Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 294 - 306, 31.12.2021
https://doi.org/10.25307/jssr.961588

Öz

COVID-19 pandemisi sebebiyle eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan (çevrim içi) yürütülmesi kararı alınmış ve aniden uzaktan eğitime geçen öğrencilerin derslerine yönelik tutumları, görüşleri merak konusu olmuştur. Bu araştırma spor bilimleri alanında yükseköğrenim gören öğrencilerin koronavirüs (COVID-19) pandemisinden dolayı uzaktan eğitim yöntemiyle işlenen derslere karşı görüşlerini ve tutumlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Yaş ortalamaları 21,78±3,17 olan 106 kız, 150 erkek toplam 256 üniversite öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ‘’Uzaktan Eğitime Karşı Tutum Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada ikili grup karşılaştırmaları için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla grup karşılaştırmaları için tek yönlü varyans analizi (one-way Anova) testi kullanılmış, anlamlılık düzeyi (p)<.05 olarak kabul edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak adına araştırmacılar tarafından hazırlanan iki yarı yapılandırılmış soru öğrenciler tarafından cevaplanmış ve sorular içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Cinsiyet ve bölüm değişkenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutum üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlı buldukları yönleri üç alt tema (pandemiden kaynaklı yüz yüze eğitimin taşıdığı risk faktörü, zaman ve mekân avantajı sunması faktörü, eğitimde fırsat eşitliği sunması), dezavantajlı buldukları yönleri ise iki alt tema (yüz yüze eğitimin getirdiği avantajları ortadan kaldırması faktörü, fizikî şartların yeterli olmaması faktörü) altında toplanmıştır. Sonuç olarak öğrenciler mevcut pandemiden dolayı uzaktan eğitimin avantajlı olduğunu belirtseler de dezavantajlı yönlerinin de eğitim faaliyetleri için ciddi sorun teşkil ettiğini vurguladılar.

Kaynakça

  • Adnan, M. ve Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: students' perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51. https://doi.org/10.33902/JPSP. 2020261309
  • Agasisti, T. ve Soncin, M. (2020). Higher education in troubled times: on the impact of Covid-19 in Italy. Studies in Higher Education, 46(1), 86-95. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859689
  • Ağır, F. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmeye yönelik geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 3(2), 128-139.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Akinbadewa, B., O. & Sofowora, O., A. (2020). The effectiveness of multimedia instructional learning packages in enhancing secondary school students’ attitudes toward Biology. International Journal on Studies in Education, 2(2), 119-133.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). Covid-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Alharthi, M. (2020). Students’ attitudes toward the use of technology in online courses. International Journal of Technology in Education, 3(1), 14-23. https://doi.org/10.46328/ijte.v3i1.18
  • Al-Husban, N.A. (2020). Critical thinking skills in asynchronous discussion forums: A case study. International Journal of Technology in Education, 3(2), 82-91. https://doi.org/10.46328/ijte.v3i2.22
  • Altuntaş, E.Y., Başaran, M., Özeke, B. ve Yılmaz, H. (2020). Covid–19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Aras, E. ve Karakaya, Y.E. (2020). Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: nitel bir çalışma. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 1-12
  • Assaf, M. (2020). A new experience of online education under the COVID-19 pandemic for occupational therapy students in Palestine. World Federation of Occupational Therapists Bulletin, 76(2), 103-107. https://doi.org/10.1080/14473828.2020.1825274
  • Baggaley, J. (2008). Where did distance education go wrong? Distance Education, 29(1), 39-51. https://doi.org/10.1080/01587910802004837
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-14.
  • Baştürk, S. ve Taştepe, M. (2013). Evren ve Örneklem. Baştürk. S (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (131-158). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Beard, J. & Konukman, F. (2020). Teaching online physical education: The art of connection in the digital classroom. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 91(7), 49-51.
  • Bingöl, B. (2020a). Peyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin COVID-19 sürecinde acil uzaktan öğretim üzerine görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (20), 890-897. https://doi.org/10.31590/ejosat.805398
  • Bingöl, Ş. (2020b). Attitudes of the academics in sports sciences towards distance education. African Educational Research Journal, 8(4), 799-805. https://doi.org/10.30918/AERJ.84.20.185
  • Blankenberger, B. & Williams, A. M. (2020). COVID and the impact on higher education: The essential role of integrity and accountability. Administrative Theory & Praxis, 42(3), 1-20. https://doi.org/10.1080/108418062020.1771907
  • Bruder, I. (1989). Distance learning: What’s holding back this boundless delivery system? Electronic Learning, 8(6), 30-35.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafindan değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298. https://doi.org/10.26809/joa.5.021
  • Byrnes, Y. M., Civantos, A. M., Go, B. C., McWilliams, T. L. & Rajasekaran, K. (2020). Effect of the COVID-19 pandemic on medical student career perceptions: a national survey study. Medical Education Online, 25(1), 1-9. https://doi.org/10.1080/10872981.2020.1798088
  • Chen, M. (2014). SWOT analysis and strategies to support college physical education through distance education. World Transactions on Engineering and Technology Education, 12(4), 671-674.
  • Creswell, J. W. (2017). A concise introduction to mixed methods research. Mustafa Sözbilir (Çev.). Ankara, Turkey: Pegem
  • Daum, D. N. (2020). Thinking about hybrid or online learning in physical education? Start here! Editor: Brian Mosier. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 91(1), 42-44.
  • de Boer, H. (2020). COVID-19 in Dutch higher education. Studies in Higher Education, 46(1), 1-11. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859684
  • Dill, E., Fischer, K., McMurtrie, B. & Supiano, B. (2020). As coronavirus spreads, the decision to move classes online is the first step. What comes next. The chronicle of higher education. https://www. chronicle. com/article/As-Coronavirus Spreads-the/248200.
  • Dolmacı, M. ve Dolmacı, A. (2020). Yabancı dil hazırlık sınıfındaki üniversite öğrencilerinin eş zamanlı uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 657-684.
  • Düzgün, S. ve Sulak, S. E. (2020). Öğretmen adaylarının COVİD-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633.
  • Ekiz, M.A. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (Nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(Özel Sayı 1), 1-13.
  • Fırat, M., Yurdakul, I. K. ve Ersoy, A. (2014). Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 64-85.
  • Frimming, R. E. & Bordelon, T. D. (2016). Physical education students' perceptions of the effectiveness of their distance education courses. Physical Educator, 73(2), 340. https://doi.org/10.18666/TPE-2016-V73-I2-2759
  • Genç, S. Z., Engin, G. ve Yardım, T. (2020). Pandemi (COVİD-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Goad, T., Towner, B., Jones, E. & Bulger, S. (2019). Instructional tools for online physical education: Using mobile technologies to enhance learning. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 90(6), 40-47.
  • Gürler, C., Uslu, T. ve Daştan, İ. (2020). Evaluation of Distance Learning from Student Perspective in Covid-19 Pandemic. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(4), 1895-1904.
  • Hall, D. & Knox, J. (2009). Issues in the education of TESOL teachers by distance education. Distance Education, 30(1), 63- 85. https://doi.org/10.1080/01587910902845964
  • Harrison, T.R. & Lee, H.S. (2018). iPads in the mathematics classroom: Developing criteria for selecting appropriate learning apps. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 6(2), 155-172. https://doi.org/10.18404/ijemst.408939
  • Harsasi, M. (2015). The use of open educational resources in online learning: A study of students' perception. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(3), 74-87. https://doi.org/10.17718/tojde.46469
  • Indira, D. & Sakshi, A. (2017). Online learning. International Education & Research Journal, 3(8), 32-34.
  • Joosten, T. & Cusatis, R. (2020). Online learning readiness. American Journal of Distance Education, 34(3), 180-193. https://doi.org/10.1080/08923647.2020.1726167
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kaplan, A. M. & Haenlein, M. (2016). Higher education and the digital revolution: About MOOCs, SPOCs, social media, and the Cookie Monster. Business Horizons, 59, 441–450.
  • King, F. B., Young, M. F., Drivere-Richmond, K. & Schrader, P. G. (2001). Defining distance learning and distance education. AACE Journal, 9(1), 1-14.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadiklari sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • McKenna, K. (2018). The online classroom: A thorough depiction of distance learning spaces. The Journal of Continuing Higher Education, 66(1),13-21. https://doi.org/10.1080/07377363.2018.1415633
  • Miles, M, B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Mohnsen, B. (2012). Implementing online physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 83(2), 42-47.
  • Naidoo, P. & Cartwright, D. (2020). Where to from here? Contemplating the impact of covid-19 on South African students and student counseling services in higher education. Journal of College Student Psychotherapy, 1-15. https://doi.org/10.1080/87568225.2020.1842279
  • Omiles, M. E., Dumlao, J. B., Rubio, Q. K. C. & Ramirez, E. J. D. (2019). Development of the 21st century skills through educational video clips. International Journal on Studies in Education, 1(1), 11-20. https://doi.org/10.46328/ijonse.5
  • Orçanlı, K., ve Bekmezci, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin covid-19 pandemisinde uzaktan eğitim algısının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 88-108. https://doi.org/10.29131/uiibd.836277
  • Özcan, B., ve Saraç, L. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmen çevrimiçi uzaktan eğitim rol ve yeterlikleri: Beden eğitimi öğretmenleri örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 459-475.
  • Özgöl, M., Sarıkaya, İ. ve Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Pambayun, B., Wirjawan, J. V., Wijaya, A., Untung, G. B. & Pratidhina, E. (2019). Designing mobile learning app to help high school students to learn simple harmonic motion. International Journal on Social and Education Sciences, 1(1), 24-29.
  • Pei, L. & Wu, H. (2019). Does online learning work better than offline learning in undergraduate medical education? a systemic review and meta-analysis. Medical Education Online, 24(1), 1-14. https://doi.org/10.1080/10872981.2019.1666538
  • Pınar, M.A. & Dönel Akgül., G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Research on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Pierre, P.S. (1998). Distance learning in physical education teacher education. Quest, 50(4), 344-356.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4), 1-6. https://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Saltürk, A., ve Güngör, C. (2020). Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (36), 137-174. https://doi.org/10.14520/adyusbd.788716
  • Sarıoğlan, A. B., Altaş, R. ve Şen., R. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersinde deney yapmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 371-394.
  • Sawang, S., Newton, C. & Jamieson, K. (2013). Increasing learners’ satisfaction/intention to adopt more e-learning. Education+ Training, (55), 83–105.
  • Sayan, H. (2020). COVID-19 Pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122. https://doi.org/ 10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Seage, S. J. & Türegün, M. (2020). The effects of blended learning on stem achievement of elementary school students. International Journal of Research in Education and Science, 6(1), 133-140. https://doi.org/ 10.46328/ijres.v6i1.728
  • Serhan, D. (2019). Web-based homework systems: students' perceptions of course ınteraction and learning in mathematics. International Journal on Social and Education Sciences, 1(2), 57-62. https://doi.org/10.46328/ijonses.18
  • Suleri, J. (2020). Learners’ experience and expectations during and post COVID-19 in higher education. Research in Hospitality Management, 10(2), 91-96. https://doi.org/10.1080/22243534.2020.1869463
  • Sutiah, S., Slamet, S., Shafqat, A. & Supriyono, S. (2020). Implementation of distance learning during the covid-19 pandemic in faculty of education and teacher training. Cypriot Journal of Educational Science, 15(1), 1204-1214. https://doi.org/10.18844/cjes.v15i5.5151
  • Syauqi, K., Munadi, S. & Triyono, M. B. (2020). Students’ perceptions toward vocational education on online learning during the COVID-19 pandemic. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4), 881-886. https://doi.org/10.11591/ijere.v9i4.20766
  • Şen, Ö. ve Kızılcalıoğlu, G. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252. https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.830913
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.). Boston: Pearson.
  • Yakovleva, T.A. & Koriakina, A. A. (2020). Influence of the covid-19 coronavirus distribution on the organization of higher education in Russia. Universal Journal of Educational Research, 8(12), 6745-6750. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081239.
  • Tiwari, P., Séraphin, H. & Chowdhary, N. R. (2020). Impacts of COVID-19 on tourism education: Analysis and perspectives. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 1-26. https://doi.org/10.1080/15313220.2020.1850392
  • Türküresin, H. E. (2020). COVİD-19 Pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618.
  • UNESCO. (2020, Mart 25). COVID-19 Educational disruption and response. https://en.unesco.org/themes/education-emergencies/coronavirus-school-closures
  • Unger, S. & Meiran, W. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.107
  • Weinberg, R. S. & Gould, D. (2014). Foundations of sport and exercise psychology. Champaign. IL: Human Kinetics.
  • Yakar, L. Y. ve Yakar, Z. Y. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21.
  • Yu, J. & Jee, Y. (2021). Analysis of online classes in physical education during the COVID-19 Pandemic. Education Sciences, 11(1), 2-14.

Investigation of Sports Science Students 'Attitudes and Opinions towards Distance Education

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 294 - 306, 31.12.2021
https://doi.org/10.25307/jssr.961588

Öz

Due to the COVID-19 pandemic, it was decided to conduct education activities remotely (online) and the attitudes and views of students who suddenly switched to distance education have been a matter of curiosity. This research was conducted in order to reveal the opinions and attitudes of the students studying in the field of sports sciences towards the courses taught by the distance education method due to the coronavirus (COVID-19) pandemic. A total of 256 university students, 106 girls and 150 boys, with a mean age of 21.78±13.17, participated in the study. In the study, "Attitude Scale towards Distance Education" was used to determine students' attitudes towards distance education. In the study, independent sample t test was used for paired group comparisons and one-way analysis of variance (Anova) test was used for comparisons of more than two groups, and the level of significance was accepted as (p) <.05. In addition, two semi-structured questions prepared by the researchers in order to reveal the students' views on distance education were answered by the students and examined using content analysis method. It was determined that gender and department variables do not cause a significant difference on attitude towards distance education. The aspects of distance education that students find advantageous have three sub-themes (continuing education, time and place advantage, opportunity equality) and the disadvantageous aspects of the distance education have two sub-themes (eliminates the advantages brought by face-to-face education, physical conditions are not sufficient). As a result, although the students stated that distance education is advantageous due to the current pandemic, they emphasized that its disadvantages also pose a serious problem for educational activities.

Kaynakça

  • Adnan, M. ve Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: students' perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51. https://doi.org/10.33902/JPSP. 2020261309
  • Agasisti, T. ve Soncin, M. (2020). Higher education in troubled times: on the impact of Covid-19 in Italy. Studies in Higher Education, 46(1), 86-95. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859689
  • Ağır, F. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmeye yönelik geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 3(2), 128-139.
  • Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.
  • Akinbadewa, B., O. & Sofowora, O., A. (2020). The effectiveness of multimedia instructional learning packages in enhancing secondary school students’ attitudes toward Biology. International Journal on Studies in Education, 2(2), 119-133.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). Covid-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Alharthi, M. (2020). Students’ attitudes toward the use of technology in online courses. International Journal of Technology in Education, 3(1), 14-23. https://doi.org/10.46328/ijte.v3i1.18
  • Al-Husban, N.A. (2020). Critical thinking skills in asynchronous discussion forums: A case study. International Journal of Technology in Education, 3(2), 82-91. https://doi.org/10.46328/ijte.v3i2.22
  • Altuntaş, E.Y., Başaran, M., Özeke, B. ve Yılmaz, H. (2020). Covid–19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Aras, E. ve Karakaya, Y.E. (2020). Spor eğitimi kurumlarında görev yapan akademik personelin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: nitel bir çalışma. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 1-12
  • Assaf, M. (2020). A new experience of online education under the COVID-19 pandemic for occupational therapy students in Palestine. World Federation of Occupational Therapists Bulletin, 76(2), 103-107. https://doi.org/10.1080/14473828.2020.1825274
  • Baggaley, J. (2008). Where did distance education go wrong? Distance Education, 29(1), 39-51. https://doi.org/10.1080/01587910802004837
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-14.
  • Baştürk, S. ve Taştepe, M. (2013). Evren ve Örneklem. Baştürk. S (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (131-158). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Beard, J. & Konukman, F. (2020). Teaching online physical education: The art of connection in the digital classroom. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 91(7), 49-51.
  • Bingöl, B. (2020a). Peyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin COVID-19 sürecinde acil uzaktan öğretim üzerine görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (20), 890-897. https://doi.org/10.31590/ejosat.805398
  • Bingöl, Ş. (2020b). Attitudes of the academics in sports sciences towards distance education. African Educational Research Journal, 8(4), 799-805. https://doi.org/10.30918/AERJ.84.20.185
  • Blankenberger, B. & Williams, A. M. (2020). COVID and the impact on higher education: The essential role of integrity and accountability. Administrative Theory & Praxis, 42(3), 1-20. https://doi.org/10.1080/108418062020.1771907
  • Bruder, I. (1989). Distance learning: What’s holding back this boundless delivery system? Electronic Learning, 8(6), 30-35.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafindan değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298. https://doi.org/10.26809/joa.5.021
  • Byrnes, Y. M., Civantos, A. M., Go, B. C., McWilliams, T. L. & Rajasekaran, K. (2020). Effect of the COVID-19 pandemic on medical student career perceptions: a national survey study. Medical Education Online, 25(1), 1-9. https://doi.org/10.1080/10872981.2020.1798088
  • Chen, M. (2014). SWOT analysis and strategies to support college physical education through distance education. World Transactions on Engineering and Technology Education, 12(4), 671-674.
  • Creswell, J. W. (2017). A concise introduction to mixed methods research. Mustafa Sözbilir (Çev.). Ankara, Turkey: Pegem
  • Daum, D. N. (2020). Thinking about hybrid or online learning in physical education? Start here! Editor: Brian Mosier. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 91(1), 42-44.
  • de Boer, H. (2020). COVID-19 in Dutch higher education. Studies in Higher Education, 46(1), 1-11. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859684
  • Dill, E., Fischer, K., McMurtrie, B. & Supiano, B. (2020). As coronavirus spreads, the decision to move classes online is the first step. What comes next. The chronicle of higher education. https://www. chronicle. com/article/As-Coronavirus Spreads-the/248200.
  • Dolmacı, M. ve Dolmacı, A. (2020). Yabancı dil hazırlık sınıfındaki üniversite öğrencilerinin eş zamanlı uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 657-684.
  • Düzgün, S. ve Sulak, S. E. (2020). Öğretmen adaylarının COVİD-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 619-633.
  • Ekiz, M.A. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (Nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(Özel Sayı 1), 1-13.
  • Fırat, M., Yurdakul, I. K. ve Ersoy, A. (2014). Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 64-85.
  • Frimming, R. E. & Bordelon, T. D. (2016). Physical education students' perceptions of the effectiveness of their distance education courses. Physical Educator, 73(2), 340. https://doi.org/10.18666/TPE-2016-V73-I2-2759
  • Genç, S. Z., Engin, G. ve Yardım, T. (2020). Pandemi (COVİD-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (41), 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Goad, T., Towner, B., Jones, E. & Bulger, S. (2019). Instructional tools for online physical education: Using mobile technologies to enhance learning. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 90(6), 40-47.
  • Gürler, C., Uslu, T. ve Daştan, İ. (2020). Evaluation of Distance Learning from Student Perspective in Covid-19 Pandemic. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(4), 1895-1904.
  • Hall, D. & Knox, J. (2009). Issues in the education of TESOL teachers by distance education. Distance Education, 30(1), 63- 85. https://doi.org/10.1080/01587910902845964
  • Harrison, T.R. & Lee, H.S. (2018). iPads in the mathematics classroom: Developing criteria for selecting appropriate learning apps. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 6(2), 155-172. https://doi.org/10.18404/ijemst.408939
  • Harsasi, M. (2015). The use of open educational resources in online learning: A study of students' perception. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(3), 74-87. https://doi.org/10.17718/tojde.46469
  • Indira, D. & Sakshi, A. (2017). Online learning. International Education & Research Journal, 3(8), 32-34.
  • Joosten, T. & Cusatis, R. (2020). Online learning readiness. American Journal of Distance Education, 34(3), 180-193. https://doi.org/10.1080/08923647.2020.1726167
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kaplan, A. M. & Haenlein, M. (2016). Higher education and the digital revolution: About MOOCs, SPOCs, social media, and the Cookie Monster. Business Horizons, 59, 441–450.
  • King, F. B., Young, M. F., Drivere-Richmond, K. & Schrader, P. G. (2001). Defining distance learning and distance education. AACE Journal, 9(1), 1-14.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadiklari sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • McKenna, K. (2018). The online classroom: A thorough depiction of distance learning spaces. The Journal of Continuing Higher Education, 66(1),13-21. https://doi.org/10.1080/07377363.2018.1415633
  • Miles, M, B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Mohnsen, B. (2012). Implementing online physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 83(2), 42-47.
  • Naidoo, P. & Cartwright, D. (2020). Where to from here? Contemplating the impact of covid-19 on South African students and student counseling services in higher education. Journal of College Student Psychotherapy, 1-15. https://doi.org/10.1080/87568225.2020.1842279
  • Omiles, M. E., Dumlao, J. B., Rubio, Q. K. C. & Ramirez, E. J. D. (2019). Development of the 21st century skills through educational video clips. International Journal on Studies in Education, 1(1), 11-20. https://doi.org/10.46328/ijonse.5
  • Orçanlı, K., ve Bekmezci, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin covid-19 pandemisinde uzaktan eğitim algısının belirlenmesi ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisi. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(2), 88-108. https://doi.org/10.29131/uiibd.836277
  • Özcan, B., ve Saraç, L. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmen çevrimiçi uzaktan eğitim rol ve yeterlikleri: Beden eğitimi öğretmenleri örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 459-475.
  • Özgöl, M., Sarıkaya, İ. ve Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2), 294-304.
  • Pambayun, B., Wirjawan, J. V., Wijaya, A., Untung, G. B. & Pratidhina, E. (2019). Designing mobile learning app to help high school students to learn simple harmonic motion. International Journal on Social and Education Sciences, 1(1), 24-29.
  • Pei, L. & Wu, H. (2019). Does online learning work better than offline learning in undergraduate medical education? a systemic review and meta-analysis. Medical Education Online, 24(1), 1-14. https://doi.org/10.1080/10872981.2019.1666538
  • Pınar, M.A. & Dönel Akgül., G. (2020). The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Research on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Pierre, P.S. (1998). Distance learning in physical education teacher education. Quest, 50(4), 344-356.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4), 1-6. https://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Saltürk, A., ve Güngör, C. (2020). Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (36), 137-174. https://doi.org/10.14520/adyusbd.788716
  • Sarıoğlan, A. B., Altaş, R. ve Şen., R. (2020). Uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersinde deney yapmaya ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 371-394.
  • Sawang, S., Newton, C. & Jamieson, K. (2013). Increasing learners’ satisfaction/intention to adopt more e-learning. Education+ Training, (55), 83–105.
  • Sayan, H. (2020). COVID-19 Pandemisi sürecinde öğretim elemanlarının uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11(42), 100-122. https://doi.org/ 10.5824/ajite.2020.03.004.x
  • Seage, S. J. & Türegün, M. (2020). The effects of blended learning on stem achievement of elementary school students. International Journal of Research in Education and Science, 6(1), 133-140. https://doi.org/ 10.46328/ijres.v6i1.728
  • Serhan, D. (2019). Web-based homework systems: students' perceptions of course ınteraction and learning in mathematics. International Journal on Social and Education Sciences, 1(2), 57-62. https://doi.org/10.46328/ijonses.18
  • Suleri, J. (2020). Learners’ experience and expectations during and post COVID-19 in higher education. Research in Hospitality Management, 10(2), 91-96. https://doi.org/10.1080/22243534.2020.1869463
  • Sutiah, S., Slamet, S., Shafqat, A. & Supriyono, S. (2020). Implementation of distance learning during the covid-19 pandemic in faculty of education and teacher training. Cypriot Journal of Educational Science, 15(1), 1204-1214. https://doi.org/10.18844/cjes.v15i5.5151
  • Syauqi, K., Munadi, S. & Triyono, M. B. (2020). Students’ perceptions toward vocational education on online learning during the COVID-19 pandemic. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4), 881-886. https://doi.org/10.11591/ijere.v9i4.20766
  • Şen, Ö. ve Kızılcalıoğlu, G. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252. https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.830913
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.). Boston: Pearson.
  • Yakovleva, T.A. & Koriakina, A. A. (2020). Influence of the covid-19 coronavirus distribution on the organization of higher education in Russia. Universal Journal of Educational Research, 8(12), 6745-6750. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081239.
  • Tiwari, P., Séraphin, H. & Chowdhary, N. R. (2020). Impacts of COVID-19 on tourism education: Analysis and perspectives. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 1-26. https://doi.org/10.1080/15313220.2020.1850392
  • Türküresin, H. E. (2020). COVİD-19 Pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618.
  • UNESCO. (2020, Mart 25). COVID-19 Educational disruption and response. https://en.unesco.org/themes/education-emergencies/coronavirus-school-closures
  • Unger, S. & Meiran, W. (2020). Student attitudes towards online education during the COVID-19 viral outbreak of 2020: Distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.107
  • Weinberg, R. S. & Gould, D. (2014). Foundations of sport and exercise psychology. Champaign. IL: Human Kinetics.
  • Yakar, L. Y. ve Yakar, Z. Y. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının ve e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-21.
  • Yu, J. & Jee, Y. (2021). Analysis of online classes in physical education during the COVID-19 Pandemic. Education Sciences, 11(1), 2-14.
Toplam 75 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Orijinal Makale
Yazarlar

