Out-of-school learning environments are active learning environments that are used for a variety of learning levels and disciplines ranging from pre-school to higher education. Museums are at the forefront of out-of-school learning environments preferred by teachers in this context. Although there is a common definition for museums, they differ according to their types. The purpose of this study was to determine the experiences of pre-school prospective teachers with a trip organized to the "Taşkın Museum," a thematic museum. The method of special case study was chosen for this study. The sample of the study consists of the prospective teachers studying in the Faculty of Education Pre-school Teaching Program. The interview forms developed by the researchers before and after the trip were used as a pre-test and post-test with the prospective teachers. The findings revealed that the majority of prospective teachers had prior experience with out-of-school learning. The most frequently expressed expectation by prospective teachers prior to their visit to the Taşkın Museum was the desire to obtain detailed information about the museum and natural disasters. However, prospective teachers reported that this trip helped them plan out-of-school learning activities, implement concrete learning, and develop creative thinking skills. In addition to these findings, the majority of prospective teachers stated that the trip met their expectations. Prospective teachers have been observed to be aware of what to do before, during, and after an out-of-school learning activity, and they have suggestions for activities that can be carried out with preschool students in this direction. Prospective teachers’ experiences should be varied by organizing similar trips in various out-of-school learning environments. Furthermore, it is believed that planning out-of-school learning activities in which students participate will be beneficial to their professional development.
Out-of-school learning pre-school education prospective teachers Taşkın museum.
Okul dışı öğrenme ortamları, farklı disiplinler için okul öncesinden yüksek öğretime kadar birçok öğrenim düzeyinde aktif olarak kullanılan alternatif öğrenme ortamlarıdır. Bu kapsamda öğretmenler tarafından tercih edilen okul dışı öğrenme ortamlarının başında müzeler gelmektedir. Müzeler için ortak bir tanımlama yapılsa da türlerine göre birbirlerinden farklılıklar göstermektedirler. Bu çalışmada, tematik bir müze olan “Taşkın Müzesi”ne düzenlenen gezi ile okul öncesi öğretmen adaylarının deneyimlerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum çalışması olarak planlanan çalışmanın çalışmanın evrenini 2021-2022 öğretim yılında Trabzon Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünde öğrenimlerini sürdüren öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise okul öncesi öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 25 son sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Gezi öncesi ve sonrası araştırmacılar tarafından hazırlanan ve her biri üç açık uçlu sorudan oluşan anket formları ön ve son test olarak öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Taşkın Müzesi gezisi öncesi ve sonrası anket sorularına cevap veren öğretmen adaylarının sayısı, yetersiz cevaplar/cevap vermeme gibi etkenlerden dolayı değişkenlik göstermiştir. Elde dilen bulgular, öğretmen adaylarının çoğunun (18 öğretmen adayı) ön anket uygulamasına göre okul dışı öğrenme deneyiminin olduğunu göstermiştir. Müze ve doğa afetler hakkında detaylı bilgi edinme beklentisi Taşkın Müzesi gezisi öncesinde öğretmen adayları tarafından en sık belirtilen ifade olmuştur. Bununla birlikte, öğretmen adayları gerçekleştirilen bu gezinin, okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, somut öğrenmelerin gerçekleştirilmesi ve yaratıcı düşünme becerisinin geliştirilmesi gibi katkılar sunduğunu belirtmiştir. Tüm bu bulgulara ilave olarak gezi sonrasında da öğretmen adaylarının çoğu beklentilerinin karşılandığını belirtmiştir. Okul dışı öğrenme etkinliği öncesi, esnası ve sonrası yapılması gerekenler hususunda öğretmen adaylarının farkındalıklarının olduğu ve bu doğrultuda okul öncesi çocuklar ile gerçekleştirilebilecek etkinlik önerilerine sahip oldukları görülmüştür. Benzer gezilerin farklı okul dışı öğrenme ortamlarında da düzenlenmesiyle öğretmen adaylarının deneyimlerinin çeşitlendirilmesi sağlanmalıdır. Ayrıca çocukların dahil edildiği okul dışı öğrenme etkinliklerinin planmasının mesleki gelişimleri için fayda sağlayacağı düşünülmektedir.
okul dışı öğrenme okul öncesi eğitimi öğretmen adayları Taşkın Müzesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |