Amaç: Eleştirel düşünme, sıradan düşünmeden farklı pek çok özelliğe sahip olmakla birlikte, problem çözme, karar verme, yaratıcı düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri ile yakından ilişkilidir. Bunun yanı sıra eleştirel düşünme, sağlık bakım alanlarında yüksek düzeyde bakım sağlamak için temel koşullardan biridir. Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin zorunlu göçle gelen bireylere yönelik eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı türde planlanan bu çalışma 235 hemşirelik öğrencisiyle yapılmıştır. Çalışmanın verileri, 13 soruluk veri toplama formu ve Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin toplanmasına başlamadan önce gerekli izinler alınmıştır.
Bulgular: Çalışma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalamaları 20.1±1.8 yıl idi. Öğrencilerin %83’ü zorunlu göçle gelen bireylerin sınavsız üniversiteye yerleştirilmelerini desteklemediğini, %66.7’si bu durumu adaletsiz bulduğunu, %16.9’u eğitimin kalitesinin düşeceğini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği toplam puan ortalaması 93.2 idi.
Sonuç ve öneriler: Ölçeğin alt boyutlarına göre; araştırma kapsamındaki öğrencilerin katılım eğilimi, bilişsel olgunluk, yenilikçi olma eğilimi yüksek düzeyde bireyler oldukları saptanmıştır. Çevresinde zorunlu göçle gelen bireylerle iletişim sorunu yaşayan öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği puan ortalamasının daha yüksek olduğu, kültür sorunu yaşayan öğrencilerin puan ortalamasının ise düşük olduğu bulunmuştur. Geleceğin sağlık profesyoneli olacak, hemşirelik bölümü öğrencileriyle yapılan bu çalışmada öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur.
Eleştirel düşünme Hemşirelik Zorunlu göç Eleştire düşünme eğilimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.