bu risklerin azaltılabileceği görüşü doğmuştur. Konuyla ilgili araştırmaların birçok farklı ülkede gerçekleştirilmiş olması, kültürel farklılıkların ortaya konulması hususunda kısıtlar oluşturmuştur. Bu alandaki yerel çalışmaların Türkiye’de artması ve bugüne kadar keşifsel yöntemlerin kullanıldığı araştırmaların nicel yöntemlerle desteklenmesi, Kitlesel Fonlamanın kavramsal çerçevesinin geliştirilmesine katkı sağlayabilecektir. Ayrıca bilimsel araştırmaların yanı sıra hukuki altyapının da gelişmesiyle Kitlesel Fonlamanın daha güvenilir ve yaygın bir kullanım alanına sahip olması sağlanabilecektir.
Kitlesel Fonlama sisteminin gelişmesi ve projelerin başarıya ulaşabilmesi için gerekli hususların aydınlatılması amacıyla araştırmamız Sinyal Teorisi çerçevesinde ele alınmıştır.


Alternative solutions are developed with the help of the opportunities provided by today’s technologies for the provision of venture capital, which is one of the most difficult challenges in entrepreneurship. Crowdfunding, which has been used in our country for the last 10 years, is one of these alternative fund supply systems. Crowdfunding, which is an important element for the welfare of the countries’ economies and societies, is applied by collecting the funds needed by the enterprises during the establishment phase, and has become the subject of research in the literature. These researches have been carried out within the framework of many different theories, methods and different cultures. Contributing to the creation of a conceptual framework for Crowdfunding by focusing on the common aspects of these researches in the literature has been the primary goal of our research. In our study, 33 researches from Turkey and 62 international researches considered as the main source of Crowdfunding funding, was examined by content analysis. As a result of this examination, the positive and negative aspects of Crowdfunding was revealed. Although Crowdfunding enables the realization of many social and economic initiatives, it was determined that project creators who are entrepreneur candidates may encounter many different problems in the collection of funds or in the following processes. As a result of the research, it was concluded that the system can operate on the basis of trust, and the risks can be reduced by introducing legal regulations and international standards over time. The fact that researches on the subject have been conducted in many different countries created restrictions on revealing cultural differences. An increase in the number of local studies in Turkey and supporting the studies that have been using heuristic methods so far with quantitative methods, will contribute to the development of the conceptual framework of Crowd Funding. In addition, with the development of the legal infrastructure as well as scientific research, it will be possible for Crowdfunding to have a more reliable and widespread use area. Our research has been handled within the framework of signal Theory in order to illuminate the necessary issues for the development Our research has been handled within the framework of Signal Theory in order to illuminate the necessary issues for the development of the Crowdfunding system and the success of the projects.

Kaynakça

  • Agrawal, A., Catalini, C. ve Goldfarb, A. (2014). Some simple economics of crowdfunding. Innovation policy and the economy, 14(1), 63–97.
  • Agrawal, A. K., Catalini, C. ve Goldfarb, A. (2011). The geography of crowdfunding. National bureau of economic research.
  • Asuman, A. S. (2014). Türkiye’de girişimcilik ve Türk girişimci profili üzerine bir analiz. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 41–58.
  • Ata, F. İ. (2018). Yeni Nesil Finansman Yöntemi Olarak Kitle Fonlama: Türkiye Potansiyeli. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 273–296.
  • Atsan, N. ve Erdoğan, E. O. (2015). Girişimciler için Alternatif bir Finansman Yöntemi: Kitlesel Fonlama Crowdfunding. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(1), 297–320.
  • Basilaia, G. ve Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), 1–9.
  • Bernardino, S. ve Santos, J. F. (2016). Financing social ventures by crowdfunding: The influence of entrepreneurs’ personality traits. The International Journal of Entrepreneurship and Innovation, 17(3), 173–183.
  • Beugre, C. D. (2014). The legitimacy of crowdfunding: An institutional theory perspective. Academy of management proceedings içinde (C. 2014, ss. 1–28). Academy of Management Briarcliff Manor, NY 10510.
  • Bono, J. E., Boles, T. L., Judge, T. A. ve Lauver, K. J. (2002). The role of personality in task and relationship conflict. Journal of personality, 70(3), 311–344.
  • Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O. ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de girişimciliğin gelişimi: Girişimciler üzerinde nitel bir araştırma. Journal of Süleyman Demirel University Institute of Social SciencesYear, 1(15), 230–247.
  • Bradford, C. S. (2012). Crowdfunding and the federal securities laws. Columbia Business Law Review, 1.
  • Buttice, V., Colombo, M. G. ve Wright, M. (2017). Serial crowdfunding, social capital, and project success. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(2), 183–207.
  • Cambrige Sözlük. (2020). Cambrige Sözlük. 30 Haziran 2019 tarihinde https://dictionary.cambridge.org/tr/sözlük/ingilizce/capital adresinden erişildi.
  • Chan, C. S. R. ve Parhankangas, A. (2017). Crowdfunding innovative ideas: How incremental and radical innovativeness influence funding outcomes. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(2), 237–263.
  • Cohn, S. R. (2012). The new crowdfunding registration exemption: Good idea, bad execution. Fla. L. Rev., 64, 1433.
  • Colombo, M. G., Franzoni, C. ve Rossi–Lamastra, C. (2015). Internal social capital and the attraction of early contributions in crowdfunding. Entrepreneurship theory and practice, 39(1), 75–100.
  • Davidson, R. ve Poor, N. (2015). The barriers facing artists’ use of crowdfunding platforms: Personality, emotional labor, and going to the well one too many times. New Media & Society, 17(2), 289–307.
  • Demirdöğen, Ö. Ü. Y. (2010). İslami Finansta Finansal Teknolojilerin Etkisi: İslami Fintek. D. Baker Ahmad Alserhan vd.(Ed.), 10, 168–273. Ezekiel, A. O. ve Toba, O. (2020). Crowdfunding and SME’ s Funding in Nigeria- Pros and Cons, 63(1), 19.
  • Hemer, J. (2011). A snapshot on crowdfunding. Arbeitspapiere Unternehmen und Region.
  • Hervé, F. ve Schwienbacher, A. (2018). Crowdfunding and innovation. Journal of economic surveys, 32(5), 1514–1530.
  • Historydaily. (2020). Historydaily.org. 2 Mart 2020 tarihinde https://historydaily.org/how-1885-crowdsourcing-saved-the-statue-of-liberty adresinden erişildi.
  • Hong, Y., Hu, Y. ve Burtch, G. (2018). Embeddedness, prosociality, and social influence: Evidence from online crowdfunding. MIS Quarterly, Forthcoming.
  • Howe, J. (2008). Crowdsourcing: How the power of the crowd is driving the future of business. Random House.
  • Kappel, T. (2008). Ex ante crowdfunding and the recording industry: A model for the US. Loy. LA Ent. L. Rev., 29, 375.
  • Kickstarter. (2019). Kickstarter. 19 Aralık 2020 tarihinde https://www.kickstarter.com adresinden erişildi.
  • Lin, Y., Boh, W. F. ve Goh, K. H. (2014). How different are crowdfunders? Examining archetypes of crowdfunders and their choice of projects. Academy of Management Proceedings içinde (C. 2014, s. 13309). Academy of Management Briarcliff Manor, NY 10510.
  • Liu, S., Yang, L., Zhang, C., Xiang, Y.-T., Liu, Z., Hu, S. ve Zhang, B. (2020). Online mental health services in China during the COVID-19 outbreak. The Lancet Psychiatry, 7(4), e17–e18.
  • Mitra, D. (2012). The role of crowdfunding in entrepreneurial finance. Delhi Business Review, 13(2), 67–72.
  • Moore, K. ve McElroy, J. C. (2012). The influence of personality on Facebook usage, wall postings, and regret. Computers in human behavior, 28(1), 267–274.
  • Nugroho, I. (2020). Fostering online social capital during the COVID-19 pandemic and new normal. Journal of Socioeconomics and Development, 3(2), 74–78.
  • Oxford Sözlük. (2020). Crowdfunding. https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/crowdfunding?q=crowdfunding adresinden erişildi.
  • Pulitzer. (2020). Pulitzer. 25 Nisan 2020 tarihinde https://www.pulitzer.org/page/biography-joseph-pulitzer adresinden erişildi. Rodriguez-Ricardo, Y., Sicilia, M. ve López, M. (2018). What drives crowdfunding participation? The influence of personal and social traits. Spanish Journal of Marketing-ESIC.
  • Schwienbacher, A. ve Larralde, B. (2010). Crowdfunding of small entrepreneurial ventures. Handbook of entrepreneurial finance, Oxford University Press, Forthcoming.
  • Scott Wilson. (2020). Fast Company. 12 Şubat 2020 tarihinde https://www.fastcompany.com/1662743/scott-wilsons-ipod-nano-watch-breaks-kickstarter-records-raises-nearly-1-million adresinden erişildi.
  • Sequeira, J., Mueller, S. L. ve McGee, J. E. (2007). The Influence of Social Ties and Self-Efficacy in Forming Entrepreneurial in. Journal of Developmental Entrepreneurship, 12(3), 275. doi:10.1142/S108494670700068X
  • Steinberg, S. ve DeMaria, R. (2012). The Crowdfunding Bible: How to raise money for any startup, video game or project. Read. me.
  • Valanciene, L. ve Jegeleviciute, S. (2013). Valuation of crowdfunding: benefits and drawbacks. Economics and Management, 18(1), 39–48.
  • Williams, D. (2007). The impact of time online: Social capital and cyberbalkanization. CyberPsychology & behavior, 10(3), 398–406.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Artür Yetvart Mumcu 0000-0002-2276-0145

Göksel Ataman Bu kişi benim 0000-0003-3234-7490

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 1 Şubat 2021
Kabul Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mumcu, A. Y., & Ataman, G. (2021). GİRİŞİMCİLİKTE FONLAMA SORUNUNA YENİ BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: KİTLESEL FONLAMANIN OLUMLU VE OLUMSUZ YÖNLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Journal of Research in Business, 6(1), 164-176.