Bu çalışmanın amacı turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bu doğrultuda ilgili yazın taraması yapıldıktan sonra öğrencilerin mesleğe yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği bölümünde eğitim gören 298 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketler 07 Eylül23 Ekim 2015 tarihleri arasında yüz yüze görüşülerek yapılmıştır. Elde edilen verilerin yüzde ve frekans dağılımları yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin mesleğe yönelik tutumlarının cinsiyetlerine, bölümü isteyerek seçme ve bölüm hakkında bilgi sahibi olma durumlarına göre anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Mann -Whitney-U testi yapılmıştır. Öğrencilerin mesleğe yönelik tutumlarının devam ettikleri sınıfa ve mezun oldukları okula göre anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Kruskal-Wallis analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin rehberlik mesleğini yapmak istedikleri belirlenmiştir. Ayrıca, rehberlik bölümünü isteyerek seçen, bölümü tercih etmeden önce meslek hakkında bilgi sahibi olan ve 1. sınıf öğrencilerin mesleğe yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu ortaya çıkmıştır
Turizm Rehberliği Meslek Seçimi Öğrenciler Mesleğe Yönelik Tutum
The purpose of this research is to determine the attitudes of students studying tourism guiding towards their profession. In this regard, after the literature has been reviewed, a survey has been implemented to 298 students, studying tourism guiding at the Tourism Faculty of Balıkesir University, to determine their attitudes towards their profession. The surveys have been carried out face-to-face between September, 7th and October 23rd, 2015. Percentage and frequency distribution of collected data have been made. Also, Mann – Whitney – U analysis has been conducted to determine whether there is a difference between their opinions and the genders of the students, their will at the time of choosing this department, their level of having knowledge about this profession before they were enrolled to this department. Kruskal – Wallis analysis has been conducted to determine whether there is a difference between their opinions and the grade of the students, the high school they graduated from. As a result of this research, it has been determined that the students are willing to perform the profession of tourism guiding. Also, it has been found out between that the student’s attitudes towards guiding profession is more positive; who chose tourism guiding department willingly, who had knowledge about this profession before; and who are at the first class
Tour Guiding Choice of Profession Students Attitudes Towards Profession
Diğer ID | JA33BV88ER |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 2 |