Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yemek Kültürünün Elçileri: Yiyecek Fotoğrafçılığı ve Yiyecek Fotoğrafçıları

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 350 - 364, 27.12.2024

Öz

Günümüzde, yiyecek fotoğrafçılığı, sosyal medyanın ve dijital pazarlamanın güçlenmesiyle giderek daha önemli hale gelmiştir. Yiyecek ve içecek işletmeleri, hazırladıkları yemekleri ve içecekleri görsel olarak çekici bir şekilde sunarak müşteri çekmeyi ve marka bilinirliğini artırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, yiyecek fotoğrafçılığı, insanların yemek tercihlerine etki eden görsel bir öğe olarak önem kazanmıştır. Bu araştırma, Kırgızistan'da yaşayan ve çalışan Kırgız yemek fotoğrafçılarını tanıtmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda; Kırgız yemeklerini, Kırgız yemek kültürünü ve ülkenin ve Kırgız halkının diğer kültürel ve turistik unsurlarını fotoğraflarıyla tanıtan yemek fotoğrafçılarını tanıtmak hedeflenmiştir. Araştırma; Kasım 2023 ile Şubat 2025 arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında; İlk olarak, Kırgızistan'da yaşayan ve Kırgız mutfağı ve kültürüyle tanınan fotoğrafçılar belirlenmiştir. Ancak, bu kişilere ulaşmada karşılaşılan sınırlamalar nedeniyle araştırma, yalnızca kendilerini ve işyerlerini tanıtan internet sayfaları bulunan ve sosyal medyada kişisel, profesyonel ve eğitim bilgilerini paylaşan, profesyonel deneyimleri hakkında bilgi veren yemek fotoğrafçılarının verileri toplanarak derlenmiştir. Araştırma sonucunda; gastronomi ve turizm alanında eğitim gören öğrencilerin ve sektörde çalışan personelin, yemek fotoğrafçılığı alanındaki bilgilerini artırmak, dikkatlerini çekerek farkındalık yaratmak ve böylece daha fazla turizm öğrencisinin ve çalışanının yemek fotoğrafçılığı alanında uzman olarak çalışabilmelerini sağlamak için öneriler geliştirilmiştir.

Etik Beyan

Yazım sürecinde "Yemek Kültürünün Elçileri: Yiyecek Fotoğrafçılığı ve Yiyecek Fotoğrafçıları" başlıklı çalışmada bilimsel normlara, etik kurallara ve alıntı yapma kurallarına uyulmuştur; toplanan veriler hiçbir şekilde çarpıtılmamış ve bu çalışma başka akademik dergilere inceleme için gönderilmemiştir."

Destekleyen Kurum

Destekleyen kuruluş yoktur

Kaynakça

  • Ang, T. (2020). Digital Photographer's Handbook: of the Best-Selling Photography Manual. Penguin.
  • Bekar, A., & Karakulak, Ç. (2016). Yiyecek ve İçecek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (53), 104-113.
  • Bizirgianni, I. ve Dionysopoulou, P. (2013). The Influence of Tourist Trends of Youth Tourism Through Social Media (SM) and Information and Communication Technologies. Procedia Socialand Behavioral Sciences, 73, 652-660.
  • Büscher, S. (2018). Critical success factors in using visual social media as social commerce platforms: The case of Instagram and Pinterest (Master's thesis, University of Twente).
  • Cankul, D., Ari, O. P., & Okumus, B. (2021). The Current Practices of Food and Beverage Photography and Styling In Food Business. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 12(2), 287-306.
  • Custer, D. (2010). Food styling: The art of preparing food for the camera. John Wiley & Sons. Eryılmaz, B. ve Şengül, S. (2016). Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Korsmeyer, C. (1999). Making sense of taste: Food and philosophy. Cornell University Press.
  • Kuştaralı Uulu, E., ve Sormaz, Ü. (2024). Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(1), 94-107.
  • Özcan, B. ve Akıncı, Z. (2017). Sosyal Medyanın Üniversite Öğrencilerinin Tüketici Davranışları Üzerinde Etkisi: Turizm Fakültesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8(18), 141-154.
  • Özdemir, S. (2019). Sosyal Medyada Yemek Kültürüne Bakış: Instagram Örneği. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 21-32.
  • Sarıtaş, A. (2022). Mutfak yöneticilerinin yemek stilistliği ve fotoğrafçılığı ilgi, kullanım durumları ve bilgi düzeyleri: İstanbul Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Sarıtaş, A., & Sormaz, Ü. (2023). Mutfak Yöneticilerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri: İstanbul örneği. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(1), 49-62.
  • Young, N.S. (2011). Food photography: From snapshots to great shots. Peachpit Press. Дюжарден Э. Мастерство фуд-фотографии; пер. с англ. О. И. Бубновской. М.: Эксмо, 2014.
  • Янг Николь Фуд-фотография. От простых до безупречных снимков; пер. с англ. О.С. Ивенская . М.: Эксмо, 2017. URL-1 (2024). Maren Cruso, Erişim Tarihi: 17.01.2024, Erişim Adresi:https://www.commarts.com/features/maren-caruso
  • URL-2 (2024). About photography blog, David Loftus, Erişim Tarihi: 19.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/david-loftus
  • URL-3 (2024). About photography blog, Helene Dujardin, Erişim Tarihi: 23.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/helene-dujardin
  • URL-4 (2024). About photography blog, Penny De Los Santos, Erişim Tarihi: 26.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/penny-de-los-santos
  • URL-5 (2024). Todd Coleman, Erişim Tarihi: 28.01.2024, Erişim Adresi: https://toddcolemanphotography.zenfolio.com/about.html

Послы Кулинарной Культуры: Фуд-Фотография И Фуд-Фотографы

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 350 - 364, 27.12.2024

Öz

В наши дни фуд-фотография становится все более важной благодаря усилению социальных сетей и цифрового маркетинга. Рестораны и кафе стремятся привлечь клиентов и повысить узнаваемость бренда, визуально привлекательно представляя приготовленные блюда и напитки. Кроме того, фуд-фотография становится важным элементом, который влияет на выбор еды людьми. Данное исследование подготовлено с целью представить кыргызских фуд-фотографов, живущих и работающих в Кыргызстане. В рамках этой цели планируется представить фуд-фотографов, которые через свои фотографии показывают кыргызские блюда, культуру питания, а также другие культурные и туристические элементы страны и кыргызского народа. Исследование проводилось в период с ноября 2023 года по февраль 2025 года. В рамках исследования сначала были определены фотографы, проживающие в Кыргызстане и акцентирующие внимание на кыргызской кухне и культуре. Однако, из-за ограничений в доступе к этим людям, исследование было сосредоточено на сборе информации о тех фуд-фотографах, которые имеют страницы, где они представляют себя и свои работы в интернете, а также делятся личной, профессиональной и образовательной информацией о своем опыте в социальных сетях. В результате исследования были разработаны рекомендации для повышения осведомленности студентов, обучающихся в области гастрономии и туризма, а также сотрудников сектора, с целью увеличения их интереса и формирования осведомленности о фуд-фотографии, чтобы больше студентов и работников туризма могли стать специалистами в этой области.

Kaynakça

  • Ang, T. (2020). Digital Photographer's Handbook: of the Best-Selling Photography Manual. Penguin.
  • Bekar, A., & Karakulak, Ç. (2016). Yiyecek ve İçecek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (53), 104-113.
  • Bizirgianni, I. ve Dionysopoulou, P. (2013). The Influence of Tourist Trends of Youth Tourism Through Social Media (SM) and Information and Communication Technologies. Procedia Socialand Behavioral Sciences, 73, 652-660.
  • Büscher, S. (2018). Critical success factors in using visual social media as social commerce platforms: The case of Instagram and Pinterest (Master's thesis, University of Twente).
  • Cankul, D., Ari, O. P., & Okumus, B. (2021). The Current Practices of Food and Beverage Photography and Styling In Food Business. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 12(2), 287-306.
  • Custer, D. (2010). Food styling: The art of preparing food for the camera. John Wiley & Sons. Eryılmaz, B. ve Şengül, S. (2016). Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Korsmeyer, C. (1999). Making sense of taste: Food and philosophy. Cornell University Press.
  • Kuştaralı Uulu, E., ve Sormaz, Ü. (2024). Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(1), 94-107.
  • Özcan, B. ve Akıncı, Z. (2017). Sosyal Medyanın Üniversite Öğrencilerinin Tüketici Davranışları Üzerinde Etkisi: Turizm Fakültesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8(18), 141-154.
  • Özdemir, S. (2019). Sosyal Medyada Yemek Kültürüne Bakış: Instagram Örneği. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 21-32.
  • Sarıtaş, A. (2022). Mutfak yöneticilerinin yemek stilistliği ve fotoğrafçılığı ilgi, kullanım durumları ve bilgi düzeyleri: İstanbul Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Sarıtaş, A., & Sormaz, Ü. (2023). Mutfak Yöneticilerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri: İstanbul örneği. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(1), 49-62.
  • Young, N.S. (2011). Food photography: From snapshots to great shots. Peachpit Press. Дюжарден Э. Мастерство фуд-фотографии; пер. с англ. О. И. Бубновской. М.: Эксмо, 2014.
  • Янг Николь Фуд-фотография. От простых до безупречных снимков; пер. с англ. О.С. Ивенская . М.: Эксмо, 2017. URL-1 (2024). Maren Cruso, Erişim Tarihi: 17.01.2024, Erişim Adresi:https://www.commarts.com/features/maren-caruso
  • URL-2 (2024). About photography blog, David Loftus, Erişim Tarihi: 19.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/david-loftus
  • URL-3 (2024). About photography blog, Helene Dujardin, Erişim Tarihi: 23.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/helene-dujardin
  • URL-4 (2024). About photography blog, Penny De Los Santos, Erişim Tarihi: 26.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/penny-de-los-santos
  • URL-5 (2024). Todd Coleman, Erişim Tarihi: 28.01.2024, Erişim Adresi: https://toddcolemanphotography.zenfolio.com/about.html

