Bu çalışmanın amacı Dünya Turizm Örgütünün, resmî Instagram sayfasında ne tür paylaşımlarda bulunduğu ve hesaba ait genel bilgilerin (takipçi sayısı, takip edilen, gönderi sayısı, vb.) ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda Dünya Turizm Örgütünün 1 Ocak 2023 ile 1 Ocak 2024 tarihleri arasındaki (bir yıllık) resmî Instagram hesabında paylaşılan 213 adet fotoğraf ve fotoğraf ile paylaşılan metinler içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi sonucu; “kutlamalar”, “ülke tanıtımları”, “turizm istatistikleri”, “turizm raporları”, “yönergeler”, “deklarasyon”, “turizm programları ve stratejileri”, “önemli günler”, “duyurular”, “haberler”, “turizm türleri” ve “turizm elçileri” isimli 12 adet ana tema belirlenmiştir. Bu temalara göre Dünya Turizm Örgütünün özellikle turizmde hem çevresel hem kültürel sürdürülebilirliğin sağlanması, turizmde inovasyon ve dijitalleşme uygulamaları, küresel iklim değişikliği ve turizm eğitiminin geliştirilmesine yönelik stratejilere önem verdiği belirlenmiştir. Ayrıca dünya turizm örgütü, destinasyonlarda turizmi on iki aya yayılmasını sağlayan, çevre tahribatını azaltan, yerel kültür değerlerini koruyup gelecek nesillere aktaran ve turistlere farklı deneyimler kazandıran “sürdürülebilir turizm”, “gastronomi turizmi”, “sorumlu turizm”, “kırsal turizm”, “dağ turizmi”, “yeşil turizm”, “etkinlik turizmi”, “deniz turizmi”, “yerli turizmi”, “spor turizmi” ve “erişilebilir turizm” gibi alternatif turizm türlerinin geliştirilmesine odaklandığı belirlenmiştir. Bu çalışma son dönemlerde Dünya Turizm Örgütünün odaklandığı turizm stratejilerini, politikalarını ve popüler hale gelmeye başlayan alternatif turizm türlerinin ortaya çıkarılmasını sağlayarak ilgili literatürün zenginleşmesine katkı sunmaktadır.
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UN Tourism) Sosyal Medya Instagram Dijital Pazarlama
The aim of this study is to discover what kind of posts are shared on the official Instagram page of the World Tourism Organization and the general information (number of followers, followed, number of posts, etc.) of the account. For this purpose, 213 photos and texts shared on the official Instagram account of the World Tourism Organization between 1 January 2023 and 1 January 2024 (one year) were subjected to content analysis. As a result of the content analysis; 12 main themes were identified: "celebrations", "country promotions", "tourism statistics", "tourism reports", "guidelines", "declaration", "tourism programs and strategies", "important days", "announcements", "news", "tourism types" and "tourism ambassadors". According to these themes, it has been determined that the World Tourism Organization used particular importance to strategies for ensuring both environmental and cultural sustainability in tourism, innovation and digitalization practices in tourism, global climate change and the development of tourism education. In addition, the World Tourism Organization focuses on the development of alternative tourism types such as "sustainable tourism", "gastronomy tourism", "responsible tourism", "rural tourism", "mountain tourism", "greener tourism", "event tourism", "marine tourism", "indigenous tourism", "sport tourism" and "accessible tourism", which enable tourism to spread to twelve months in destinations, reduce environmental destruction, protect local cultural values and transfer them to future generations and provide tourists with different experiences. This study contributes to the enrichment of the relevant literature by revealing the tourism strategies and policies that the World Tourism Organization has recently focused on and the alternative tourism types that have become a trend.
United Nations World Tourism Organization (UN Tourism) Social Media Instagram Digital Marketing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 4 |