Bu çalışma, fen eğitimi içerisinde yer alan “İnsan
ve Çevre” ünitesinin, sınıf dışı öğretim yaklaşımıyla öğretiminin, 7. sınıf
öğrencilerin çevre okuryazarlığına etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır.
Araştırma kapsamında yapılan uygulama, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı ikinci
yarıyılında 4 hafta süreyle yürütülmüştür. Araştırmada, nicel araştırma
yöntemlerinden yarı deneysel desen kullanmıştır. Kontrol grubu olarak
belirlenen grup (N=31), sınıf içerisinde mevcut öğretim yöntem ve
etkinliklerini kullanarak, deney grubu (N=31) ise öğrencilerin öğrenim
gördükleri okula yakın olan sınıf dışı bir ortamda, araştırmacılar tarafından
hazırlanmış plana uygun öğretim yöntem ve etkinlikleri ile öğrenim
görmüşlerdir. Öğrencilerin “İnsan ve Çevre” ünitesi üzerine çevre bilgileri,
çevreye yönelik duyuşsal eğilimleri, sorumlu davranışları ve problem belirleme
ve çözme becerileri, İlköğretim Çevre Okuryazarlığı Ölçeği (İÇOYA) ile
belirlenmeye çalışılmıştı. Araştırma sonucunda kontrol ve deney grupları
arasında, çevreye yönelik duyuşsal
eğilim ve problem belirleme-çözme becerileri açısından, deney grubu lehine,
istatistiksel düzeyde anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir. Sürdürülebilirlik
çerçevesinde, öğrencilerin çevre okuryazarlığının gelişiminde sınıf dışı eğitim
ortamlarının etkili olduğu bulgusundan hareketle sınıf dışı ortamların eğitim
öğretimde daha çok yer alması önerilmektedir.
çevre eğitimi çevre okuryazarlığı sınıf dışı öğretim sürdürülebilirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |