Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Instagram Content of the United Nations World Tourism Organization (UN Tourism)

Yıl 2024, Cilt: 23 Sayı: 4, 1697 - 1717, 24.10.2024
https://doi.org/10.21547/jss.1505130

Öz

Bu çalışmanın amacı Dünya Turizm Örgütünün, resmî Instagram sayfasında ne tür paylaşımlarda bulunduğu ve hesaba ait genel bilgilerin (takipçi sayısı, takip edilen, gönderi sayısı, vb.) ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda Dünya Turizm Örgütünün 1 Ocak 2023 ile 1 Ocak 2024 tarihleri arasındaki (bir yıllık) resmî Instagram hesabında paylaşılan 213 adet fotoğraf ve fotoğraf ile paylaşılan metinler içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi sonucu; “kutlamalar”, “ülke tanıtımları”, “turizm istatistikleri”, “turizm raporları”, “yönergeler”, “deklarasyon”, “turizm programları ve stratejileri”, “önemli günler”, “duyurular”, “haberler”, “turizm türleri” ve “turizm elçileri” isimli 12 adet ana tema belirlenmiştir. Bu temalara göre Dünya Turizm Örgütünün özellikle turizmde hem çevresel hem kültürel sürdürülebilirliğin sağlanması, turizmde inovasyon ve dijitalleşme uygulamaları, küresel iklim değişikliği ve turizm eğitiminin geliştirilmesine yönelik stratejilere önem verdiği belirlenmiştir. Ayrıca dünya turizm örgütü, destinasyonlarda turizmi on iki aya yayılmasını sağlayan, çevre tahribatını azaltan, yerel kültür değerlerini koruyup gelecek nesillere aktaran ve turistlere farklı deneyimler kazandıran “sürdürülebilir turizm”, “gastronomi turizmi”, “sorumlu turizm”, “kırsal turizm”, “dağ turizmi”, “yeşil turizm”, “etkinlik turizmi”, “deniz turizmi”, “yerli turizmi”, “spor turizmi” ve “erişilebilir turizm” gibi alternatif turizm türlerinin geliştirilmesine odaklandığı belirlenmiştir. Bu çalışma son dönemlerde Dünya Turizm Örgütünün odaklandığı turizm stratejilerini, politikalarını ve popüler hale gelmeye başlayan alternatif turizm türlerinin ortaya çıkarılmasını sağlayarak ilgili literatürün zenginleşmesine katkı sunmaktadır.

Kaynakça

  • Aktan, E. (2018). Sosyal medyanın turizm pazarlamasındaki rolünün değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (3), 228-248.
  • Aktan, E., Koçyiğit, M. (2016). Sosyal medyanın turizm faaliyetlerindeki rolü üzerine teorik bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 62-73.
  • Akyol, M., Arıca Arda, F. (2016). Use of social media in a tourism destination: Users generated content in #Turkeyholiday. Journal of Tourism Theory and Research, 2 (2). 98-111.
  • Alghizzawi, M., Salloum, S., Habes, M. (2018). The role of social media in tourism marketing in Jordan. International Journal of Information Technology and Language Studies, 2(3), 59-70.
  • Antolin- Prieto, R., Sarmiento- Guede, R., Antonovica, A. (2021). Instagram as a value co-creation tool for the image of tourist destination. Analysis of the case of Spain during Covid-19: The Balearic and the Canary Islands. Revista Espacios, 42 (12). 79-93.
  • Avcı, E., Bilgili, B. (2020). Sosyal medya fenomen özelliklerinin takipçilerin destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi, Tourism and Recreation, 2 (1), 83-92.
  • Department of European Union and Foreign Relations (2024). https://disiliskiler.ktb.gov.tr/TR-22149/birlesmis-milletler-dunya-turizm-orgutu-bmdto.html. (Erişim Tarihi: 09.06.2024).
  • Aylan, S. (2020). Seyahat acentelerinin sosyal medya paylaşımlarının göstergebilimsel analizi: Konya ili örneği. Journal of Recreation and Tourism Research /JRTR 2020, 7 (4), 689-714.
  • Bayram, M., Bayram, Ü., Arıcı, S. (2016). Otel işletmeleri Instagram paylaşımlarının sosyal medya pazarlaması kapsamında içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi. Journal of Business Research Turk, 8 (2), 427-442.
  • Buhalis, D. (1998). Strategic Use of information technologies in the tourism industry. Tourism Management, 19 (5), 409-421.
  • Çolakoğlu Kardeş, N., Ulema, Ş. (2021). En iyiler sosyal medyayı nasıl kullanıyor: Instagram örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 877-891.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel araştırmacılar için 30 Temel Beceri (H. Özcan, Çeviri Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dijital panelim (2024). Instagram için en iyi paylaşım saatleri 2024. https://dijitalpanelim.com/arsiv/instagram-en-iyi-paylasim-saatleri-2024/. (Erişim tarihi: 17.06.2024.).
  • Doğancılı, S. O. (2022). Yükselişteki destinasyonların alternatif turizm kapsamında incelenmesi: Tripadvisor örneği. International Journal of Social Humanities and Administrative Sciences, 8 (59), 2059-2069.
  • Domínguez Vila, T., Alén González, E., ve Darcy, S. (2017). Website accessibility in the tourism industry: An analysis of official national tourism organization websites around the world. Disability and Rehabilitation, 40(24), 2895–2906.
  • Dönek, E. (2020). İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin Instagram kullanımlarının dijital pazarlama kapsamında değerlendirilmesi: Tr83 bölgesi örneği. Bayram, M. (Ed.).6. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu Bildiri Kitabı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Duong, L. T. (2018). The effects of Instagram on young foreigners vacation choices in Asian countries. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Saimaa University of Applied Sciences, Karjala, Finland.
  • Ergun, N., Bayrak, R., Doğan, S. (2019). Turizm pazarlaması için önemli bir pazarlama kanalı olan Instagram’da nitel bir araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 82-100.
  • Ertopçu, İ. (2019). Restoran işletmelerinin sosyal medya kullanımı: Instagram örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 49-64.
  • Eryılmaz, B. (2014). Sosyal medya kullanımının müşteri tercihleri üzerine etkileri: Konaklama işletmelerinde bir inceleme. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Fatanti Noer, M., Suyadnya, W, I. (2015). Beyond user gaze: How Instagram creates tourism destination brand? 2nd Global Conference on Business and Social Science-2015, GCBSS-2015, 17-18 September 2015, Bali, Endonezya.
  • Gezer, M. (2023). 2023 Yılında en çok kullanılan ve hız kaybeden sosyal medya kanalları. https://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/2023-yilinda-en-cok-kullanilan-ve-hiz-kaybeden-sosyal-medya-kanallari/6/324/0. (Erişim Tarihi: 01.02.2024).
  • Gök, S. (2019). Sosyal medya nedir? Ne işe yarar? https://www.iienstitu.com/blog/sosyal-medya-nedir. (Erişim tarihi: 12.06.2024).
  • Granberg, L. (2019). The role of Instagram in choosing a travel destination, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Lulea University, Lulea, İsveç.
  • Güney, M. (2022). Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü. https://www.mfa.gov.tr/birlesmis-milletler-dunya-turizm-orgutu-.tr.mfa.(ErişimTarihi:24.01.2024).
  • Harman, S., Eyyüpoğlu, M. Z. (2020). Sosyal medyada Mardin ile ilgili fotoğrafların turistik pazarlama açısından incelenmesi. International Journal of Mardin Studies (IJMS), 2020, 1(1), 7-29.
  • Hazarhun, E., Çetinsöz, B. C., Gündoğdu, O. (2023). Her şey dahil sistemde çalışan mutfak şeflerinin sıfır atik uygulamalarına bakış açıları: Antalya beş yıldızlı her şey dahil sistem otel örneği, Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 8 (4), 581–600.
  • Hazarhun, E., Yılmaz, Ö. D. (2018). Afyonkarahisar’daki termal otellerin sosyal medya kullanımı: Instagram örneği. Özdemir, Ş. (Ed.). 19. Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ICrossing, (2008). What is social media? https://crmxchange.com/uploadedFiles/White_Papers/PDF/What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdf. (Erişim Tarihi: 12.06.2024).
  • İmre, N. (2020). An evaluation of using social media in tourism sector, Journal of Turkish Tourism Research, 4(2), 1655-1670.
  • Koçoğlu, S. (2018). Instagram Tarihi: Instagram nedir? Nasıl kullanılır? Ne işe yarar? https://www.brandingturkiye.com/instagram-tarihi-instagram-nedir-nasil-kullanilir-ne-ise-yarar/. (Erişim Tarihi: 13.06.2024.).
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S.Turan, Çeviri Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage Publications
  • Özdemir, S. S., Özdemir, M., Polat, E., Aksoy, R. (2014). Sosyal medya kavramı ve sosyal ağ sitelerinde yer alan online reklam uygulamalarının incelenmesi. Ejovoc Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 58-64.
  • Özhasar, Y., Oğuz, Y. E., Yılmaz, V. (2020). Instagram biçimliliğinin satın alma niyetine etkisi: Esogü turizm fakültesi öğrencileri örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 39-55.
  • Özsoy, N. F. (2021). Turizm sektörü ve çevre kirliliği arasındaki ilişkinin çevresel kuznets eğrisi hipotezi çerçevesinde incelenmesi. ASBİ Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 1-19.
  • Reeder, (2023). Instagram'a gelen yeni özellikler. https://reeder.com.tr/blog/instagrama-gelen-yeni-ozellikler. https://reeder.com.tr/blog/instagrama-gelen-yeni-ozellikler. (Erişim tarihi: 13.06.2024.)
  • Rol, S., Uygur Meydan S. (2023). Otel markalarının dijital içerik pazarlaması kapsamında paylaştıkları reels videolarda hikâyeleştirilmiş içerik kullanımına yönelik bir araştırma. Journal of Academic Tourism Studies, 4(1), 66-78.
  • Safko, L. (2010). The Social Media Bible. New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Şivil Yağmur, B., Yengin, D. (2021). Kurumsal kimlik aracı olarak Instagram kullanımı: TOG ve TOFD örnekleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 41-58.
  • Statista (2024). Number of Instagram users worldwide from 2020 to 2025. https://www.statista.com/statistics/183585/instagram-number-of-global-users/. Erişim Tarihi: 13.06.2024.
  • Strauss, A. L., Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Republic of Turkey Ministry of Foreign Affairs (2022). https://www.mfa.gov.tr/birlesmis-milletler-dunya-turizm-orgutu.tr.mfa. (Erişim Tarihi:09.06.2024).
  • Taş, M., Ünal, A., Zengin, B. (2019). Sosyal medyanın turistlerin satın alma kararları üzerindeki etkisi: Erzincan Kemaliye Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (3), 2226-2250.
  • Terttunen, A. (2017). The influence of Instagram on consumers’ travel planning and destination choice, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Haaga-Helia University, Helsinki, Finlandiya.
  • Tükeltürk Aydın, Ş., Boz, M. (Ed.). (2013). Turizmde güncel konu ve eğilimler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Tuncer, M. (2021). Devlet üniversiteleri bünyesindeki turizm fakültelerinin Instagram kullanımı üzerine bir değerlendirme. International Journal of Social Humanities and Adminisrative Science, 7 (47), 2517-2521.
  • Türkmenoğlu, H. (2014). Teknoloji ile sanat ilişkisi ve bir dijital sanat örneği olarak Instagram, Ulakbilge, 2(4), 87-100.
  • UNWTO, (2023). Responsible, sustainable and universally accessible tourism https://www.unwto.org/about-us. (Erişim Tarihi:24.01.2024).
  • UNWTO, (2024a). UNWTO becomes “UN Tourism” to mark a new era for global sector. https://www.unwto.org/news/unwto-becomes-un-tourism-to-mark-a-new-era-for-global-sector#:~:text=This%20involved%20renaming%20the%20Organization,Tourism's%20central%20mission%20and%20priorities. (Erişim Tarihi: 10.06.2024).
  • UNWTO, (2024b). About UN Tourism. https://www.unwto.org/who-we-are. (Erişim Tarihi:10.06.2024).
  • Vural Akıncı, B., Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University. 20(5), 3348‐3382.
  • Wu, X. ve Lai, I. (2023). How the creativity and authenticity of destination short videos influence audiences’ attitudes toward videos and destinations: The mediating role of emotions and the moderating role of parasocial interaction with internet celebrities. Current Issues in Tourism, 1–20.
  • Yalçın, A. (2022). İklim değişikliğinin turizm üzerine etkileri. Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-37.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Analysis of Instagram Content of the United Nations World Tourism Organization (UN Tourism)

Yıl 2024, Cilt: 23 Sayı: 4, 1697 - 1717, 24.10.2024
https://doi.org/10.21547/jss.1505130

Öz

The aim of this study is to discover what kind of posts are shared on the official Instagram page of the World Tourism Organization and the general information (number of followers, followed, number of posts, etc.) of the account. For this purpose, 213 photos and texts shared on the official Instagram account of the World Tourism Organization between 1 January 2023 and 1 January 2024 (one year) were subjected to content analysis. As a result of the content analysis; 12 main themes were identified: "celebrations", "country promotions", "tourism statistics", "tourism reports", "guidelines", "declaration", "tourism programs and strategies", "important days", "announcements", "news", "tourism types" and "tourism ambassadors". According to these themes, it has been determined that the World Tourism Organization used particular importance to strategies for ensuring both environmental and cultural sustainability in tourism, innovation and digitalization practices in tourism, global climate change and the development of tourism education. In addition, the World Tourism Organization focuses on the development of alternative tourism types such as "sustainable tourism", "gastronomy tourism", "responsible tourism", "rural tourism", "mountain tourism", "greener tourism", "event tourism", "marine tourism", "indigenous tourism", "sport tourism" and "accessible tourism", which enable tourism to spread to twelve months in destinations, reduce environmental destruction, protect local cultural values and transfer them to future generations and provide tourists with different experiences. This study contributes to the enrichment of the relevant literature by revealing the tourism strategies and policies that the World Tourism Organization has recently focused on and the alternative tourism types that have become a trend.

Kaynakça

  • Aktan, E. (2018). Sosyal medyanın turizm pazarlamasındaki rolünün değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (3), 228-248.
  • Aktan, E., Koçyiğit, M. (2016). Sosyal medyanın turizm faaliyetlerindeki rolü üzerine teorik bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 62-73.
  • Akyol, M., Arıca Arda, F. (2016). Use of social media in a tourism destination: Users generated content in #Turkeyholiday. Journal of Tourism Theory and Research, 2 (2). 98-111.
  • Alghizzawi, M., Salloum, S., Habes, M. (2018). The role of social media in tourism marketing in Jordan. International Journal of Information Technology and Language Studies, 2(3), 59-70.
  • Antolin- Prieto, R., Sarmiento- Guede, R., Antonovica, A. (2021). Instagram as a value co-creation tool for the image of tourist destination. Analysis of the case of Spain during Covid-19: The Balearic and the Canary Islands. Revista Espacios, 42 (12). 79-93.
  • Avcı, E., Bilgili, B. (2020). Sosyal medya fenomen özelliklerinin takipçilerin destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi, Tourism and Recreation, 2 (1), 83-92.
  • Department of European Union and Foreign Relations (2024). https://disiliskiler.ktb.gov.tr/TR-22149/birlesmis-milletler-dunya-turizm-orgutu-bmdto.html. (Erişim Tarihi: 09.06.2024).
  • Aylan, S. (2020). Seyahat acentelerinin sosyal medya paylaşımlarının göstergebilimsel analizi: Konya ili örneği. Journal of Recreation and Tourism Research /JRTR 2020, 7 (4), 689-714.
  • Bayram, M., Bayram, Ü., Arıcı, S. (2016). Otel işletmeleri Instagram paylaşımlarının sosyal medya pazarlaması kapsamında içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmesi. Journal of Business Research Turk, 8 (2), 427-442.
  • Buhalis, D. (1998). Strategic Use of information technologies in the tourism industry. Tourism Management, 19 (5), 409-421.
  • Çolakoğlu Kardeş, N., Ulema, Ş. (2021). En iyiler sosyal medyayı nasıl kullanıyor: Instagram örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 877-891.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel araştırmacılar için 30 Temel Beceri (H. Özcan, Çeviri Ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dijital panelim (2024). Instagram için en iyi paylaşım saatleri 2024. https://dijitalpanelim.com/arsiv/instagram-en-iyi-paylasim-saatleri-2024/. (Erişim tarihi: 17.06.2024.).
  • Doğancılı, S. O. (2022). Yükselişteki destinasyonların alternatif turizm kapsamında incelenmesi: Tripadvisor örneği. International Journal of Social Humanities and Administrative Sciences, 8 (59), 2059-2069.
  • Domínguez Vila, T., Alén González, E., ve Darcy, S. (2017). Website accessibility in the tourism industry: An analysis of official national tourism organization websites around the world. Disability and Rehabilitation, 40(24), 2895–2906.
  • Dönek, E. (2020). İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinin Instagram kullanımlarının dijital pazarlama kapsamında değerlendirilmesi: Tr83 bölgesi örneği. Bayram, M. (Ed.).6. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu Bildiri Kitabı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Duong, L. T. (2018). The effects of Instagram on young foreigners vacation choices in Asian countries. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Saimaa University of Applied Sciences, Karjala, Finland.
  • Ergun, N., Bayrak, R., Doğan, S. (2019). Turizm pazarlaması için önemli bir pazarlama kanalı olan Instagram’da nitel bir araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 82-100.
  • Ertopçu, İ. (2019). Restoran işletmelerinin sosyal medya kullanımı: Instagram örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 49-64.
  • Eryılmaz, B. (2014). Sosyal medya kullanımının müşteri tercihleri üzerine etkileri: Konaklama işletmelerinde bir inceleme. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Fatanti Noer, M., Suyadnya, W, I. (2015). Beyond user gaze: How Instagram creates tourism destination brand? 2nd Global Conference on Business and Social Science-2015, GCBSS-2015, 17-18 September 2015, Bali, Endonezya.
  • Gezer, M. (2023). 2023 Yılında en çok kullanılan ve hız kaybeden sosyal medya kanalları. https://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/2023-yilinda-en-cok-kullanilan-ve-hiz-kaybeden-sosyal-medya-kanallari/6/324/0. (Erişim Tarihi: 01.02.2024).
  • Gök, S. (2019). Sosyal medya nedir? Ne işe yarar? https://www.iienstitu.com/blog/sosyal-medya-nedir. (Erişim tarihi: 12.06.2024).
  • Granberg, L. (2019). The role of Instagram in choosing a travel destination, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Lulea University, Lulea, İsveç.
  • Güney, M. (2022). Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü. https://www.mfa.gov.tr/birlesmis-milletler-dunya-turizm-orgutu-.tr.mfa.(ErişimTarihi:24.01.2024).
  • Harman, S., Eyyüpoğlu, M. Z. (2020). Sosyal medyada Mardin ile ilgili fotoğrafların turistik pazarlama açısından incelenmesi. International Journal of Mardin Studies (IJMS), 2020, 1(1), 7-29.
  • Hazarhun, E., Çetinsöz, B. C., Gündoğdu, O. (2023). Her şey dahil sistemde çalışan mutfak şeflerinin sıfır atik uygulamalarına bakış açıları: Antalya beş yıldızlı her şey dahil sistem otel örneği, Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 8 (4), 581–600.
  • Hazarhun, E., Yılmaz, Ö. D. (2018). Afyonkarahisar’daki termal otellerin sosyal medya kullanımı: Instagram örneği. Özdemir, Ş. (Ed.). 19. Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ICrossing, (2008). What is social media? https://crmxchange.com/uploadedFiles/White_Papers/PDF/What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdf. (Erişim Tarihi: 12.06.2024).
  • İmre, N. (2020). An evaluation of using social media in tourism sector, Journal of Turkish Tourism Research, 4(2), 1655-1670.
  • Koçoğlu, S. (2018). Instagram Tarihi: Instagram nedir? Nasıl kullanılır? Ne işe yarar? https://www.brandingturkiye.com/instagram-tarihi-instagram-nedir-nasil-kullanilir-ne-ise-yarar/. (Erişim Tarihi: 13.06.2024.).
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (S.Turan, Çeviri Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage Publications
  • Özdemir, S. S., Özdemir, M., Polat, E., Aksoy, R. (2014). Sosyal medya kavramı ve sosyal ağ sitelerinde yer alan online reklam uygulamalarının incelenmesi. Ejovoc Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 58-64.
  • Özhasar, Y., Oğuz, Y. E., Yılmaz, V. (2020). Instagram biçimliliğinin satın alma niyetine etkisi: Esogü turizm fakültesi öğrencileri örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 39-55.
  • Özsoy, N. F. (2021). Turizm sektörü ve çevre kirliliği arasındaki ilişkinin çevresel kuznets eğrisi hipotezi çerçevesinde incelenmesi. ASBİ Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 1-19.
  • Reeder, (2023). Instagram'a gelen yeni özellikler. https://reeder.com.tr/blog/instagrama-gelen-yeni-ozellikler. https://reeder.com.tr/blog/instagrama-gelen-yeni-ozellikler. (Erişim tarihi: 13.06.2024.)
  • Rol, S., Uygur Meydan S. (2023). Otel markalarının dijital içerik pazarlaması kapsamında paylaştıkları reels videolarda hikâyeleştirilmiş içerik kullanımına yönelik bir araştırma. Journal of Academic Tourism Studies, 4(1), 66-78.
  • Safko, L. (2010). The Social Media Bible. New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Şivil Yağmur, B., Yengin, D. (2021). Kurumsal kimlik aracı olarak Instagram kullanımı: TOG ve TOFD örnekleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 41-58.
  • Statista (2024). Number of Instagram users worldwide from 2020 to 2025. https://www.statista.com/statistics/183585/instagram-number-of-global-users/. Erişim Tarihi: 13.06.2024.
  • Strauss, A. L., Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Republic of Turkey Ministry of Foreign Affairs (2022). https://www.mfa.gov.tr/birlesmis-milletler-dunya-turizm-orgutu.tr.mfa. (Erişim Tarihi:09.06.2024).
  • Taş, M., Ünal, A., Zengin, B. (2019). Sosyal medyanın turistlerin satın alma kararları üzerindeki etkisi: Erzincan Kemaliye Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (3), 2226-2250.
  • Terttunen, A. (2017). The influence of Instagram on consumers’ travel planning and destination choice, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Haaga-Helia University, Helsinki, Finlandiya.
  • Tükeltürk Aydın, Ş., Boz, M. (Ed.). (2013). Turizmde güncel konu ve eğilimler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Tuncer, M. (2021). Devlet üniversiteleri bünyesindeki turizm fakültelerinin Instagram kullanımı üzerine bir değerlendirme. International Journal of Social Humanities and Adminisrative Science, 7 (47), 2517-2521.
  • Türkmenoğlu, H. (2014). Teknoloji ile sanat ilişkisi ve bir dijital sanat örneği olarak Instagram, Ulakbilge, 2(4), 87-100.
  • UNWTO, (2023). Responsible, sustainable and universally accessible tourism https://www.unwto.org/about-us. (Erişim Tarihi:24.01.2024).
  • UNWTO, (2024a). UNWTO becomes “UN Tourism” to mark a new era for global sector. https://www.unwto.org/news/unwto-becomes-un-tourism-to-mark-a-new-era-for-global-sector#:~:text=This%20involved%20renaming%20the%20Organization,Tourism's%20central%20mission%20and%20priorities. (Erişim Tarihi: 10.06.2024).
  • UNWTO, (2024b). About UN Tourism. https://www.unwto.org/who-we-are. (Erişim Tarihi:10.06.2024).
  • Vural Akıncı, B., Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University. 20(5), 3348‐3382.
  • Wu, X. ve Lai, I. (2023). How the creativity and authenticity of destination short videos influence audiences’ attitudes toward videos and destinations: The mediating role of emotions and the moderating role of parasocial interaction with internet celebrities. Current Issues in Tourism, 1–20.
  • Yalçın, A. (2022). İklim değişikliğinin turizm üzerine etkileri. Selçuk Turizm ve Bilişim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-37.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dijital Pazarlama
Bölüm Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor
Yazarlar

Dr. Eda Hazarhun 0000-0003-4798-1857

Serdar Bülbül 0000-0002-7579-1121

Pelin Tuna Arslan 0000-0002-2772-3941

Burçin Cevdet Çetinsöz 0000-0003-1703-8067

Yayımlanma Tarihi 24 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 26 Haziran 2024
Kabul Tarihi 16 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Hazarhun, D. E., Bülbül, S., Tuna Arslan, P., Çetinsöz, B. C. (2024). Analysis of Instagram Content of the United Nations World Tourism Organization (UN Tourism). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), 1697-1717. https://doi.org/10.21547/jss.1505130