Before an
election or referendum, voters can be sceptical about public opinion polls that
are for determining opinions. Among the
reasons of mistrust, there are news of public opinion polls in media, building
dominant attitudes of reference groups in which voters are, differencies of
voters’ personal characteristics as well as validity and reliability problems.
The aim of this study is to deliver determinants of these variables on voters' trust
in public opinion polls. In order to reach the aim of this study, the data of
the study were collected from the voters who live in the central districts of Gaziantep,
Şahinbey and Şehitkâmil before 2017 Constitutional
Amendment Referendum between the dates of 01 April- 10 April 2017. As a result
of analysis of the data, it was
determined that most of the participants of the study trust in the public
opinion polls. It was revealed that religiousness, ideology, reading newspaper and
watching TV are determinants on trust in public opinion polls.
Public opinion Public opinion polls Trust Referendum Gaziantep
Bir seçim ya da halkoylaması öncesi kanaatleri belirlemeye
yönelik kamuoyu araştırmalarına seçmenlerce kuşkuyla bakılabilmektedir. Bu
güvensizliğin nedenleri arasında yöntemsel geçerlik ve güvenirlik sorunlarının
yanı sıra kamuoyu araştırmalarının medyada haber edilmesi, seçmenlerin içinde
bulundukları referans gruplarının baskın tutumlar oluşturması ve seçmenlerin
kişisel özelliklerindeki farklılıklar bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı
seçmenlerin kamuoyu araştırmalarına olan güveni üzerinde bu değişkenlerin
belirleyiciliğini ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için çalışmanın
verileri 2017 Anayasa Değişikliği Halkoylaması öncesi Gaziantep ili Şahinbey ve
Şehitkâmil merkez ilçelerinde yaşayan seçmenlerden 01 Nisan 2017 ile 14 Nisan
2017 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin analizi neticesinde araştırmaya
katılanların büyük çoğunluğunun kamuoyu araştırmalarına güvendiği
belirlenmiştir. Kamuoyu araştırmalarına güven üzerinde dindarlık, ideoloji,
gazete okuma ve TV izlemenin belirleyici olduğu ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 2 |