Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI

Yıl 2020, , 207 - 213, 30.12.2020
https://doi.org/10.47115/jshs.770031

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin hemşirelikte araştırma ve gelişmelere yönelik farkındalık ve tutum düzeyleri ile etkileyen faktörlerin incelenmesi ve konu hakkında farkındalık yaratmaktır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini Akdeniz bölgesinde bir üniversitenin sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümünün ikinci ve dördüncü sınıfında okuyan 174 öğrenci oluşturmaktadır (%89.65). Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın örneklemini 156 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında; Tanıtıcı Bilgi Formu ve Hemşirelik Öğrencilerinin Hemşirelikte Araştırma ve Gelişmelere Farkındalığı ve Tutumu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde frekans dağılımı, ortalama, bağımsız grup t Test, Mann-Whitney U Test, Kruskal-Wallis Test kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.85 ± 12.09, %66.02’si kadın, %66.6’sı ikinci sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin %50.64’ ü bilimsel toplantılara katıldıklarını; %41. 66’sı hiç bilimsel dergi okumadıklarını belirtmiştir. Katılımcıların %60.89’unun araştırma dersi aldığı, % 59.61’ inin biyoistatistik dersi almadığı, %84.61’inin araştırma deneyiminin olmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin araştırmaya yönelik tutum ve farkındalık puan ortalaması 122.03 ± 16.28’dır. Bu çalışmada, sadece yaş ile ölçek puan ortalaması arasında anlamlı fark saptanmıştır (p < 0.05).
Sonuç ve Öneriler: Bu çalışmada, öğrenci hemşirelerin genel olarak araştırma yapmaya yönelik farkındalık ve tutumlarının olumlu olduğu saptanmıştır. Öğrencilerden yaşı küçük olanların, ikinci sınıfta okuyanların, hemşire olarak çalışanların, kadınların, fen lisesi mezunlarının, bilimsel araştırma yapma deneyimi olmayanların, bilimsel dergi okuyanların araştırma yapmaya yönelik farkındalık ve tutum ölçek puan ortalaması daha yüksek bulunmuştur. Hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik tutumlarını ve farkındalıklarını arttırmaya yönelik eğitimlerin planlanması, mezuniyet sonrasında benzer çalışmaların yapılması önerilir.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akın, B., Ege, E. (2008). Hemşirelik lisans programlarında araştırma eğitimi. CÜ Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(3), 60-69.
  • Al Furaikh, S.S., Al Omairi, B.E., Ganapathy, T. (2017). A cross‑sectional survey on nursing students’ attitude towards research. J Health Spec, 5, 185‑191.
  • Aydemir Gedük, E. (2018). Hemşirelik mesleğinin gelişen rolleri. HSP, 5 (2), 253-258.
  • Aydın, Y., Adıgüzel, A., Topal, E.A. (2015). Ebe ve hemşirelerin bilimsel çalışmalara yönelik tutumlarının belirlenmesi. J Hum Rhythm, 1(4), 168-175.
  • Bayık Temel, A., Uysal, A., Erin, Ö., Koçer, A. (2008). Hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya, gelişmelere farkındalığı ve tutumu. DEUHYO ED, 1(2), 108-23.
  • Björkström, M.E., Johansson, I.S., Hamrin, E.K., Athlin, E,E. (2003). Swedish nursing students’ attitudes to and awareness of research and development within nursing. J Adv Nurs, 41(4), 393-402.
  • Chukwu, E.O., Nwakanma, I.S., Fiase, T.M., Iornengen, E.M. (2016). Attitude of student nurses and midwives towards research: Study of schools of nursing and midwifery Mkar, Gboko Benue State, North Central Nigeria. South American Journal of Nursing, Special Edition, 1-11.
  • Conn, V.S. (2007). Nurse researchers begin as undergraduate students. West J Nurs Res, 29, 255-257.
  • Çelik, S., Önder, G., Durmaz, K., Yurdusever, Y., Uysal, N. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. HSP, 1(2), 23-31.
  • Emiroğlu, O.N., Ünlü, H., Terzioğlu, F., Bulut, H. (2005). Hemşirelerin araştırmalara katılma durumları, araştırmaya ilişkin görüşleri ve bilgi gereksinimleri. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 5(1), 64 – 86.
  • Erefe, İ. (2002). Hemşirelikte Araştırma İlke, Süreç ve Yöntemleri. İstanbul: Odak Ofset.
  • Erkin, Ö., Uysal Toraman, A., Şimsek, H., Bayık Temel, A. (2017). Nursing students' attitudes toward research-development: Does taking research course make a difference?. International Journal of Caring Sciences, 10 ( 2), 988-996.
  • Ertuğ, N., Önal, H. (2014). Undergraduate nursing students’ research activities and utilization: A Turkish sample. Aquichan, 14(2), 251-260.
  • Forsman, H., Rudman, A., Gustavsson, P., Ehrenberg, A., Wallin, L. (2010). Use of research by nurses during their first two years after graduating. J Adv Nurs, 66(4), 878-890.
  • Halabi, J.O., Hamdan-Mansour, A. (2010). Attitudes of Jordanian nursing students towards nursing research. Journal of Research in Nursing, 17(4), 363–373.
  • Halabi, J.O. (2016). Attitudes of Saudi nursing students toward nursing research. Saudi J Health Sci, 5, 118-124.
  • Henoch, I., Jakobsson-Ung, E., Ozanne, A., Falk, H., Falk, K., Sarenmalm, K.E., Öhlén, J., Fridh, I. (2014). Nursing students’ experiences of involvement in clinical research: an exploratory study. Nurse Educ Pract, 14(2), 188-194.
  • İlhan, A., Çelik, H.C., Aslan, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 141-156.
  • Karadaş, A., Duran, S., Ergün, S. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelikte araştırma, gelişmelere karşı farkındalık ve tutumları. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 5, 1-18.
  • Karadaş, C., Özdemir, L. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik farkındalık ve tutumlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 30–39.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 18. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keib, C.N., Cailor, S.M., Kiersma, M.E., Chen, A.M.H. (2017). Changes in nursing students' perceptions of research and evidence-based practice after completing a research course. Nurse Education Today, 54, 37–43.
  • Kelleci, M., Gölbaşı, Z., Yılmaz, M., Doğan, S. (2008). Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını bakımda kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2, 3-16.
  • Kes, D., Öztürk Şahin, Ö. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 68-78.
  • Kuuppelomakia, M., Tuomi, J.( 2005). Finnish nurses’attitudes towards nursing research and related factors. International Journal of Nursing Studies, 42, 187–196.
  • Ross, J.G., Burrell, S.A. (2019). Nursing students' attitudes toward research: An integrative review. Nurse Education Today, 82, 79–87.
  • Saracaloğlu, A.S. (2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 179-208.
  • Siamian, H., Mahmoudi, R., Habibi, F., Latifi, M., Zare-Gavgani, V. (2016). Students’ attitudes towards research at Mazandaran University of Medical Sciences in 2015. Mater Sociomed, 28(6), 468-472.
  • Tan, M., Polat, H., Özdelikara, A. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelikte araştırmaya, gelişmelere farkındalığı ve tutumu. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 8, 1-14.
  • Uysal Toraman, A., Hamaratçılar, G., Tülü, B., Erkin, Ö. (2017). Nursing students’ attitudes toward research and development within nursing: Does writing a bachelor thesis make a difference?. Int J Nurs Pract, 23(e12517), 1-7.
  • Ünsal, A., Karakurt, P., Tanrıverdi, D. (2014). Farklı okullarda eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya, gelişmelere farkındalığı ve tutumunun belirlenmesi. Balıkesir Saglık Bil Derg, 3(2), 87-93.
  • Ünver, S., Semerci, R., Kızılcık Özkan, Z., Avcıbaşı, İ. (2018). Attitude of nursing students toward scientific research: A cross-sectional study in Turkey. The Journal of Nursing Research, 0(0), 1-6.
  • Vijayalakshmi, P., Pashupu, D.R., Nagarajaiah, Thimmaiah, R., Math, S.B. (2014). Nurses attitudes and perceptions of nursing research: An Indian perspective. Asian J Nur Edu and Research, 4(4), 509-513.
  • Wangensteen, S., Johansson, I.S., Björkström, M.E., Nordström, G. (2011). Research utilization and critical thinking among newly graduated nurses: predictors for research use. A quantitative cross-sectional study. J Clin Nurs, 20(17-18), 2436-2447.
  • Yanagawa, H., Takai, S., Yoshimaru, M., Miyamoto, T., Katashima, R., Kida, K. (2014). Nurse awareness of clinical research: A survey in a Japanese University Hospital. BMC Medical Research Methodology, 14 (85), 1-8.
  • Yılmaz, D., İflazoğlu, B., Uzelli Yılmaz, D. (2020). İntörn hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik tutumlarının belirlenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 3(1), 27-35.

Students’ Awareness and Attitude Toward Nursing Research

Yıl 2020, , 207 - 213, 30.12.2020
https://doi.org/10.47115/jshs.770031

Öz

Aim: The aim of this study is to determine the attitudes of nursing students towards research and developments in nursing and to raise awareness about the importance of the subject.
Methods: The universe of the study consisted of 174 second and fourth year students studying in the nursing department of a university’s health college located in the Mediterranean Region (89.65%). The sample of this descriptive study was composed of 156 students. Introductory Information Form and “Nursing Students’ Attitudes to and Awareness of Research and Development within Nursing Scale” were used to collect data. To evaluate the data percentage frequency distribution, mean, Independent Sample t Test, Mann-Whitney U Test and Kruskal-Wallis Test were used.
Results: The average age of the students was 20.85 ± 12.09. 66.02% were female and 66.6% were 2nd year students. 50.64% of the students stated that they attend scientific meetings; 41.66% had never read a scientific journal, 60.89% took a research course, 59.61% did not take a biostatistics course and 84.61% did not have any research experience. The students ' attitude and awareness point average was 122.03 ± 16.28. This study significant difference was found only between age and scale score average (p < 0.05).
Conclusion: Student nurses ' attitudes toward conducting research are positive. The average score of younger students, women, second year students, graduates of science high school, working as nurses, who do not have scientific research experience, those who read scientific journals was higher. It is recommended to plan training for nursing students to increase their attitudes and awareness towards research and to conduct similar studies after graduation.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akın, B., Ege, E. (2008). Hemşirelik lisans programlarında araştırma eğitimi. CÜ Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(3), 60-69.
  • Al Furaikh, S.S., Al Omairi, B.E., Ganapathy, T. (2017). A cross‑sectional survey on nursing students’ attitude towards research. J Health Spec, 5, 185‑191.
  • Aydemir Gedük, E. (2018). Hemşirelik mesleğinin gelişen rolleri. HSP, 5 (2), 253-258.
  • Aydın, Y., Adıgüzel, A., Topal, E.A. (2015). Ebe ve hemşirelerin bilimsel çalışmalara yönelik tutumlarının belirlenmesi. J Hum Rhythm, 1(4), 168-175.
  • Bayık Temel, A., Uysal, A., Erin, Ö., Koçer, A. (2008). Hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya, gelişmelere farkındalığı ve tutumu. DEUHYO ED, 1(2), 108-23.
  • Björkström, M.E., Johansson, I.S., Hamrin, E.K., Athlin, E,E. (2003). Swedish nursing students’ attitudes to and awareness of research and development within nursing. J Adv Nurs, 41(4), 393-402.
  • Chukwu, E.O., Nwakanma, I.S., Fiase, T.M., Iornengen, E.M. (2016). Attitude of student nurses and midwives towards research: Study of schools of nursing and midwifery Mkar, Gboko Benue State, North Central Nigeria. South American Journal of Nursing, Special Edition, 1-11.
  • Conn, V.S. (2007). Nurse researchers begin as undergraduate students. West J Nurs Res, 29, 255-257.
  • Çelik, S., Önder, G., Durmaz, K., Yurdusever, Y., Uysal, N. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. HSP, 1(2), 23-31.
  • Emiroğlu, O.N., Ünlü, H., Terzioğlu, F., Bulut, H. (2005). Hemşirelerin araştırmalara katılma durumları, araştırmaya ilişkin görüşleri ve bilgi gereksinimleri. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 5(1), 64 – 86.
  • Erefe, İ. (2002). Hemşirelikte Araştırma İlke, Süreç ve Yöntemleri. İstanbul: Odak Ofset.
  • Erkin, Ö., Uysal Toraman, A., Şimsek, H., Bayık Temel, A. (2017). Nursing students' attitudes toward research-development: Does taking research course make a difference?. International Journal of Caring Sciences, 10 ( 2), 988-996.
  • Ertuğ, N., Önal, H. (2014). Undergraduate nursing students’ research activities and utilization: A Turkish sample. Aquichan, 14(2), 251-260.
  • Forsman, H., Rudman, A., Gustavsson, P., Ehrenberg, A., Wallin, L. (2010). Use of research by nurses during their first two years after graduating. J Adv Nurs, 66(4), 878-890.
  • Halabi, J.O., Hamdan-Mansour, A. (2010). Attitudes of Jordanian nursing students towards nursing research. Journal of Research in Nursing, 17(4), 363–373.
  • Halabi, J.O. (2016). Attitudes of Saudi nursing students toward nursing research. Saudi J Health Sci, 5, 118-124.
  • Henoch, I., Jakobsson-Ung, E., Ozanne, A., Falk, H., Falk, K., Sarenmalm, K.E., Öhlén, J., Fridh, I. (2014). Nursing students’ experiences of involvement in clinical research: an exploratory study. Nurse Educ Pract, 14(2), 188-194.
  • İlhan, A., Çelik, H.C., Aslan, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 141-156.
  • Karadaş, A., Duran, S., Ergün, S. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelikte araştırma, gelişmelere karşı farkındalık ve tutumları. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 5, 1-18.
  • Karadaş, C., Özdemir, L. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik farkındalık ve tutumlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 30–39.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 18. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keib, C.N., Cailor, S.M., Kiersma, M.E., Chen, A.M.H. (2017). Changes in nursing students' perceptions of research and evidence-based practice after completing a research course. Nurse Education Today, 54, 37–43.
  • Kelleci, M., Gölbaşı, Z., Yılmaz, M., Doğan, S. (2008). Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını bakımda kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2, 3-16.
  • Kes, D., Öztürk Şahin, Ö. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 68-78.
  • Kuuppelomakia, M., Tuomi, J.( 2005). Finnish nurses’attitudes towards nursing research and related factors. International Journal of Nursing Studies, 42, 187–196.
  • Ross, J.G., Burrell, S.A. (2019). Nursing students' attitudes toward research: An integrative review. Nurse Education Today, 82, 79–87.
  • Saracaloğlu, A.S. (2008). Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 179-208.
  • Siamian, H., Mahmoudi, R., Habibi, F., Latifi, M., Zare-Gavgani, V. (2016). Students’ attitudes towards research at Mazandaran University of Medical Sciences in 2015. Mater Sociomed, 28(6), 468-472.
  • Tan, M., Polat, H., Özdelikara, A. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelikte araştırmaya, gelişmelere farkındalığı ve tutumu. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 8, 1-14.
  • Uysal Toraman, A., Hamaratçılar, G., Tülü, B., Erkin, Ö. (2017). Nursing students’ attitudes toward research and development within nursing: Does writing a bachelor thesis make a difference?. Int J Nurs Pract, 23(e12517), 1-7.
  • Ünsal, A., Karakurt, P., Tanrıverdi, D. (2014). Farklı okullarda eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya, gelişmelere farkındalığı ve tutumunun belirlenmesi. Balıkesir Saglık Bil Derg, 3(2), 87-93.
  • Ünver, S., Semerci, R., Kızılcık Özkan, Z., Avcıbaşı, İ. (2018). Attitude of nursing students toward scientific research: A cross-sectional study in Turkey. The Journal of Nursing Research, 0(0), 1-6.
  • Vijayalakshmi, P., Pashupu, D.R., Nagarajaiah, Thimmaiah, R., Math, S.B. (2014). Nurses attitudes and perceptions of nursing research: An Indian perspective. Asian J Nur Edu and Research, 4(4), 509-513.
  • Wangensteen, S., Johansson, I.S., Björkström, M.E., Nordström, G. (2011). Research utilization and critical thinking among newly graduated nurses: predictors for research use. A quantitative cross-sectional study. J Clin Nurs, 20(17-18), 2436-2447.
  • Yanagawa, H., Takai, S., Yoshimaru, M., Miyamoto, T., Katashima, R., Kida, K. (2014). Nurse awareness of clinical research: A survey in a Japanese University Hospital. BMC Medical Research Methodology, 14 (85), 1-8.
  • Yılmaz, D., İflazoğlu, B., Uzelli Yılmaz, D. (2020). İntörn hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik tutumlarının belirlenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 3(1), 27-35.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Makaleler
Yazarlar

Rana Can

Hatice Tambağ 0000-0002-0812-2489

Funda Can Sürmeli 0000-0002-4384-5068

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 16 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Can, R., Tambağ, H., & Can Sürmeli, F. (2020). ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 207-213. https://doi.org/10.47115/jshs.770031
AMA Can R, Tambağ H, Can Sürmeli F. ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI. JSHS. Aralık 2020;5(2):207-213. doi:10.47115/jshs.770031
Chicago Can, Rana, Hatice Tambağ, ve Funda Can Sürmeli. “ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2020): 207-13. https://doi.org/10.47115/jshs.770031.
EndNote Can R, Tambağ H, Can Sürmeli F (01 Aralık 2020) ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 5 2 207–213.
IEEE R. Can, H. Tambağ, ve F. Can Sürmeli, “ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI”, JSHS, c. 5, sy. 2, ss. 207–213, 2020, doi: 10.47115/jshs.770031.
ISNAD Can, Rana vd. “ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 5/2 (Aralık 2020), 207-213. https://doi.org/10.47115/jshs.770031.
JAMA Can R, Tambağ H, Can Sürmeli F. ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI. JSHS. 2020;5:207–213.
MLA Can, Rana vd. “ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, 2020, ss. 207-13, doi:10.47115/jshs.770031.
Vancouver Can R, Tambağ H, Can Sürmeli F. ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMALARA YÖNELİK TUTUM VE FARKINDALIKLARI. JSHS. 2020;5(2):207-13.

Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.