Teknolojinin yenilenme hızı ve değişim süreci; günümüz
pazar yapısını, rekabet piyasasını, tüketicilerin yaşam biçimlerini ve tüketim
alışkanlıklarını değiştirmiş; işletmelerin en temel pazarlama iletişimi
araçlarından birine hizmet eden reklam ajanslarının işlevini daha da
artırmıştır. Reklam ajansları; ürün ve hizmetlerin duyurulması, marka
bilinirliliğinin artırılması, işletmeler için çeşitli kurumsal kimlik, imaj ve
tanıtım faaliyetlerinin yerine getirilmesi gibi önemli birtakım pazarlama
iletişimi hizmetlerine sahiplerdir. Reklam ajanslarının müşteri konumundaki
reklamverenleri için yerine getirdikleri hizmetler; kendi kurumsal kimlik
hedefleri için de önem taşımaktadır. Reklam ajansları; sayısız ajans
alternatifleri arasında kurumsal kimlikleri ile farklılaşabilmekte ve ön plana
çıkabilmektedirler. Bu bağlamda çalışmanın amacı; reklam ajanslarının Marketing
Türkiye gibi sektör dergisindeki dergi ilanlarını kurumsal tasarım unsurları
(ajans ismi, slogan, logo, amblem, renk ve tipografi) perspektifinden incelemektir.
Vitamin, Sharkuteri, Fact ajanslarının 2019 yılında yayınladıkları dergi
ilanları; göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir.
Kurumsal tasarım kurumsal tasarım unsurları kurumsal kimlik reklam ajansları göstergebilimsel analiz
Innovational
rapidity and change process of technology have changed modern-day market
structure, competitive market, life-styles of consumers and their consumption
habits; this has much more increased the function of the advertising agencies
which render service to one of the basic marketing communication instruments of
the corporations. The advertising agencies have some crucial marketing
communication services such as announcement of products and services, increase
of brand recognition, fulfillment of various corporate identity, image and
advertising activities for corporations. The services that the advertising
agencies carry out for advertisers in the position of customer are also
essential for their own corporate identity purposes. The advertising agencies
can become distinct with their corporate identities among numerous agency
alternatives and can come into prominence. In this context, the goal of the
research is to analyze magazine advertisements of the advertising agencies in
sectoral magazine such as Marketing Turkey from the perspective of corporate
design elements (agency’s name, slogan, logo, emblem, color and typography).
The magazine advertisements that Vitamin, Sharkuteri, Fact agencies published
in 2019 were examined with semiotic analysis method.
Corporate design corporate design elements corporate identity advertising agencies semiotic analys
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 1 |