Bu çalışmanın amacı CERN Ulusal ve Uluslararası öğretmen
programlarına katılan öğretmenlerin programlara ait görüşlerini ve öğrenenler
üzerinde nasıl bir etki bıraktığı ne gibi kazanımlar elde edildiğini ortaya
çıkarmaktır. CERN programlarının olumlu ve olumsuz yanlarını görmek, CERN’de
yapılan eğitim programları ve bilimsel çalışmalar hakkında bilgi vermekte
çalışmanın kapsamı içerisinde yer almaktadır. Araştırma
ve sorgulamaya dayalı etkinliklerle desteklenmiş, fen, matematik, mühendislik
ve teknoloji bilgisinin disiplinlerarası yöntem ile öğretilmesi STEM eğitimini
tanımlamaktadır. Öğretmenler STEM’in en güzel uygulamasını bir okul dışı
öğrenme ortamı olan CERN’de görebilmektedir. Araştırmada veriler üç
farklı anket uygulanarak elde edilmiştir. İlk anket ulusal çalıştaya katılan
149 öğretmene uygulanmış ve 5’i açık uçlu soru toplam 30 sorudan oluşmaktadır.
İkinci anket uluslararası çalıştaya katılan dört öğretmene uygulanmış 20 açık
uçlu soru toplamda 28 sorudan oluşmaktadır. Son anket sadece 36 öğretmene uygulanmış
18 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Okul dışı öğrenme ortamlarının bireylerin
bilime ve bilimsel bilgiye yönelik bakış açısına olumlu bir katkı sağladığı,
aktif öğrenme sürecini desteklediği, çalışma süresince yapılan bilimsel
etkinliklerin, derslerin, gezilerin gelecekte bilim adına yapılmak
istenilenleri ifade etmede yol gösterici, bilimsel bilgi kazanımında etkili
olduğu görülmüştür.
The
aim of present study is to reveal the opinions of teachers, who participated in
CERN National and International teacher programs, about the programs, how
effects these programs have on the learners, and which achievements they
gained. Understanding the positive and negative aspects of CERN programs and
providing information about the educational programs and scientific studies
carried out in CERN are also within the scope of this study. STEM education is
defined as teaching the science, mathematics, engineering, and technology by an
interdisciplinary method that is supported with researching- and
questioning-based activities. The teachers can observe a successful implementation
of STEM in the CERN that is an out-of-school learning environment. In the
present study, the data were collected by conducting three different
questionnaires. The first questionnaire was conducted on 149 teachers, who
participated in the national workshop, and it consisted of totally 30 items, 5
of which were open-ended questions. The second questionnaire was conducted on 4
teachers, who participated in international workshop, and it consisted of
totally 28 items, 20 of which were open-ended questions. The last questionnaire
was conducted on only 36 teachers and it consisted of 18 open-ended questions.
It was observed that the out-of-school learning environments positively
contributed to the individuals’ perspective on science and scientific knowledge,
that it supports the active learning process, and that the scientific
activities, courses, and tours during the study played effective role in
achieving the scientific knowledge and guiding role in expressing the future
plans on science.
CERN Öğretmen Çalıştayları Öğretmen Eğitimi En Büyük Parçacık Hızlandırıcı Laboratuarı Okul Dışı Öğrenme Disiplinlerarası İşbirliği STEM Aktif Öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |