Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması

Yıl 2023, , 449 - 474, 19.10.2023
https://doi.org/10.19168/jyasar.1275318

Öz

Bu çalışmada kurumsal duygusal hafıza, kurumsal itibar ve bilgi paylaşımı konuları ele alınmıştır. Çalışmanın amacı kurumsal duygusal hafızanın (duygusal deneyim seviyesi, duygusal deneyim depolaması, duygusal deneyim yayılımı) kurumsal itibar üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmanın diğer amacı kurumsal duygusal hafızanın (duygusal deneyim seviyesi, duygusal deneyim depolaması, duygusal deneyim yayılımı) kurumsal itibar üzerine etkisinde bilgi paylaşımının (örtük bilgi paylaşımı, açık bilgi paylaşımı) aracılık rolünü test etmektir. Çalışmada, nicel araştırma yönteminden faydalanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anket formu kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, tekstil işletmelerinde çalışan 331 idari personel meydana getirmiştir. Verileri analiz etmek için SPSS 24.0 yazılım programından faydalanılmıştır. Aracı değişken etkisinin analizinde, Hayes (2013)’in Process Macro SPSS eklentisinden yararlanılmıştır. Veriler frekans analizi, faktör analizi, güvenirlik analizi, korelasyon analizi ve regresyon analiziyle test edilmiştir. Çalışmanın hipotez testi sonuçlarına göre; duygusal deneyim seviyesinin, duygusal deneyim depolamasının, duygusal deneyim yayılımının kurumsal itibarı pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Duygusal deneyim seviyesinin, duygusal deneyim depolamasının, duygusal deneyim yayılımının örtük bilgi paylaşımını ve açık bilgi paylaşımını pozitif yönde etkilediği saptanmıştır. Duygusal deneyim seviyesinin, duygusal deneyim depolamasının, duygusal deneyim yayılımının kurumsal itibara pozitif yönde etkisinde bilgi paylaşımının kısmi aracılık rolü bulunduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Adeosun, L. P. K. ve Ganiyu, R. A. (2013). Corporate reputation as a strategic asset. International Journal of Business and Social Science, 4(2), 220-225.
  • Ak, M. ve Demir, F. (2022). Örgütsel gururun duygusal tükenmişlik ve sinizm ile ilişkisinde kurumsal itibarın aracılık etkisi. Journal of Economics and Administrative Sciences, 23(3), 608-622.
  • Akgün, A. E., İmamoğlu, S. Z., Koçoğlu, İ., İnce, H. ve Keskin, H. (2014). Bridging organizational learning capability and firm performance
  • through customer relationship management. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150(2014), 531- 540.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Byrne, J. (2012a). Organizational emotional memory. Management Decision, 50(1), 95-114.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Byrne, J. (2012b). The role of organizational emotional memory on declarative and procedural memory and firm innovativeness. Journal of Product Innovation Management, 29(3), 432-451.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Günsel, A. (2005). Örgütsel hafıza ile enformasyon teknolojileri (IT). Yönetim ve Ekonomi, 12(2), 1-16.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Günsel, A. (2009). Bilgi Yönetimi ve Öğrenen Örgütler. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Koçak-Alan, A. (2017). Emotional prototypes,
  • emotional memory usages, and customer satisfaction. The Service Industries Journal, 37(7-8), 494-520.
  • Akgün, A. E., Lynn, G. S. ve Byrne, J. C. (2003). Organizational learning: A socio-cognitive framework. Human Relations, 56(7), 839-868.
  • Ali, I., Khan, S. U. R. ve Rehman, I. U. (2013). How corporate social responsibility and corporate reputation influence employee engagement? Transformations in Business & Economics, 12(28A), 354-364.
  • Alvesson, M. (2013). Understanding Organizational Culture, London: SAGE Publications.
  • Ashforth, B. E., Rogers, K. M. ve Corley, K. G. (2011). Identity in organizations: Exploring cross-level dynamics. Organization Science, 22(5), 1144-1156.
  • Balmer, J. M., Harris, F. ve Chernatony, L. (2001). Corporate branding and corporate brand performance. European Journal of Marketing, 35(3/4), 441-456.
  • Barutçugil, İ. (2004). Organizasyonlarda Duyguların Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Becerra, M., Lunnan, R. ve Huemer, L. (2008). Trustworthiness, risk, and the transfer of tacit and explicit knowledge between alliance partners. Journal of Management Studies, 45(4), 691-713.
  • Besler, S. ve Sarıkaya, M. (2008). Kurumsal itibarı yaratmada kurumsal paydaş yönetimi ve medya ile ilişkilerin önemi, Muhan Soysal İşletmecilik Konferansı: İşletmecilikte Yeni Gelişmeler ve Fırsatlar, 143-153.
  • Boyalı, A. ve Atmaca, Y. (2023). Kamuda kurumsallaşma olgusunun kurumsal itibar ve etik yönetim ilkeleri perspektifinden analizi. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 700-731.
  • Calantone, R. J., Cavusgil, S. T. ve Zhao, Y. (2002). Learning orientation, firm innovation capability, and firm performance. Industrial Marketing Management, 31(6), 515-524.
  • Can, Ö. ve Çetiner, M. (2021). Covid-19 salgını sürecinde örgütsel kriz iletişimi: Gıda sektörü örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 769-800.
  • Conklin, J. (2001). Designing Organizational Memory: Preserving Intellectual Assets in a Knowledge Economy. Cognexus Institute: 1-41.
  • Cote, S. (2014). Emotional intelligence in organizations. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 1(1), 459-488.
  • Cropanzano, R., Anthony, E. L., Daiels, S. R. ve Hall, A. V. (2017). Social exchange theory: A critical review with theoretical remedies. Academy of Management Annals, 11(1), 479-516.
  • Çakar, A. (2018a). Örgütsel duygusal hafıza, örgütsel bağlılık ve örgüt performansı ilişkisi (Doktora Tezi), Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakar, A. (2018b). The relationships between organizational emotional memory, organizational commitment and organizational performance. Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 22(2), 269-281.
  • Çakar, U. ve Arbak, Y. (2004). Modern yaklaşımlar ışığında değişen duygusal-zekâ ilişkisi ve duygusal zekâ. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(3), 23-48.
  • Dong, Y., Bartol, K. M., Zhang, Z. X. ve Li, C. (2017). Enhancing employee creativity via individual skill development and team knowledge sharing: Influences of dual-focused transformational leadership. Journal of Organizational Behavior, 38(3), 439-458.
  • Dörtok, A. (2004). Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Dunbar, R. L. ve Schwalbach, J. (2000). Corporate reputation and performance in Germany. Corporate Reputation Review, 3(2), 115-123.
  • Feiz, D., Dehghani-Soltani, M. ve Farsizadeh, H. (2019). The effect of knowledge sharing on the psychological empowerment in higher education mediated by organizational memory. Studies in Higher Education, 44(1), 3-19.
  • Feldman, R. M. ve Feldman, S. P. (2006). What links the chain: An essay on organizational remembering as practice. Organization, 13(6), 861-887.
  • Flores, W. R., Antonsen, E. ve Ekstedt, M. (2014). Information security knowledge sharing in organizations: Investigating the effect of behavioral information security governance and national culture. Computers & Security, 43(2014), 90-110.
  • Fombrun C. J. (1998) Indices of corporate reputation: An analysis of media rankings and social monitors’ ratings. Corporate Reputation Review, 1(4), 327-340.
  • Fombrun, C. J. (1996). Reputation Realizing Value From The Corporate Image. Harvard: Harward Business School Press.
  • Foss, N. J., Minbaeva, D. B., Pedersen, T. ve Reinholt, M. (2009).
  • Encouraging knowledge sharing among employees: How job design matters. Human Resource Management, 48(6), 871-893.
  • Galbreath, J. (2010). How does corporate social responsibility benefit firms?, Evidence from Australia. European Business Review, 22(4), 411-431.
  • Girişken, A. (2020). Corporate EQ-Understanding and Managing Emotions. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gonzalez-Rodriguez, M. R., Martin-Samper, R. C., Köseoğlu, M. A. ve Okumus, F. (2019). Hotels corporate social responsibility practices, organizational culture, firm reputation, and performance. Journal of Sustainable Tourisim, 27(3), 398-419.
  • Goodwin, R. E., Groth, M. ve Frenkel, S. J. (2011). Relationships between emotional labor, job performance, and turnover. Journal of Vocational Behavior, 79(2), 538-548.
  • Gümüş, M. ve Öksüz, B. (2009). Çalışanların kurumsal itibar sürecine katılımlarında içsel iletişimin rolü. Journal of Yasar University, 4(16), 2637-2660.
  • Güzelcik, E. (1999). Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Habiboğlu, M. (2019). Örgütsel hafızayı besleyen ve engelleyen faktörler üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mustafa Kemal Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Halaç, D. S. ve Çelik, T. S. (2016). Örgütsel hafıza ve yenilikçi iş davranışı ilişkisinde örgütsel hikâye anlatımının aracı rolü. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 25, 261-285.
  • Hatunoğlu, M. (2018). Bilgi paylaşımı: Etkileyen faktörler üzerine bir alan araştırması (Yüksel Lisans Tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi, Kahramanmaraş.
  • Hayes, A. F. (2013). Methodology in the Social Sciences Introduction to Mediation, Moderation and Conditional Process Analysis: A Regression-Based. Guilford Press.
  • Heally, R. ve Griffin, J. J. (2004). Building BP’s reputation: Tooting your own horn 2001-2002. Public Relations Quarterly, 49(4), 33-42.
  • Helm, S. (2007). One reputation or many? Comparing stakeholders perceptions of corporate reputation. Corporate Communications: An International Journal, 12(3), 238-254.
  • Hendriks, P. (1999). Why share knowledge? The influence of ICT on the motivation for knowledge sharing. Knowledge and Process Management, 6(2), 91-100.
  • Himmetoğlu, B. (2021). Öğretim elemanlarının örgütsel hafıza ve işgücü çevikliğine yönelik görüşleri arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolü (Doktora Tezi), Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Holan, P. M. (2011). Organizational forgetting, unlearning, and memory systems. Journal of Management Inquiry, 20(3), 302-304.
  • Hutton, J. G., Goodman, M. B., Alexander, J. B. ve Genest, C. M. (2001). Reputation management: The New face of corporate public relations? Public Relations Review, 27(3), 247-261.
  • İmamoğlu, S. Z., Kayış, A. ve İnce, H. (2018). Yerel yönetimlerde kurumsal duygusal hafıza, bilgi paylaşımı, hizmet geliştirme ve hizmet performansı arasındaki ilişki. Doğuş Üniversitesi Dergisi. 19(2), 95-113.
  • İmamoğlu, S. Z., Türkcan, H. ve Çetinkaya, H. (2022). Öğrenme yeteneği, teknolojik öğrenme, örgütsel hafıza ve firma yenilikçiliği arasındaki ilişki. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(1), 315-329.
  • Karabal, C. (2018). Değişime direnç, örgütsel hafıza ve vazgeçme arasındaki ilişkiler. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 6-24.
  • Karagöz, B. ve Akgün, A. E. (2013). Örgütsel öğrenmenin lojistik işletmelerine etkileri. Beykoz Akademi Dergisi, 1(1), 7-26.
  • Kayış, A. (2018). Yerel yönetimlerde kurumsal duygusal hafızanın yenilikçilik ve kurum performansı üzerine etkisi (Doktora Tezi), Gebze Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze.
  • Kızıldağ, D. (2010). Örgütsel hafıza kaybını önlemede işten ayrılma mülakatları: Bir mülakat formu örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 181-190.
  • Kmieciak, R. (2019). Improving SME performance through organizational memory: The role of open-mindedness culture. Journal of Organizational Change Management, 32(4), 473-491.
  • Köseoğlu, M. A., Gider, Ö. ve Ocak, S. (2011). Bilgi paylaşımı tutumunu etkileyen faktörler nelerdir? Bir kamu hastanesi örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 215-243.
  • Kulaklı, A. ve Birgün, S. (2005). Müşteri merkezli operasyonel bilgi yönetimi için veri yönetiminin ölçülmesi. İTÜ Dergisi/B, Sosyal Bilimler, 2(1), 37-48.
  • Lai, M. C., Huang, H. C., Lin, L. H. ve Kao, M. C. (2011). Potential of organizational memory for creating service performance: A cross-level analysis. Expert Systems with Applications, 38(8), 10493-10498.
  • Lee, S. Y., Lim, E. R. ve Drumwright, M. E. (2018). Hybrid happening: Organizational reputations in corporate crises. Public Relations Review, 44(4), 598-609.
  • Li, Z., Yezhuang, T. ve Zhongying, Q. (2004). An empirical study on the impact of organizational memory on organizational performance in manufacturing companies. Proceedings of the 37th Hawaii International Conference on System Sciences.
  • Mahon, J. F. (2002). Corporate reputation: A research agenda using strategy and stakeholder literature. Business and Society, 41(4), 415-445.
  • Malmelin, N. (2007). Communication capital modelling corporate communications as an organizational asset. Corporate Communications: An International Journal, 12(3), 298-310.
  • Men, L. R. (2014). Internal reputation management: The impact of authentic leadership and transparent communication. Corporate Reputation Review, 17(4), 254-272.
  • Mert, G. (2017). Kurumsal duygusal hafıza ile örgütsel öğrenme, firma yenilikçiliği ve firma performansı arasındaki ilişkiler (Doktora Tezi), Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Miller, K. D. (2002). Knowledge inventories and managerial myopia. Strategic Management Journal, 23(8), 689-706.
  • Moorman, C. ve Miner, A. S. (1997). The impact of organizational memory on new product performance and creativity. Journal of Marketing Research, 34(1), 91-106.
  • Öneren, M., Çiftçi, G. E. ve Harman, A. (2016). Bilgi paylaşımının yenilikçi davranışa ve örgütsel güvene etkisi üzerine bir araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 58, 127-157.
  • Purtaş, S. (2018). Farklılıkların yönetiminin, kurumsal itibar ve işletme performansı üzerine etkileri: Kahramanmaraş tekstil sektöründe bir alan araştırması (Yüksek Lisans Tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Ramos, C. M. Q. ve Casado-Molina, A. M. (2021). Online corporate reputation: A panel data approcah and a reputation index proposal applied to the banking sector. Journal of Business Reserach, 122(2021), 121-130.
  • Ranft, A. L. ve Lord, M. D. (2002). Acquiring new technologies and capabilities: A grounded model of acquisition implementation. Organization Science, 13(4), 420-441.
  • Reychav, I. ve Weisberg, J. (2010). Bridging intention and behavior of knowledge sharing. Journal of Knowledge Management, 14(2), 285-300.
  • Sanchez-Burks, J., Bartel, C. A., Rees, L. ve Huy, Q. (2016). Assessing collective affect recognition via the emotional aperture measure. Cognition & Emotion, 30(1), 117-133.
  • Sözbilir, F. ve Yaman, B. (2020). Kişilerarası gerilimin örgütsel hafıza üzerindeki etkisi: Bir alan araştırması. AÇÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 12-22.
  • Stewin, E. W. (1995). Organizational memory: Review of concepts and recommendations for management. International Journal of Information Management, 15(1), 17-32.
  • Türkay, O. ve Kabadayı, A. M. (2021). Otel işletmelerinde bilgi/deneyim paylaşım süreci: Bir ölçek geliştirme çalışması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3) 771-783.
  • Ullah, Y., Ullah, H. ve Jan, S. (2022). The mediating role of employee creativity between knowledge sharing and innovative performance: Empirical evidence from manufacturing in emerging markets. Management Research Review, 45(1), 86-100.
  • Ullman, M. T. ve Pullman, M. Y. (2015). A compensatory role for declarative memory in neurodevelopmental disorders. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 51(2015), 205-222.
  • Uludağ, D. (2022). Kurumsal duygusal hafıza ve örgütsel öğrenmenin sürdürülebilirliğe etkisi (Doktora Tezi), Altınbaş Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Vince, R. ve Saleem T. (2004). The impact of caution and blame on organizational learning. Management Learning, 35(2), 133-155.
  • Walsh, J. P. ve Ungson, G. R. (1991). Organizational memory. Academy of Management Review, 16(1), 57-91.
  • Wang, Z. ve Wang, N. (2012). Knowledge sharing, innovation and firm performance. Expert Systems with Applications, 39(10), 8899-8908.
  • Yang, J. T. ve Wan, C. S. (2004). Advancing organizational effectiveness and knowledge management
  • implementation, Tourism Management, 25(5), 593-601.
  • Yıldırım, Y. O., Çelik, T. Z. ve Güney, A. E. (2022). Arçelik ürünlerinin tercih edilme durumlarına göre firmanın kurumsal itibar algısındaki farklılıkların incelenmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 1-12.
  • Yılmaz, E. S. ve Bal, F. (2022). Havayolu firmalarının kurumsal itibarlarının “şikatyervar” sitesi üzerinden RQ modeli ile incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 436-449.
  • Yüksel-Oktay, E. ve Özmen, İ. (2023). Türkiye’de tekstil sektöründe çalışan kadınların sorunları. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 73-86.
  • Zainuddin, S. ve Isa, C. R. (2019). The role of workplace fairness and ınformation sharing in a budget setting process: An empirical study. Gadjah Mada International Journal of Business, 21(2), 135-158.
  • KTM, http://ktmfair.com/TR/page/3/kahramanmaras, (2019).

The Intermediate Role Of Knowledge Sharing In The Effect Of Corporate Emotional Memory On Corporate Reputation: A Field Research

Yıl 2023, , 449 - 474, 19.10.2023
https://doi.org/10.19168/jyasar.1275318

Öz

In this study, corporate emotional memory, corporate reputation and knowledge sharing are discussed. The aim of the study is to examine the effect of corporate emotional memory (level of emotional experience, storage of emotional experience, diffusion of emotional experience) on corporate reputation. Another aim of the study is to test the mediating role of knowledge sharing (implicit knowledge sharing, explicit knowledge sharing) in the effect of corporate emotional memory (emotional experience level, emotional experience storage, emotional experience diffusion) on corporate reputation. In the study, quantitative research method was used. Questionnaire form was used as data collection technique. The sample of the study consisted of 331 administrative personnel working in textile enterprises. SPSS 24.0 software program was used to analyze the data. In the analysis of the mediator variable effect, Hayes (2013)'s Process Macro SPSS plugin was used. The data were tested with frequency analysis, factor analysis, reliability analysis, correlation analysis and regression analysis. According to the results of the hypothesis test of the study; it has been determined that the level of emotional experience, emotional experience storage, and emotional experience diffusion have a positive effect on corporate reputation. It has been determined that the level of emotional experience, emotional experience storage, and emotional experience diffusion have a positive effect on implicit knowledge sharing and explicit knowledge sharing. It has been determined that knowledge sharing has a partial mediating role in the positive effects of emotional experience level, emotional experience storage, and emotional experience diffusion on corporate reputation.

Kaynakça

  • Adeosun, L. P. K. ve Ganiyu, R. A. (2013). Corporate reputation as a strategic asset. International Journal of Business and Social Science, 4(2), 220-225.
  • Ak, M. ve Demir, F. (2022). Örgütsel gururun duygusal tükenmişlik ve sinizm ile ilişkisinde kurumsal itibarın aracılık etkisi. Journal of Economics and Administrative Sciences, 23(3), 608-622.
  • Akgün, A. E., İmamoğlu, S. Z., Koçoğlu, İ., İnce, H. ve Keskin, H. (2014). Bridging organizational learning capability and firm performance
  • through customer relationship management. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150(2014), 531- 540.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Byrne, J. (2012a). Organizational emotional memory. Management Decision, 50(1), 95-114.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Byrne, J. (2012b). The role of organizational emotional memory on declarative and procedural memory and firm innovativeness. Journal of Product Innovation Management, 29(3), 432-451.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Günsel, A. (2005). Örgütsel hafıza ile enformasyon teknolojileri (IT). Yönetim ve Ekonomi, 12(2), 1-16.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Günsel, A. (2009). Bilgi Yönetimi ve Öğrenen Örgütler. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Akgün, A. E., Keskin, H. ve Koçak-Alan, A. (2017). Emotional prototypes,
  • emotional memory usages, and customer satisfaction. The Service Industries Journal, 37(7-8), 494-520.
  • Akgün, A. E., Lynn, G. S. ve Byrne, J. C. (2003). Organizational learning: A socio-cognitive framework. Human Relations, 56(7), 839-868.
  • Ali, I., Khan, S. U. R. ve Rehman, I. U. (2013). How corporate social responsibility and corporate reputation influence employee engagement? Transformations in Business & Economics, 12(28A), 354-364.
  • Alvesson, M. (2013). Understanding Organizational Culture, London: SAGE Publications.
  • Ashforth, B. E., Rogers, K. M. ve Corley, K. G. (2011). Identity in organizations: Exploring cross-level dynamics. Organization Science, 22(5), 1144-1156.
  • Balmer, J. M., Harris, F. ve Chernatony, L. (2001). Corporate branding and corporate brand performance. European Journal of Marketing, 35(3/4), 441-456.
  • Barutçugil, İ. (2004). Organizasyonlarda Duyguların Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Becerra, M., Lunnan, R. ve Huemer, L. (2008). Trustworthiness, risk, and the transfer of tacit and explicit knowledge between alliance partners. Journal of Management Studies, 45(4), 691-713.
  • Besler, S. ve Sarıkaya, M. (2008). Kurumsal itibarı yaratmada kurumsal paydaş yönetimi ve medya ile ilişkilerin önemi, Muhan Soysal İşletmecilik Konferansı: İşletmecilikte Yeni Gelişmeler ve Fırsatlar, 143-153.
  • Boyalı, A. ve Atmaca, Y. (2023). Kamuda kurumsallaşma olgusunun kurumsal itibar ve etik yönetim ilkeleri perspektifinden analizi. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 700-731.
  • Calantone, R. J., Cavusgil, S. T. ve Zhao, Y. (2002). Learning orientation, firm innovation capability, and firm performance. Industrial Marketing Management, 31(6), 515-524.
  • Can, Ö. ve Çetiner, M. (2021). Covid-19 salgını sürecinde örgütsel kriz iletişimi: Gıda sektörü örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 769-800.
  • Conklin, J. (2001). Designing Organizational Memory: Preserving Intellectual Assets in a Knowledge Economy. Cognexus Institute: 1-41.
  • Cote, S. (2014). Emotional intelligence in organizations. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 1(1), 459-488.
  • Cropanzano, R., Anthony, E. L., Daiels, S. R. ve Hall, A. V. (2017). Social exchange theory: A critical review with theoretical remedies. Academy of Management Annals, 11(1), 479-516.
  • Çakar, A. (2018a). Örgütsel duygusal hafıza, örgütsel bağlılık ve örgüt performansı ilişkisi (Doktora Tezi), Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakar, A. (2018b). The relationships between organizational emotional memory, organizational commitment and organizational performance. Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 22(2), 269-281.
  • Çakar, U. ve Arbak, Y. (2004). Modern yaklaşımlar ışığında değişen duygusal-zekâ ilişkisi ve duygusal zekâ. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(3), 23-48.
  • Dong, Y., Bartol, K. M., Zhang, Z. X. ve Li, C. (2017). Enhancing employee creativity via individual skill development and team knowledge sharing: Influences of dual-focused transformational leadership. Journal of Organizational Behavior, 38(3), 439-458.
  • Dörtok, A. (2004). Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Dunbar, R. L. ve Schwalbach, J. (2000). Corporate reputation and performance in Germany. Corporate Reputation Review, 3(2), 115-123.
  • Feiz, D., Dehghani-Soltani, M. ve Farsizadeh, H. (2019). The effect of knowledge sharing on the psychological empowerment in higher education mediated by organizational memory. Studies in Higher Education, 44(1), 3-19.
  • Feldman, R. M. ve Feldman, S. P. (2006). What links the chain: An essay on organizational remembering as practice. Organization, 13(6), 861-887.
  • Flores, W. R., Antonsen, E. ve Ekstedt, M. (2014). Information security knowledge sharing in organizations: Investigating the effect of behavioral information security governance and national culture. Computers & Security, 43(2014), 90-110.
  • Fombrun C. J. (1998) Indices of corporate reputation: An analysis of media rankings and social monitors’ ratings. Corporate Reputation Review, 1(4), 327-340.
  • Fombrun, C. J. (1996). Reputation Realizing Value From The Corporate Image. Harvard: Harward Business School Press.
  • Foss, N. J., Minbaeva, D. B., Pedersen, T. ve Reinholt, M. (2009).
  • Encouraging knowledge sharing among employees: How job design matters. Human Resource Management, 48(6), 871-893.
  • Galbreath, J. (2010). How does corporate social responsibility benefit firms?, Evidence from Australia. European Business Review, 22(4), 411-431.
  • Girişken, A. (2020). Corporate EQ-Understanding and Managing Emotions. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Gonzalez-Rodriguez, M. R., Martin-Samper, R. C., Köseoğlu, M. A. ve Okumus, F. (2019). Hotels corporate social responsibility practices, organizational culture, firm reputation, and performance. Journal of Sustainable Tourisim, 27(3), 398-419.
  • Goodwin, R. E., Groth, M. ve Frenkel, S. J. (2011). Relationships between emotional labor, job performance, and turnover. Journal of Vocational Behavior, 79(2), 538-548.
  • Gümüş, M. ve Öksüz, B. (2009). Çalışanların kurumsal itibar sürecine katılımlarında içsel iletişimin rolü. Journal of Yasar University, 4(16), 2637-2660.
  • Güzelcik, E. (1999). Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Habiboğlu, M. (2019). Örgütsel hafızayı besleyen ve engelleyen faktörler üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mustafa Kemal Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Halaç, D. S. ve Çelik, T. S. (2016). Örgütsel hafıza ve yenilikçi iş davranışı ilişkisinde örgütsel hikâye anlatımının aracı rolü. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 25, 261-285.
  • Hatunoğlu, M. (2018). Bilgi paylaşımı: Etkileyen faktörler üzerine bir alan araştırması (Yüksel Lisans Tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi, Kahramanmaraş.
  • Hayes, A. F. (2013). Methodology in the Social Sciences Introduction to Mediation, Moderation and Conditional Process Analysis: A Regression-Based. Guilford Press.
  • Heally, R. ve Griffin, J. J. (2004). Building BP’s reputation: Tooting your own horn 2001-2002. Public Relations Quarterly, 49(4), 33-42.
  • Helm, S. (2007). One reputation or many? Comparing stakeholders perceptions of corporate reputation. Corporate Communications: An International Journal, 12(3), 238-254.
  • Hendriks, P. (1999). Why share knowledge? The influence of ICT on the motivation for knowledge sharing. Knowledge and Process Management, 6(2), 91-100.
  • Himmetoğlu, B. (2021). Öğretim elemanlarının örgütsel hafıza ve işgücü çevikliğine yönelik görüşleri arasındaki ilişkide işle bütünleşmenin aracılık rolü (Doktora Tezi), Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Holan, P. M. (2011). Organizational forgetting, unlearning, and memory systems. Journal of Management Inquiry, 20(3), 302-304.
  • Hutton, J. G., Goodman, M. B., Alexander, J. B. ve Genest, C. M. (2001). Reputation management: The New face of corporate public relations? Public Relations Review, 27(3), 247-261.
  • İmamoğlu, S. Z., Kayış, A. ve İnce, H. (2018). Yerel yönetimlerde kurumsal duygusal hafıza, bilgi paylaşımı, hizmet geliştirme ve hizmet performansı arasındaki ilişki. Doğuş Üniversitesi Dergisi. 19(2), 95-113.
  • İmamoğlu, S. Z., Türkcan, H. ve Çetinkaya, H. (2022). Öğrenme yeteneği, teknolojik öğrenme, örgütsel hafıza ve firma yenilikçiliği arasındaki ilişki. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(1), 315-329.
  • Karabal, C. (2018). Değişime direnç, örgütsel hafıza ve vazgeçme arasındaki ilişkiler. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 6-24.
  • Karagöz, B. ve Akgün, A. E. (2013). Örgütsel öğrenmenin lojistik işletmelerine etkileri. Beykoz Akademi Dergisi, 1(1), 7-26.
  • Kayış, A. (2018). Yerel yönetimlerde kurumsal duygusal hafızanın yenilikçilik ve kurum performansı üzerine etkisi (Doktora Tezi), Gebze Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze.
  • Kızıldağ, D. (2010). Örgütsel hafıza kaybını önlemede işten ayrılma mülakatları: Bir mülakat formu örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 181-190.
  • Kmieciak, R. (2019). Improving SME performance through organizational memory: The role of open-mindedness culture. Journal of Organizational Change Management, 32(4), 473-491.
  • Köseoğlu, M. A., Gider, Ö. ve Ocak, S. (2011). Bilgi paylaşımı tutumunu etkileyen faktörler nelerdir? Bir kamu hastanesi örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 215-243.
  • Kulaklı, A. ve Birgün, S. (2005). Müşteri merkezli operasyonel bilgi yönetimi için veri yönetiminin ölçülmesi. İTÜ Dergisi/B, Sosyal Bilimler, 2(1), 37-48.
  • Lai, M. C., Huang, H. C., Lin, L. H. ve Kao, M. C. (2011). Potential of organizational memory for creating service performance: A cross-level analysis. Expert Systems with Applications, 38(8), 10493-10498.
  • Lee, S. Y., Lim, E. R. ve Drumwright, M. E. (2018). Hybrid happening: Organizational reputations in corporate crises. Public Relations Review, 44(4), 598-609.
  • Li, Z., Yezhuang, T. ve Zhongying, Q. (2004). An empirical study on the impact of organizational memory on organizational performance in manufacturing companies. Proceedings of the 37th Hawaii International Conference on System Sciences.
  • Mahon, J. F. (2002). Corporate reputation: A research agenda using strategy and stakeholder literature. Business and Society, 41(4), 415-445.
  • Malmelin, N. (2007). Communication capital modelling corporate communications as an organizational asset. Corporate Communications: An International Journal, 12(3), 298-310.
  • Men, L. R. (2014). Internal reputation management: The impact of authentic leadership and transparent communication. Corporate Reputation Review, 17(4), 254-272.
  • Mert, G. (2017). Kurumsal duygusal hafıza ile örgütsel öğrenme, firma yenilikçiliği ve firma performansı arasındaki ilişkiler (Doktora Tezi), Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Miller, K. D. (2002). Knowledge inventories and managerial myopia. Strategic Management Journal, 23(8), 689-706.
  • Moorman, C. ve Miner, A. S. (1997). The impact of organizational memory on new product performance and creativity. Journal of Marketing Research, 34(1), 91-106.
  • Öneren, M., Çiftçi, G. E. ve Harman, A. (2016). Bilgi paylaşımının yenilikçi davranışa ve örgütsel güvene etkisi üzerine bir araştırma. Akademik Bakış Dergisi, 58, 127-157.
  • Purtaş, S. (2018). Farklılıkların yönetiminin, kurumsal itibar ve işletme performansı üzerine etkileri: Kahramanmaraş tekstil sektöründe bir alan araştırması (Yüksek Lisans Tezi), Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Ramos, C. M. Q. ve Casado-Molina, A. M. (2021). Online corporate reputation: A panel data approcah and a reputation index proposal applied to the banking sector. Journal of Business Reserach, 122(2021), 121-130.
  • Ranft, A. L. ve Lord, M. D. (2002). Acquiring new technologies and capabilities: A grounded model of acquisition implementation. Organization Science, 13(4), 420-441.
  • Reychav, I. ve Weisberg, J. (2010). Bridging intention and behavior of knowledge sharing. Journal of Knowledge Management, 14(2), 285-300.
  • Sanchez-Burks, J., Bartel, C. A., Rees, L. ve Huy, Q. (2016). Assessing collective affect recognition via the emotional aperture measure. Cognition & Emotion, 30(1), 117-133.
  • Sözbilir, F. ve Yaman, B. (2020). Kişilerarası gerilimin örgütsel hafıza üzerindeki etkisi: Bir alan araştırması. AÇÜ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 12-22.
  • Stewin, E. W. (1995). Organizational memory: Review of concepts and recommendations for management. International Journal of Information Management, 15(1), 17-32.
  • Türkay, O. ve Kabadayı, A. M. (2021). Otel işletmelerinde bilgi/deneyim paylaşım süreci: Bir ölçek geliştirme çalışması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3) 771-783.
  • Ullah, Y., Ullah, H. ve Jan, S. (2022). The mediating role of employee creativity between knowledge sharing and innovative performance: Empirical evidence from manufacturing in emerging markets. Management Research Review, 45(1), 86-100.
  • Ullman, M. T. ve Pullman, M. Y. (2015). A compensatory role for declarative memory in neurodevelopmental disorders. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 51(2015), 205-222.
  • Uludağ, D. (2022). Kurumsal duygusal hafıza ve örgütsel öğrenmenin sürdürülebilirliğe etkisi (Doktora Tezi), Altınbaş Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Vince, R. ve Saleem T. (2004). The impact of caution and blame on organizational learning. Management Learning, 35(2), 133-155.
  • Walsh, J. P. ve Ungson, G. R. (1991). Organizational memory. Academy of Management Review, 16(1), 57-91.
  • Wang, Z. ve Wang, N. (2012). Knowledge sharing, innovation and firm performance. Expert Systems with Applications, 39(10), 8899-8908.
  • Yang, J. T. ve Wan, C. S. (2004). Advancing organizational effectiveness and knowledge management
  • implementation, Tourism Management, 25(5), 593-601.
  • Yıldırım, Y. O., Çelik, T. Z. ve Güney, A. E. (2022). Arçelik ürünlerinin tercih edilme durumlarına göre firmanın kurumsal itibar algısındaki farklılıkların incelenmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 1-12.
  • Yılmaz, E. S. ve Bal, F. (2022). Havayolu firmalarının kurumsal itibarlarının “şikatyervar” sitesi üzerinden RQ modeli ile incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 436-449.
  • Yüksel-Oktay, E. ve Özmen, İ. (2023). Türkiye’de tekstil sektöründe çalışan kadınların sorunları. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 73-86.
  • Zainuddin, S. ve Isa, C. R. (2019). The role of workplace fairness and ınformation sharing in a budget setting process: An empirical study. Gadjah Mada International Journal of Business, 21(2), 135-158.
  • KTM, http://ktmfair.com/TR/page/3/kahramanmaras, (2019).
Toplam 93 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Yeşil 0000-0003-3237-2258

Yüksel Mavi 0000-0002-9724-7135

Burcu Özel 0000-0003-0333-0120

Erken Görünüm Tarihi 14 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 19 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Yeşil, S., Mavi, Y., & Özel, B. (2023). Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 18(72), 449-474. https://doi.org/10.19168/jyasar.1275318
AMA Yeşil S, Mavi Y, Özel B. Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. Ekim 2023;18(72):449-474. doi:10.19168/jyasar.1275318
Chicago Yeşil, Salih, Yüksel Mavi, ve Burcu Özel. “Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 18, sy. 72 (Ekim 2023): 449-74. https://doi.org/10.19168/jyasar.1275318.
EndNote Yeşil S, Mavi Y, Özel B (01 Ekim 2023) Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 18 72 449–474.
IEEE S. Yeşil, Y. Mavi, ve B. Özel, “Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 18, sy. 72, ss. 449–474, 2023, doi: 10.19168/jyasar.1275318.
ISNAD Yeşil, Salih vd. “Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 18/72 (Ekim 2023), 449-474. https://doi.org/10.19168/jyasar.1275318.
JAMA Yeşil S, Mavi Y, Özel B. Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2023;18:449–474.
MLA Yeşil, Salih vd. “Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, c. 18, sy. 72, 2023, ss. 449-74, doi:10.19168/jyasar.1275318.
Vancouver Yeşil S, Mavi Y, Özel B. Kurumsal Duygusal Hafızanın Kurumsal İtibara Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracı Rolü: Bir Alan Araştırması. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2023;18(72):449-74.