İnsan sosyal bir varlık olarak toplumda yaşamak zorundadır. Bundan dolayı içinde yaşadığı toplumun, kültürün, özelliklerini, koşullarını çeşitli boyutlarda tanımak, toplumsal sorunların farkına varmak için öğrencilerin sosyoloji disiplininin ilke ve kavramlarını öğrenmesi bir gereklilik gibi görünmektedir. Öğrenicinin merkezde olduğu, araştırma, sorgulama becerisinin geliştirildiği, etkinlik temelli, bireysel farklılıkların temele alındığı, farklı zeka alanlarının geliştirildiği, öğrencinin aktif katıldığı öğretim yöntemi olan basamaklı öğretim yönteminin kullanılması sosyoloji dersinin daha etkili ve verimli olmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Basamaklı öğretim programı, öğrenenlerin farklı öğrenme yollarına ve farklı ilgi alanlarına sahip oldukları varsayımına dayanarak, öğrenenlerin bireysel sorumluluklar aldıkları, bilginin birincil kaynaklardan edinildiği, çağdaş öğretim yaklaşımıdır. Bu makalede öncelikli olarak orta öğretimde sosyoloji dersinin önemi, sosyoloji öğretiminde karşılaşılan sorunlar daha sonra ise basamaklı öğretim ve basamaklı öğretim yaklaşımının 11.sınıf sosyoloji dersinde örnek etkinlikler yoluyla, nasıl uygulanabileceği gösterilmeye çalışılmıştır
As a social being, man must live in the community. Therefore students’ learning the principles and concepts of sociology seems to be a necessity that will help them to recognize the characteristics and conditions of the society and culture they live in, also they will be aware of the social problems. Since Layered curriculum method is student centered; activity based; aims to develop research and inquiry skills of the students and different areas of intelligence; regards individual differences. As a result use of layered curriculum method will make sociology courses more effective and efficient. Layered curriculum depends on the assumption that each individual/ learner has different areas of interest as well as different learning paths. Regarding the assumption above, layered curriculum is a way of arranging teaching by letting the learners undertaking individual responsibilities to obtain information; using the obtained information to solve problems; analyzing events in the light of data, putting forward new ideas and having the understanding of critical thinking. Layered curriculum depends on the understanding that each individual’s learning style, intelligence and reasoning differs from the other. It allows the student actively take place in learning process and activities which serves to a wide range of different learning styles and intelligence. Students are expected to reach specific goals through different activities. In this article Grade 11 sociology class was chosen, as an example of cascading events through the teaching method applied, to show how this method can be used
Diğer ID | JA33CR29PS |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 1 |