The aim of this study
is to examine the relationship between leadership skills and social problem
solving skills of students studying at the faculty of sports sciences. For this
purpose, 300 volunteer students from Nevşehir Haci Bektas Veli, Erciyes, Ahi Evran and Dumlupinar
University 1st, 2 nd, 3rd and 4th grades of physical education and sports
education program participated in the study group in 2017-2018 academic year.
In this research, Teacher Leadership Scale, Social Problem Solving Inventory
and Socio - demographic Data Form were used. The data obtained from the scales
were analyzed with SPSS 20.0 package program. Personal information and
inventory total scores and factor scores for the candidates were determined by
determining the frequency (f) and percentage (%) values. In order to determine
the relationship between the scores obtained from the scales, Pearson Product
Moment Correlation Analysis (r) and the scores obtained were applied multiple
regression analysis (β). As a result, while there is an advanced positive
relationship between leadership and positive orientation sub-dimension of the
problem, it has been determined that there is a negative relationship between
the problem, negative orientation, impulsive / careless style and avoiding
style sub dimensions. It can be said that planned studies aiming to reinforce
leadership characteristics in educational environments can make students more
equipped to solve social problems.
Bu araştırmanın
amacı; spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin liderlik
özellikleri ile sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubuna
Nevşehir Hacı Bektaşi Veli, Erciyes,
Ahi Evran ve Dumlupınar Üniversitesinden 2017-2018 eğitim öğretim yılında beden
eğitimi ve spor öğretmenliği programında 1. 2. 3. ve 4. sınıflarında öğrenim
gören 300 gönüllü öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
Öğretmen Liderlik ölçeği, Sosyal problem çözme envanteri ve Sosyo demografik
bilgi formu kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen puanlar bir istatistik
programı ile analiz edilmiştir Adaylara ilişkin kişisel bilgiler ve envanter toplam puanları
ortalamalar ve standart sapma puanları tespit edilerek verilmiştir.
Ölçeklerden elde edilen puanların arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek için
Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizi (r) ve elde edilen puanlarının
birbirinin yordayıcı olup olmadığını tespit edebilmek için Çoklu regresyon
analizi (β) uygulanmıştır. Sonuç olarak liderlik ile probleme olumlu yönelim
alt boyutu arasında ileri düzeyde pozitif ilişkiler saptanırken, probleme
olumsuz yönelim, dürtüsel/dikkatsiz tarz ve kaçınan tarz alt boyutlarında
negatif yönde ilişki olduğu tespit edilmiştir. Eğitim ortamlarında liderlik
özelliklerini pekiştirmeye yönelik planlanan çalışmaların sosyal problemleri
çözme açısından öğrencileri daha donanımlı bir hale getirebileceği
söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Orijinal Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |