Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HAPPINESS AT WORK SCALE: A SCALE DEVELOPMENT STUDY

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 177 - 202, 21.06.2021

Öz

The aim of the study is to develop a valid and reliable measurement tool to measure the happiness of employees in Turkish culture at work. In the research, exploratory sequential mixed design from mixed method designs was adopted. In this direction, primarily, qualitative study was carried out to determine the factors affecting the happiness of employees at work, and qualitative data were collected as a result of semi-structured interviews with 20 people working in the public and private sectors. In line with the analysis results of the interview data, item pool was created and a draft scale was obtained. Afterwards, quantitative analysis was applied to the data collected by this scale. Accordingly, the scale was applied to 392 participants working in the public and private sectors and an explanatory factor analysis was performed. The result of the analysis was compatible with the qualitative results and a 4 dimensional structure was obtained. The scale obtained as a result of the exploratory factor analysis was applied to 446 people working in the public and private sectors and subjected to confirmatory factor analysis. As a result of the analysis, the structure of the scale was verified, and the “Happiness at Work Scale”, consisting of 36 items and 4 dimensions (manager-induced happiness, workplace-induced happiness, person-job fit-induced happiness and workplace friendship-induced happiness) was obtained. The reliability of the scale was examined with the Cronbach alpha internal consistency coefficient, composite reliability and test-retest method, and it was determined that the calculated reliability coefficients were within acceptable limits.

Kaynakça

  • Abdullah, A. G. K. & Ling, Y. L. (2016). Understanding Workplace Happiness in Schools: The Relationships between Workplace Happiness, Teachers’ Sense of Efficacy, Affective Commitment and Innovative Behavior. Academy of Social Science Journal, 1 (4), 80-83.
  • Akdeniz, M. Z. & Erkuş, A. (2016). Paternalistik Liderlik Çalışan Mutluluğunu Etkiler mi? Örgütsel Adaletin Aracılık Rolü. Adana Çukurova Üniversitesi Dördüncü Örgütsel Davranış Kongresi, 191-193.
  • Alparslan, A. M. (2016). Emek İşçilerinde Fazladan Rol Davranışının Öncülü: İş Tatmini Mi İşyerinde Mutluluk Mu?. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30 (1), 203-215.
  • Alparslan A. M., Kahraman M. & Cantürk, N. (2016). Araştırma Görevlilerinin İşyerinde Mutluluk ve Mutsuzluk Nedenleri: Bir Alan Araştırması. İstanbul Üniversitesi 15. Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiri Kitabı.
  • Arslan, Y. & Polat, S. (2017). Adaptation of well-being at work scale to Turkish. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(4), 603-622.
  • Bagozzi, R. P. & Yi, Y. (1988). On the evaluation ofstructural equation models. Journal of the Academy of Marketing Science, 16(1), 74–94.
  • Bellet, C., De Neve, J. E., & Ward, G. (2019). Does employee happiness have an impact on productivity?. Saïd Business School WP 2019-13.
  • Bilginoğlu E. & Yozgat, U. (2020). İşyerinde Mutluluk Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Journal of Yaşar University, 15, 201-206.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 32, 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 3. Baskı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Can, A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Cengiz A. A. (2001). Kişisel Özelliklerin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkileri Ve Eskişehir’de ağlık Personeli Üzerine Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Creswell, J. W., Fetters, M. D., & Ivankova, N. V. (2004). Designing a mixed methods study in primary care. The Annals of Family Medicine, 2(1), 7-12.
  • Cresswell, J. W. (2016). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Çev. Selçuk Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap.Yayıncılık
  • Cresswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntemleri araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi, Çev.Dede Y. and Demir, SB. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Çakıroğlu, Ü. Gökoğlu, S. & Çebi, A. (2015). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonlarına yönelik temel göstergeler: bir ölçek geliştirme çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3).
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. 3.Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirbulat Güdü Ö., Saatcı, G. & Aymankuy, Y. (2018). Turizm İşletmelerinde Çalışan Mutluluğu. 3. Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu Bildiri Kitabı, 684-694.
  • Fisher, C. D. (2010). Happiness At Work. International Journal of Management Reviews, 12 (4), 384-412.
  • Fornell, C. & Larcker, D.F. (1981). Evaluating structural equations models with unobservable variables and measurement error, Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50.
  • Gentles, S. J., Charles, C., Ploeg, J., & McKibbon, K. A. (2015). Sampling in Qualitative Research: Insights from an Overview of The Methods Literature. The Qualitative Report. 20(11): 1772-1789.
  • Goel, D. & Singh, M. (2015). Personality And Employee Happiness: A Study Of Working Women in Delhi/NCR. Indian Journal of Health-Wellbeing, 6 (2), 143-147.
  • Goodman, Scott, A. & Daniel J. Svyantek ( 1999). Person–Organization Fit and Contextual Performance: Do Shared Values Matter, Journal of Vocational Behavior, 55, 254-275.
  • Güner, F. & Bozkurt, Ö. Ç. (2017). Banka Çalışanlarının İş yerinde Mutluluk ve Mutsuzluk Nedenleri Üzerine Keşif Amaçlı Bir araştırma. Örgütsel Davranış Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 85-105.
  • Gürbüz & Şahin, F. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz. 2. Baskı. Ankara: Seçkin.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Anderson, R. E., & Babin, B. J. (2010). Multivariate Data Analysis, Seventh Edition, New Jersey, Prentice Hall.
  • Hellstrom, T. (2014). Leading Happiness: Leadership And Happiness At Work In Certified B Corporations, A Qualitative Study Of Leaders And Employees To Understand The Influence Of Shared Leadership On Worker Happiness Within Certified Benefit Corporations. SIT Graduate Institute, PhD. USA.
  • Hyun,C., Suh E., & Ryu J. (2013). Worker Happiness in Korea. Samsung Economic Research Institute, 9-13.
  • Jung, M. H. (2017). The effect of psychological well-being on life satisfaction for employees. The Journal of Industrial Distribution & Business, 8(5), 35-42.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Keser, A. (2018). İşte Mutluluk Araştırması. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 14 (1), 43-57.
  • Kjerulf, A. (2015). Sabah 9' Dan Akşam 6' Ya Happy Hour, İşyerinde Nasıl Mutlu Olunur?. Doğan Egmont Yayıncılık, İstanbul.
  • Lyubomirsky, S., King, L., & Diener, E. (2005). The Benefits of Frequent Positive Affect: Does Happiness Lead to Success? Psychological Bulletin, (131) 6, 803- 855.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563–575
  • McGonagle, C. (2015). Happiness In The Workplace: An Appreciative Inquiry. Dublin City University, Doctoral dissertation. Ireland.
  • McKee, A. (2017). How to Be Happy at Work: The Power of Purpose, Hope, and Friendship. Harvard Business Press, USA.
  • Meydan, H. & Şeşen, H. (2011). Yapısal Eşitlik Modellemesi AMOS Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Orçan, F. (2018). Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi: İlk Hangisi Kullanılmalı?. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(4), 414-421.
  • Özdamar, K. (2017). Ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi (1. Baskı). İstanbul: Nisan Kitabevi.Eskişehir.
  • Polatcı S., Baygın E. & Sobacı, F. (2020). İş Aile Zenginleşmesinin İşte Mutluluk Üzerindeki Etkisinde Psikolojik Sermayenin Aracılık Rolü. 19. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, Erciyes Üniversitesi.
  • Pryce-Jones, J. (2011). Happiness At Work: Maximizing Your Psychological Capital For Success. John Wiley & Sons.
  • Salas-Vallina, A. & Alegre, J. (2018). Happiness at work: Developing a shorter measure. Journal of Management & Organization, 1-21.
  • Seçer, İ. (2018). Psikolojik Test Geliştirme ve Uyarlama Süreci. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Singh (2017). Happiness Of Employees At Work In Manufacturing Industry, India. International Research Journal of Management Science & Technology, 8 (6), 121-128.
  • Sousa, J. M. D. & Porto, J. B. (2015). Happiness At Work: Organizational Values And Person-Organization Fit Impact. Paidéia (Ribeirão Preto), 25(61), 211-220.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar. Türk Psikoloji Yazilari. 3(6), 49-74
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tabachnick B. G. & Fidel, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics, Fourth Edition, Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
  • Tabachnick, B. G. & Fidel, L. S. (2012). Using Multivariate Statistics, Sixth Edition, Pearson Education.
  • Tavşancıl, E.(2010). Tutumların Ölçülmesi ve Spss ile Veri Analizi. 4. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Trochim, W. M., & Donnelly, J. P. (2006). The research methods knowledge base (3rd ed.). Cincinnati, OH:Atomic Dog
  • Turan, N. (2018). Çalışma Mutluluğu: Kavram ve Kapsam. Uludag Journal of Economy & Society, 37(1).
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Wright, T.A. & Cropanzona R. (2000). Psychological well-being and job satisfaction and as precditors of job performance, Journal of Occupational Health Pscyhology, 5, 84-94.
  • Wright, T.A. & Bonett, D.G. (2007). Job satisfaction and psychological well-being as nonadditive precditors of work place turnover, Journal of Management, 33, 141-160.
  • Xu, Y., & Geodegebuure, R. (2005). Employee satisfaction and customer satisfaction: testing the service-profit chain in a Chinese securities firm. Innovative Marketing Journal, 2(1)

İŞTE MUTLULUK ÖLÇEĞİ (İMÖ): BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 177 - 202, 21.06.2021

Öz

Çalışmanın amacı, Türk kültüründe çalışanların iş yerinde mutluluklarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden keşfedici sıralı karma desen benimsenmiştir. Bu doğrultuda öncelikli olarak çalışanların iş yerinde mutluluklarını etkileyen faktörleri belirlemek adına nitel çalışma yapılmış ve nitel veriler kamu ve özel sektörde çalışan 20 kişi ile yarı yapılandırılmış mülakat sonucunda toplanmıştır. Mülakat verilerinin analiz sonuçları doğrultusunda madde havuzu oluşturulmuş ve taslak bir ölçek elde edilmiştir. Sonrasında bu ölçek ile toplanan verilere nicel analizler uygulanmıştır. Buna göre, ölçek kamu ve özel sektörde çalışan 392 katılımcıya uygulanmış ve açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmıştır. Analiz sonucu nitel sonuçlarla uyumlu olarak 4 boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda elde edilen ölçek, kamu ve özel sektörde çalışan 446 kişiye uygulanarak doğrulayıcı faktör analizine (DFA) tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda ölçeğin yapısı doğrulanmış, 36 maddeden ve 4 boyuttan (yönetici kaynaklı mutluluk, iş yeri kaynaklı mutluluk, birey-iş uyumu kaynaklı mutluluk ve iş yeri arkadaşı kaynaklı mutluluk) oluşan “İşte Mutluluk Ölçeği” elde edilmiştir. Ölçeğin güvenirliği Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı, bileşik güvenirlik ve test-tekrar test yöntemleriyle incelenmiş ve hesaplanan güvenirlik katsayılarının kabul edilebilir sınırlar içerisinde yer aldığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Abdullah, A. G. K. & Ling, Y. L. (2016). Understanding Workplace Happiness in Schools: The Relationships between Workplace Happiness, Teachers’ Sense of Efficacy, Affective Commitment and Innovative Behavior. Academy of Social Science Journal, 1 (4), 80-83.
  • Akdeniz, M. Z. & Erkuş, A. (2016). Paternalistik Liderlik Çalışan Mutluluğunu Etkiler mi? Örgütsel Adaletin Aracılık Rolü. Adana Çukurova Üniversitesi Dördüncü Örgütsel Davranış Kongresi, 191-193.
  • Alparslan, A. M. (2016). Emek İşçilerinde Fazladan Rol Davranışının Öncülü: İş Tatmini Mi İşyerinde Mutluluk Mu?. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 30 (1), 203-215.
  • Alparslan A. M., Kahraman M. & Cantürk, N. (2016). Araştırma Görevlilerinin İşyerinde Mutluluk ve Mutsuzluk Nedenleri: Bir Alan Araştırması. İstanbul Üniversitesi 15. Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiri Kitabı.
  • Arslan, Y. & Polat, S. (2017). Adaptation of well-being at work scale to Turkish. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(4), 603-622.
  • Bagozzi, R. P. & Yi, Y. (1988). On the evaluation ofstructural equation models. Journal of the Academy of Marketing Science, 16(1), 74–94.
  • Bellet, C., De Neve, J. E., & Ward, G. (2019). Does employee happiness have an impact on productivity?. Saïd Business School WP 2019-13.
  • Bilginoğlu E. & Yozgat, U. (2020). İşyerinde Mutluluk Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Journal of Yaşar University, 15, 201-206.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 32, 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 3. Baskı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Can, A. (2017). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara, Pegem Yayıncılık.
  • Cengiz A. A. (2001). Kişisel Özelliklerin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkileri Ve Eskişehir’de ağlık Personeli Üzerine Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Creswell, J. W., Fetters, M. D., & Ivankova, N. V. (2004). Designing a mixed methods study in primary care. The Annals of Family Medicine, 2(1), 7-12.
  • Cresswell, J. W. (2016). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Çev. Selçuk Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap.Yayıncılık
  • Cresswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntemleri araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi, Çev.Dede Y. and Demir, SB. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Çakıroğlu, Ü. Gökoğlu, S. & Çebi, A. (2015). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonlarına yönelik temel göstergeler: bir ölçek geliştirme çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3).
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. 3.Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirbulat Güdü Ö., Saatcı, G. & Aymankuy, Y. (2018). Turizm İşletmelerinde Çalışan Mutluluğu. 3. Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu Bildiri Kitabı, 684-694.
  • Fisher, C. D. (2010). Happiness At Work. International Journal of Management Reviews, 12 (4), 384-412.
  • Fornell, C. & Larcker, D.F. (1981). Evaluating structural equations models with unobservable variables and measurement error, Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50.
  • Gentles, S. J., Charles, C., Ploeg, J., & McKibbon, K. A. (2015). Sampling in Qualitative Research: Insights from an Overview of The Methods Literature. The Qualitative Report. 20(11): 1772-1789.
  • Goel, D. & Singh, M. (2015). Personality And Employee Happiness: A Study Of Working Women in Delhi/NCR. Indian Journal of Health-Wellbeing, 6 (2), 143-147.
  • Goodman, Scott, A. & Daniel J. Svyantek ( 1999). Person–Organization Fit and Contextual Performance: Do Shared Values Matter, Journal of Vocational Behavior, 55, 254-275.
  • Güner, F. & Bozkurt, Ö. Ç. (2017). Banka Çalışanlarının İş yerinde Mutluluk ve Mutsuzluk Nedenleri Üzerine Keşif Amaçlı Bir araştırma. Örgütsel Davranış Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 85-105.
  • Gürbüz & Şahin, F. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz. 2. Baskı. Ankara: Seçkin.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Anderson, R. E., & Babin, B. J. (2010). Multivariate Data Analysis, Seventh Edition, New Jersey, Prentice Hall.
  • Hellstrom, T. (2014). Leading Happiness: Leadership And Happiness At Work In Certified B Corporations, A Qualitative Study Of Leaders And Employees To Understand The Influence Of Shared Leadership On Worker Happiness Within Certified Benefit Corporations. SIT Graduate Institute, PhD. USA.
  • Hyun,C., Suh E., & Ryu J. (2013). Worker Happiness in Korea. Samsung Economic Research Institute, 9-13.
  • Jung, M. H. (2017). The effect of psychological well-being on life satisfaction for employees. The Journal of Industrial Distribution & Business, 8(5), 35-42.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Keser, A. (2018). İşte Mutluluk Araştırması. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 14 (1), 43-57.
  • Kjerulf, A. (2015). Sabah 9' Dan Akşam 6' Ya Happy Hour, İşyerinde Nasıl Mutlu Olunur?. Doğan Egmont Yayıncılık, İstanbul.
  • Lyubomirsky, S., King, L., & Diener, E. (2005). The Benefits of Frequent Positive Affect: Does Happiness Lead to Success? Psychological Bulletin, (131) 6, 803- 855.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563–575
  • McGonagle, C. (2015). Happiness In The Workplace: An Appreciative Inquiry. Dublin City University, Doctoral dissertation. Ireland.
  • McKee, A. (2017). How to Be Happy at Work: The Power of Purpose, Hope, and Friendship. Harvard Business Press, USA.
  • Meydan, H. & Şeşen, H. (2011). Yapısal Eşitlik Modellemesi AMOS Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Orçan, F. (2018). Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi: İlk Hangisi Kullanılmalı?. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(4), 414-421.
  • Özdamar, K. (2017). Ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi (1. Baskı). İstanbul: Nisan Kitabevi.Eskişehir.
  • Polatcı S., Baygın E. & Sobacı, F. (2020). İş Aile Zenginleşmesinin İşte Mutluluk Üzerindeki Etkisinde Psikolojik Sermayenin Aracılık Rolü. 19. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, Erciyes Üniversitesi.
  • Pryce-Jones, J. (2011). Happiness At Work: Maximizing Your Psychological Capital For Success. John Wiley & Sons.
  • Salas-Vallina, A. & Alegre, J. (2018). Happiness at work: Developing a shorter measure. Journal of Management & Organization, 1-21.
  • Seçer, İ. (2018). Psikolojik Test Geliştirme ve Uyarlama Süreci. Anı Yayıncılık: Ankara.
  • Singh (2017). Happiness Of Employees At Work In Manufacturing Industry, India. International Research Journal of Management Science & Technology, 8 (6), 121-128.
  • Sousa, J. M. D. & Porto, J. B. (2015). Happiness At Work: Organizational Values And Person-Organization Fit Impact. Paidéia (Ribeirão Preto), 25(61), 211-220.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar. Türk Psikoloji Yazilari. 3(6), 49-74
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tabachnick B. G. & Fidel, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics, Fourth Edition, Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
  • Tabachnick, B. G. & Fidel, L. S. (2012). Using Multivariate Statistics, Sixth Edition, Pearson Education.
  • Tavşancıl, E.(2010). Tutumların Ölçülmesi ve Spss ile Veri Analizi. 4. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Trochim, W. M., & Donnelly, J. P. (2006). The research methods knowledge base (3rd ed.). Cincinnati, OH:Atomic Dog
  • Turan, N. (2018). Çalışma Mutluluğu: Kavram ve Kapsam. Uludag Journal of Economy & Society, 37(1).
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Wright, T.A. & Cropanzona R. (2000). Psychological well-being and job satisfaction and as precditors of job performance, Journal of Occupational Health Pscyhology, 5, 84-94.
  • Wright, T.A. & Bonett, D.G. (2007). Job satisfaction and psychological well-being as nonadditive precditors of work place turnover, Journal of Management, 33, 141-160.
  • Xu, Y., & Geodegebuure, R. (2005). Employee satisfaction and customer satisfaction: testing the service-profit chain in a Chinese securities firm. Innovative Marketing Journal, 2(1)
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sema Polatcı 0000-0002-4671-1356

Hande Ünüvar Bu kişi benim 0000-0002-0904-681X

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2021
Kabul Tarihi 1 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Polatcı, S., & Ünüvar, H. (2021). İŞTE MUTLULUK ÖLÇEĞİ (İMÖ): BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. Journal of Research in Business, 6(1), 177-202.