Bu çalışmada Kayseri Bilim Merkezi’nde yer alan Madde pavilyonunda yer alan sekiz farklı bilimsel sergi düzeneği ile diğer 95 bilimsel sergi düzeneğinin 2018 fen bilimleri dersi öğretim programının “Madde ve Doğası” konu alanına ait kazanımlar ile karşılaştırılarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda sergi düzeneklerinin ünite kazanımlarını sınıf düzeyi ve içerik bakımından hangi oranda kapsadığının belirlenmesi araştırılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi tercih edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, Kayseri Bilim Merkezi’nde yer alan bilimsel sergi ürünlerinin Milli Eğitim Bakanlığı fen bilimleri öğretim programında yer alan 66 kazanımdan 52 kazanımla %79 oranında ilişkilendirilebileceği çıkarımına varılmıştır. Çalışmada Madde pavilyonu dışındaki sergilerin bu konu alanına yönelik kazanımları karşılama düzeyi de tartışılmıştır. Ayrıca çalışmada bilim merkezinde gerçekleştirilen “Madde ve Doğası” konu alanına yönelik örnek atölye çalışmaları sunulmuştur. Bilim merkezini ziyaret eden 3-8. sınıf öğretmenlerinin, “Madde ve Doğası” konu alanına yönelik kazanımların neredeyse tamamını hem bilim merkezinde yer alan bilimsel sergi düzenekleriyle hem de planlı atölye çalışmalarıyla, eğlenerek okul dışı bir öğrenme ortamında verebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Kayseri Bilim Merkezi Fen Bilimleri Öğretim Programı Madde ve Doğası
In this study, it is aimed to examine the eight scientific exhibition setups in the matter pavilion and other 95 scientific exhibition setups in Kayseri Science Center by comparing them with the learning outcomes of the "Matter and Its Nature subject area in science curriculum. In this direction, it is aimed to determine to what extent the exhibitions cover the learning outcomes in terms of class level and content. In this study, document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was preferred. According to the results obtained, it has been concluded that the scientific exhibition products in Kayseri Science Center can be associated with 52 out of 66 science learning outcomes at a rate of 79%. In the study, the level of meeting the learning outcomes of this subject area of the exhibitions other than the Matter pavilion was also discussed. In addition, in the study, sample workshops on the subject area of "Matter and Its Nature" held in the science center were presented. It has been concluded that the 3-8 class teachers who visit the science center can give almost all of the learning outcomes related to the subject area of "Matter and Nature" in an out-of-school learning environment by having fun, both with the scientific exhibition setups in the science center and with planned workshops.
Kayseri science center; science curriculum; matter and its nature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Informal Öğrenme, Okul Dışı Öğrenme, Fen Bilgisi Eğitimi, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |