Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on The Changing Lives of University Students and Their Onlıne Education in The Covid-19 Pandemic

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 247 - 266, 29.04.2022
https://doi.org/10.47115/jshs.1078600

Öz

Aim: The changes that have occurred due to the Covid-19 pandemic have had direct effects on the educational lives of university students. In this context, the education process mainly continued online. For this reason, it is important to understand how university students evaluate this process.
Method: In this research, the reflections of the Covid-19 pandemic on the lives, feelings and thoughts, family relations of university students and the efficiency/effectiveness of online courses were examined using the descriptive scanning model. 185 social work undergraduate students who continue online education during the pandemic process were included in the study. In the statistical analysis of the data, numbers and percentages were examined; the content analysis was performed on open-ended questions.
Results: In the research findings, information about the health problems of the students during the Covid-19 process, the changes that the students encountered in their lives with the pandemic, the definitions of emotions that emerged with the pandemic, the way they make sense of life during the pandemic process, the changing family relationships and the opinions of the students about online lessons were included.
Conclusions and Suggestions: The results of the research reveal that not only the educational life of the students, but also their psychosocial life, family life, family relationship structures, and economic life are affected during the pandemic process. These results show that students need various supports to solve the problems they encounter. On the other hand, it is considered important to develop the technological competencies and opportunities of both students and instructors and to re-evaluate the functions of educational institutions.

Kaynakça

  • Allen, I. E. ve Seaman, J. (2011). Going the Distance Online Education in the United States. United States: Babson Survey Research Group and Quahog Research Group.
  • Altuntaş Y. N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(1-2), 363-374.
  • Arıkan, R. (2018). Anket yöntemi üzerinde bir değerlendirme. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 97-159.
  • Atasoy, R., Özden, C. ve Kara, D. N. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122.
  • Baygeldi, M., Öztürk G. ve Dikkartın Övez, F. T. (2021). Pandemi sürecinde eğitim fakültesi öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluk ve e-öğrenme ortamlarına yönelik motivasyon düzeyleri. Journal of Turkish Studies, 16(1), 285-311.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Eygü, H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet ağları üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler, 36-59.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., Lencastre J. (2020). Students’ perceptions on distance education: a multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(18), 2-18.
  • Guragai, M. (2020). Nepalese medical students in the COVID-19 pandemic: Ways forward. Journal of the Nepal Medical Association, 58(225), 352-354.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karahan, E., Bozan, M. A. ve Akçay, A. O. (2020). Sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerinin pandemi sürecindeki çevrim içi öğrenme deneyimlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 201-214.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kaysi, F. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Türkiye'de Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. 5th International Scientific Research Congress. ibadcongresses.org.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadiklari sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Onyema, E. M., Eucheria, N. C., Obafemi, F. A., Sen, S., Atonye, F. G., Sharma, A. ve Alsayed, A. O. (2020). Impact of Coronavirus pandemic on education. Journal of Education and Practice, 11(13), 108-121.
  • Qazi, A., Naseer, K., Qazi, j., AlSalman H., Naseem U., Yang S., et.al. (2020). Conventional to online education during covid-19 pandemic: Do develop and underdeveloped nations cope alike. Children and Youth Services Review, 119.
  • Saltürk, A. ve C. Güngör. (2020). Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 1-36.
  • Sarı, E. ve Sarı B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: Covıd-19 örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi, 3(2), 49-63.
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975.
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Varışlı, B. (2021). Pandemi sürecinde eğitimin dönüşümü: Çevrimiçi eğitimin sosyolojik yansımaları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9(26), 237-249.
  • Volery, T. ve Lord, D. (2000). Critical success factors in online education. The International Journal of Educational Management, 14(5), 216-223.
  • WHO. (2021, 2 Mayıs). Erişim adresi https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19.
  • Yıldız, A. ve Akar Vural, R. (2020). Covid-19 Pandemisi ve Derinleşen Eğitim Eşitsizlikleri. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, 556-565.

COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 247 - 266, 29.04.2022
https://doi.org/10.47115/jshs.1078600

Öz

Amaç: Covid-19 pandemisine bağlı olarak ortaya çıkan değişimlerin üniversite öğrencilerinin eğitim yaşamlarına doğrudan etkileri olmuştur. Bu kapsamda eğitim süreci ağırlıklı olarak online / çevrimiçi devam etmiştir. Bu nedenle üniversite öğrencilerinin bu süreci nasıl değerlendirildiğinin anlaşılması önemli görülmektedir.
Yöntem: Bu araştırmada Covid-19 pandemisinin üniversite öğrencilerinin yaşamlarına, duygu ve düşüncelerine, aile ilişkilerine yansımaları ve online derslerin verimliliği/etkililiği betimsel tarama modeli kullanılarak incelenmiştir. Araştırmaya pandemi sürecinde online eğitime devam eden 185 sosyal hizmet lisans öğrencisi dahil edilmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemelerinde sayı ve yüzdelik incelenmiş; açık uçlu sorularda içerik analizi yapılmıştır.
Bulgular: Araştırma bulgularında öğrencilerin Covid-19 sürecinde sağlık sorunlarına ilişkin bilgilere, öğrencilerin pandemi ile yaşamlarında karşılaştıkları değişimlere, pandemi ile ortaya çıkan duygu tanımlarına, pandemi sürecinde yaşamı anlamlandırma biçimlerine, değişen aile ilişkilerine ve online derslere yönelik öğrencilerin görüşlerine yer verilmiştir.
Sonuç ve Öneriler: Araştırma sonuçları pandemi sürecinde öğrencilerin sadece eğitim yaşamlarının değil, psikososyal yaşamlarının, aile yaşamlarının ve aile içi ilişki yapılarının, ekonomik yaşamlarının da etkilendiğini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar öğrencilerin karşılaştıkları sorunların çözümü için çeşitli desteklere gereksinim duyduklarını göstermektedir. Diğer yandan hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının teknolojik yeterliliklerinin ve olanaklarının geliştirilmesi ve eğitim kurumlarının işlevlerinin yeniden değerlendirilmesi önemli görülmektedir.

Kaynakça

  • Allen, I. E. ve Seaman, J. (2011). Going the Distance Online Education in the United States. United States: Babson Survey Research Group and Quahog Research Group.
  • Altuntaş Y. N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Arat, T. ve Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(1-2), 363-374.
  • Arıkan, R. (2018). Anket yöntemi üzerinde bir değerlendirme. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 97-159.
  • Atasoy, R., Özden, C. ve Kara, D. N. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122.
  • Baygeldi, M., Öztürk G. ve Dikkartın Övez, F. T. (2021). Pandemi sürecinde eğitim fakültesi öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme hazır bulunuşluk ve e-öğrenme ortamlarına yönelik motivasyon düzeyleri. Journal of Turkish Studies, 16(1), 285-311.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Eygü, H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet ağları üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler, 36-59.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., Lencastre J. (2020). Students’ perceptions on distance education: a multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(18), 2-18.
  • Guragai, M. (2020). Nepalese medical students in the COVID-19 pandemic: Ways forward. Journal of the Nepal Medical Association, 58(225), 352-354.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karahan, E., Bozan, M. A. ve Akçay, A. O. (2020). Sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerinin pandemi sürecindeki çevrim içi öğrenme deneyimlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 201-214.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kaysi, F. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Türkiye'de Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi. 5th International Scientific Research Congress. ibadcongresses.org.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadiklari sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Onyema, E. M., Eucheria, N. C., Obafemi, F. A., Sen, S., Atonye, F. G., Sharma, A. ve Alsayed, A. O. (2020). Impact of Coronavirus pandemic on education. Journal of Education and Practice, 11(13), 108-121.
  • Qazi, A., Naseer, K., Qazi, j., AlSalman H., Naseem U., Yang S., et.al. (2020). Conventional to online education during covid-19 pandemic: Do develop and underdeveloped nations cope alike. Children and Youth Services Review, 119.
  • Saltürk, A. ve C. Güngör. (2020). Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 1-36.
  • Sarı, E. ve Sarı B. (2020). Kriz zamanlarında eğitim yönetimi: Covıd-19 örneği. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi, 3(2), 49-63.
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975.
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Varışlı, B. (2021). Pandemi sürecinde eğitimin dönüşümü: Çevrimiçi eğitimin sosyolojik yansımaları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9(26), 237-249.
  • Volery, T. ve Lord, D. (2000). Critical success factors in online education. The International Journal of Educational Management, 14(5), 216-223.
  • WHO. (2021, 2 Mayıs). Erişim adresi https://www.who.int/news/item/27-04-2020-who-timeline---covid-19.
  • Yıldız, A. ve Akar Vural, R. (2020). Covid-19 Pandemisi ve Derinleşen Eğitim Eşitsizlikleri. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, 556-565.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Makaleler
Yazarlar

Gülsüm Çamur 0000-0001-5116-2462

Ercümend Ersanlı 0000-0003-4840-3629

Bilge Abukan 0000-0002-6690-9351

Fatma Canım 0000-0002-8158-8090

Erken Görünüm Tarihi 28 Nisan 2022
Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 24 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çamur, G., Ersanlı, E., Abukan, B., Canım, F. (2022). COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 247-266. https://doi.org/10.47115/jshs.1078600
AMA Çamur G, Ersanlı E, Abukan B, Canım F. COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. JSHS. Nisan 2022;7(1):247-266. doi:10.47115/jshs.1078600
Chicago Çamur, Gülsüm, Ercümend Ersanlı, Bilge Abukan, ve Fatma Canım. “COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 7, sy. 1 (Nisan 2022): 247-66. https://doi.org/10.47115/jshs.1078600.
EndNote Çamur G, Ersanlı E, Abukan B, Canım F (01 Nisan 2022) COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 7 1 247–266.
IEEE G. Çamur, E. Ersanlı, B. Abukan, ve F. Canım, “COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, JSHS, c. 7, sy. 1, ss. 247–266, 2022, doi: 10.47115/jshs.1078600.
ISNAD Çamur, Gülsüm vd. “COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi 7/1 (Nisan 2022), 247-266. https://doi.org/10.47115/jshs.1078600.
JAMA Çamur G, Ersanlı E, Abukan B, Canım F. COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. JSHS. 2022;7:247–266.
MLA Çamur, Gülsüm vd. “COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, 2022, ss. 247-66, doi:10.47115/jshs.1078600.
Vancouver Çamur G, Ersanlı E, Abukan B, Canım F. COVİD-19 PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ) EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. JSHS. 2022;7(1):247-66.

Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi CC BY-NC 4.0 lisansına sahiptir.