Bu araştırmanın amacı, evlenmek için birbirlerini tercih eden çiftlerin duygusal zekâ düzeylerinin bireylerin yaşları, cinsiyetleri, eğitim düzeyleri, meslekleri ve evlenme biçimleri gibi değişkenler açısından incelenmesi ve evlenmek için birbirlerini tercih eden çiftlerin evlenecekleri kişi ile kendi duygusal zekâ düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının ortaya konulmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu Gaziantep ili, Şehitkamil Belediyesi‟ne evlenmek için başvuru yapan 46 nişanlı çiftten oluşmaktadır. Çiftlere gönüllülük esasına dayalı olarak Hall tarafından geliştirilen ve Ergin (2000) tarafından geçerlilik, güvenilirlik çalışmaları yapılarak Türkçe‟ ye uyarlanan Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği uygulanmıştır. Bulgular kişilerin duygusal zekâ düzeylerinin eğitim düzeyine göre farklılaştığını; eğitim düzeyi arttıkça duygusal zekâ düzeyinin de arttığını ve özelikle de ortaokul mezunları ile üniversite mezunları arasında anlamlı farklılığın olduğunu yansıtmaktadır. Duygusal zekâ ile cinsiyet, yaş, meslek ve evlenme biçimi arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Evlenmek için birbirini tercih eden çiftlerden evlenecekleri kişi ile kendisinin duygusal zekâ düzeyleri arasında yüksek düzeyde bir korelasyon bulunmuştur
The purpose of this study is to investigate the emotional intelligence levels of those couples engaged to marry in terms of variables such as their ages, sex, educational levels, occupations and marriage styles and to find out if there is a significant relationship between their emotional intelligence levels. 46 engaged couples who applied to Gaziantep Şehitkamil Municipality for marriage constitute the sample of this study. “Emotional Intelligence Evaluation Scale” was applied to those couples who volunteered to take part in the study. The result of this study
shows that individual‟s emotional intelligence level varies according to their
educational levels, meaning that the more educated they are the higher emotional
intelligence level they have. The results also show that there is a significant
difference between the intelligence levels of graduates of middle school and
university. The findings however show that there is no significant difference
between emotional intelligence levels and sex, ages, occupations and marriage styles
parameters. Finally, the findings show that there is no significant correlation
between the emotional intelligence levels of those couples engaged to marry.
Marriage Emotional Intelligence Level of Emotional Intelligence
Diğer ID | JA33YY36AN |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1 |