Erken çocuklukta motivasyon, uyum ve başarı için önemli bir gelişim öncüsü olmakla beraber çocukların gelişimi ve uyumu için katkı sağlayan becerilerin gelişimi ve problem çözme ile ilgili çabalarını sürdürebilmelerinde önemli bir unsurdur. Bu çalışmada erken çocuklukta motivasyon ile ilgili yapılmış olan yurt içi ve yurt dışı bazı çalışmaları incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya dahil edilme kriterleri belirlenerek bu çalışmalar seçilmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda yurt içi ve yurt dışında erken çocukluk ile ilgili yapılmış olan bazı çalışmalar detaylıca incelenmiş ve genel olarak bu çalışmaların genel hatları paylaşılmıştır. Çalışmada incelenen araştırmaların büyük çoğunluğunda katılımcıların motivasyon düzeylerinin birçok bileşen ve faktör ile olan ilişkilerinin araştırıldığı görülmüştür.
Motivation in early childhood is an important developmental driver for adaptation and success, and it is an important element in the development of skills that contribute to the development and adaptation of children and in their ability to continue their efforts in problem solving. This study was conducted to examine some domestic and international studies on motivation in early childhood. These studies were selected by determining the inclusion criteria for the study. The study was carried out using document analysis, which is one of the qualitative research methods. In this context, some studies on early childhood in Turkey and abroad have been examined in detail and the general lines of these studies have been shared. In the majority of the studies examined in the study, it was seen that the relationship between the motivation levels of the participants and many components and factors was investigated.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.