Gelişen teknoloji doğrultusunda, insanlar artık birçok konuda tercihlerini belirlerken sosyal medya platformları aracılığıyla bilgiye ulaşmaya çalışmaktadır. Sosyal medya platformlarında yer alan görsel ve yazılı dokümanlar, turistlerin de destinasyonlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayarak seyahatlerinde; gezme, görme ve yeme-içme gibi konularda karar vermelerine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, 92 coğrafi işaretli gastronomik ürüne sahip olan ve UNESCO tarafından “Yaratıcı Şehirler Ağı”na kabul edilen Gaziantep’e seyahat eden turistlerin sosyal medyada en fazla paylaştıkları Gaziantep lezzetlerini belirlemektir. Bu amaçla yapılan doküman analizi kapsamında, en popüler video kanallarından biri olan YouTube’da "Gaziantep" anahtar kelimesi ile videolar aratılmış ve en yüksek görüntülenme sayısına sahip olan Gaziantep lezzetleri ile ilgili beş yerli ve beş yabancı video içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Bu doğrultuda, Gaziantep yöresine ait en fazla bilinirliği olan on yöresel lezzet belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde faydalı olacağı ve yardımcı materyal olarak literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
In line with the developing technology, people are now trying to reach information through social media platforms while determining their preferences in many subjects. Visual and written documents on social media platforms enable tourists to have information about destinations in their travels; It helps them make decisions on issues such as walking, seeing and eating and drinking. The aim of this study is to determine the most shared Gaziantep flavors on social media by tourists traveling to Gaziantep, which has 92 geographically marked gastronomic products and is accepted into the "Creative Cities Network" by UNESCO. Within the scope of the document analysis made for this purpose, videos were searched with the keyword "Gaziantep" on YouTube, one of the most popular video channels, and five local and five foreign videos about Gaziantep flavors, which had the highest number of views, were examined with content analysis technique. In this direction, ten local flavors of Gaziantep region, which are the most known, were determined. It is thought that the results obtained from the study will be useful in marketing and promotion activities and will contribute to the literature as auxiliary material.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2023 |
Submission Date | January 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |