Günümüz modern pazarlama ortamında işletmelerin sunmuş oldukları mal ve hizmetlerin birbirine benzer yapıda olması, maddi olmayan ve para ile satın alınamayan işletme varlıklarının özellikle de itibar kavramının önemini artmıştır. Son dönemde sosyal paydaşların işletme ile ilgili algılamaları çok fazla önemsenen konular arasında yer almakta ve bu bağlamda kurumsal itibarı güçlü olan işletmelerin marka değerlerinin de yüksek olduğu söylenebilmektedir. Yapılan bu çalışma ile kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının marka değeri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu kapsamda konu ile ilgili literatür çalışmasına ve sağlık sektöründe bir alan araştırmasına yer verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında SPSS AMOS paket programından yararlanılarak veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiş ve hastanelerde çalışmakta olan doktor ve yöneticiler açısından kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının marka değerine etkisi, özel hastanelerde kamu hastanelerine göre daha yüksek bir seviyede gerçekleşmiştir.
In
today's modern marketing environment, as the goods and services offered by the
enterprises have a similar structure, the importance of the non-intangible and
non-purchasing business assets, especially the reputation concept is increased.
Recently, the perceptions of the social stakeholders about the enterprise are
among the most important issues and in this context, it can be said that the
brand values of the enterprises with strong corporate reputation are high. In
this study, the effects of corporate reputation management practices on brand
value were investigated. In this context, a literature study on the subject and
a field research in the health sector were included. In the application part of
the study, the data were analyzed with structural equation model by using SPSS
AMOS package program and the effect of corporate reputation management
practices on the brand value was higher in private hospitals compared to public
hospitals in terms of doctors and managers working in hospitals.
Corporate Reputation Management Brand Value Health Care Organizations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | İktisat |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |