Bu
araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavlarına
giren adayların genel öz yeterlilik düzeylerinin bazı değişkenlere göre
incelenmesidir. Araştırmaya Erciyes
Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavlarına giren 1395
öğrenciden rastgele yöntemle seçilmiş 705 aday gönüllü olarak katılmıştır.
Araştırmada veri toplama araçları olarak; Genel öz yeterlilik ölçeği ve
araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı
ile istatistiksel analizleri yapılmıştır. Adaylara ilişkin kişisel bilgiler
ve envanter toplam puanları ve faktör puanları frekans (f) ve yüzde (%) değerleri tespit edilerek verilmiştir. Ölçeklerden elde edilen
puanların arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek için cinsiyetlerine ve
branşlarına göre karşılaştırmalarda Mann-Whitney U test istatistiği
uygulanırken, yaşlarına, alanlarına, YGS puanı ve yaşadıkları bölgelere göre karşılaştırmalarda
ise Kruskal Wallis test istatistiği uygulanmıştır.
Sonuç olarak; özel yetenek sınavlarına giren adayların genel
öz yeterlilik düzeyleri incelendiğinde;
cinsiyet, yaş, YGS puanı, branş ve yaşadıkları yere göre istatistiksel olarak herhangi bir farklılık bulunmaz iken; alanlarına göre istatistiksel olarak
anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
The purpose of this study was to examine according to some variables the
general self-efficacy of the candidates who took the special ability exam of the
Physical Education and Sports Department. This study population consisted of
1395 candidates, selected by random sampling, and 705 volunteers who were
taking the special ability exam of the Erciyes University Physical Education
and Sports Department. The following data were collected: general self-efficacy
and information from the Personal Information Form. The statistical analyses
were done with the SPSS 20.0 program.
Information related to candidates and the total inventory points were
used to determine frequency (f) and percentage (%) values. The Mann-Whitney U
test was applied to identify the relationship between the scores obtained from
the scales and gender and branches; the Kruskal-Wallis test was used to
evaluate age, region, YGS point and area the data.
As a result; When examining the general self- efficacy levels of
candidates entering the special skills examinations; Gender, age, YGS score,
branch and the place where they live, there was no statistical difference,
whereas there were statistically significant differences according to the
fields.
General Self-Efficacy Special Ability Exam Physical Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2016 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |