Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okul yöneticilerinin demokrasiye ilişkin tutumları üzerinde güven, işbirliği ve sorumluluğun etkisini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma evreni 2009–2010 bahar döneminde Elazığ İli merkez ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerden oluşmaktadır. Örneklem seçimine gidilmemiş çalışma evreni içerisinde görev yapan 121 yöneticinin tamamına ölçekler dağıtılmış ve yöneticilerden geriye dönen 108 ölçek değerlendirilmeye alınmıştır. İşbirliği ve sorumluluğun yöneticilerin demokrasiye ilişkin tutumları üzerinde doğrudan pozitif bir etkisi olduğu güvenin ise işbirliği ve sorumluluk aracılığı ile demokrasiye ilişkin tutumu pozitif olarak etkilediği görülmüştür
The aim of this study is to determine the effect of trust, cooperation and responsibility on primary school principals‟ attitudes of democracy. The population of the study is composed of principals working in Elazığ Province elementary schools in the spring semester of 2009–2010. All the principals working in the province are given questionnaire which are handed back from managers (108) are evaluated. It is observed that skills such as cooperation and responsibility have a positive effect on the managers‟ attitudes of democracy and trust influences attitude of democracy through cooperation and responsibility positively
Diğer ID | JA32RG24DT |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2 |