Ambassadors of Food Culture: Food Photography and Food Photographers

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 350 - 364, 27.12.2024

Öz

Nowadays, food photography has become increasingly important with the strengthening of social media and digital marketing. Food and beverage businesses aim to attract customers and increase brand awareness by presenting the meals and beverages they prepare in a visually appealing way. In addition, food photography has gained importance as a visual element that affects people's food choices. This research was prepared to introduce Kyrgyz food photographers living and working in Kyrgyzstan. In accordance with this purpose; It is aimed to introduce food photographers who introduce Kyrgyz food, Kyrgyz food culture, and other cultural and touristic elements of the country and Kyrgyz people with their photographs. Research; It was conducted between November 2023 and February 2025. In the scope of the research; First of all, photographers who live in Kyrgyzstan and who are famous for Kyrgyz cuisine and culture were determined. However, due to the limitations in reaching these people, the research was compiled by collecting only the information of food photographers who have pages introducing themselves and their workplaces on the internet and who share their personal, professional and educational information and information about their professional experiences on social media. As a result of the research; suggestions have been developed to increase the knowledge of students studying in the field of gastronomy and tourism and employees working in the sector about the field of food photography, to raise awareness by attracting their attention, and thus to enable more tourism students and employees to work as field experts in the field of food photography.

Kaynakça

  • Ang, T. (2020). Digital Photographer's Handbook: of the Best-Selling Photography Manual. Penguin.
  • Bekar, A., & Karakulak, Ç. (2016). Yiyecek ve İçecek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (53), 104-113.
  • Bizirgianni, I. ve Dionysopoulou, P. (2013). The Influence of Tourist Trends of Youth Tourism Through Social Media (SM) and Information and Communication Technologies. Procedia Socialand Behavioral Sciences, 73, 652-660.
  • Büscher, S. (2018). Critical success factors in using visual social media as social commerce platforms: The case of Instagram and Pinterest (Master's thesis, University of Twente).
  • Cankul, D., Ari, O. P., & Okumus, B. (2021). The Current Practices of Food and Beverage Photography and Styling In Food Business. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 12(2), 287-306.
  • Custer, D. (2010). Food styling: The art of preparing food for the camera. John Wiley & Sons. Eryılmaz, B. ve Şengül, S. (2016). Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Korsmeyer, C. (1999). Making sense of taste: Food and philosophy. Cornell University Press.
  • Kuştaralı Uulu, E., ve Sormaz, Ü. (2024). Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(1), 94-107.
  • Özcan, B. ve Akıncı, Z. (2017). Sosyal Medyanın Üniversite Öğrencilerinin Tüketici Davranışları Üzerinde Etkisi: Turizm Fakültesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8(18), 141-154.
  • Özdemir, S. (2019). Sosyal Medyada Yemek Kültürüne Bakış: Instagram Örneği. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 21-32.
  • Sarıtaş, A. (2022). Mutfak yöneticilerinin yemek stilistliği ve fotoğrafçılığı ilgi, kullanım durumları ve bilgi düzeyleri: İstanbul Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Sarıtaş, A., & Sormaz, Ü. (2023). Mutfak Yöneticilerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri: İstanbul örneği. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(1), 49-62.
  • Young, N.S. (2011). Food photography: From snapshots to great shots. Peachpit Press. Дюжарден Э. Мастерство фуд-фотографии; пер. с англ. О. И. Бубновской. М.: Эксмо, 2014.
  • Янг Николь Фуд-фотография. От простых до безупречных снимков; пер. с англ. О.С. Ивенская . М.: Эксмо, 2017. URL-1 (2024). Maren Cruso, Erişim Tarihi: 17.01.2024, Erişim Adresi:https://www.commarts.com/features/maren-caruso
  • URL-2 (2024). About photography blog, David Loftus, Erişim Tarihi: 19.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/david-loftus
  • URL-3 (2024). About photography blog, Helene Dujardin, Erişim Tarihi: 23.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/helene-dujardin
  • URL-4 (2024). About photography blog, Penny De Los Santos, Erişim Tarihi: 26.01.2024, Erişim Adresi: https://aboutphotography.blog/photographer/penny-de-los-santos
  • URL-5 (2024). Todd Coleman, Erişim Tarihi: 28.01.2024, Erişim Adresi: https://toddcolemanphotography.zenfolio.com/about.html
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gastronomi Turizmi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elzar Kushtaraly Uulu 0009-0004-6582-2846

Ümit Sormaz 0000-0001-7514-1500

Gülmira Samatova 0009-0008-5199-3467

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 19 Kasım 2024
Kabul Tarihi 16 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kushtaraly Uulu, E., Sormaz, Ü., & Samatova, G. (2024). Yemek Kültürünün Elçileri: Yiyecek Fotoğrafçılığı ve Yiyecek Fotoğrafçıları. Journal of Turkic Civilization Studies, 5(2), 350-364.

Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

   

Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1