Hüseyin Ünlü 0000-0002-3079-4417

Özgür Aktaş 0000-0002-3709-2813

Bilgihan Büyüktaş 0000-0002-6816-7275

Erken Görünüm Tarihi 12 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Kabul Tarihi 21 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünlü, H., Aktaş, Ö., & Büyüktaş, B. (2021). Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi. Journal of Sport Sciences Research, 6(2), 294-306. https://doi.org/10.25307/jssr.961588
AMA Ünlü H, Aktaş Ö, Büyüktaş B. Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi. JSSR. Aralık 2021;6(2):294-306. doi:10.25307/jssr.961588
Chicago Ünlü, Hüseyin, Özgür Aktaş, ve Bilgihan Büyüktaş. “Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ve Görüşlerinin İncelenmesi”. Journal of Sport Sciences Research 6, sy. 2 (Aralık 2021): 294-306. https://doi.org/10.25307/jssr.961588.
EndNote Ünlü H, Aktaş Ö, Büyüktaş B (01 Aralık 2021) Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi. Journal of Sport Sciences Research 6 2 294–306.
IEEE H. Ünlü, Ö. Aktaş, ve B. Büyüktaş, “Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi”, JSSR, c. 6, sy. 2, ss. 294–306, 2021, doi: 10.25307/jssr.961588.
ISNAD Ünlü, Hüseyin vd. “Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ve Görüşlerinin İncelenmesi”. Journal of Sport Sciences Research 6/2 (Aralık 2021), 294-306. https://doi.org/10.25307/jssr.961588.
JAMA Ünlü H, Aktaş Ö, Büyüktaş B. Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi. JSSR. 2021;6:294–306.
MLA Ünlü, Hüseyin vd. “Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ve Görüşlerinin İncelenmesi”. Journal of Sport Sciences Research, c. 6, sy. 2, 2021, ss. 294-06, doi:10.25307/jssr.961588.
Vancouver Ünlü H, Aktaş Ö, Büyüktaş B. Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi. JSSR. 2021;6(2):294-306.

26355    18836       18837       8748

Dergi indirme İstatistikleri 

indir.png