Ethics in Accounting Education Ethics in accounting profession
Çalışmanın amacı muhasebeci adayları olan ve meslek yüksekokullarında muhasebe ve vergi uygulamaları bölümlerinde eğitim gören öğrencilerin meslek etiğine bakış açılarının incelenmesidir. Araştırmanın evreni Akdeniz Üniversitesi’ne bağlı 7 farklı meslek yüksekokulunda muhasebe ve vergi uygulamaları bölümlerine devam eden 1021 öğrenciden oluşmaktadır. Evrene %72,58 oranında geri bildirimle ulaşılmış ve 741 öğrenciye, veri toplama aracı olarak çeşitli lisansüstü çalışmalar ve literatür incelenerek derlenmiş olan iki bölümlük bir anket uygulanmıştır. Anketin birinci bölümünde demografik değişkenlere ilişkin sorular bulunurken, ikinci bölümde meslek etiği eğitimine yönelik 3 adet soru ve meslek etiği ile ilgili 23 adet yargıdan oluşan sorular bulunmaktadır. Bulgular incelendiğinde öğrencilerin yarıdan fazlasının (%56,1) meslek etiği ile ilgili bir ders konması yönünde görüş bildirdiği görülmektedir. Demografik değişkenler incelendiğinde ise cinsiyet, yaş, doğum yeri, mezun olunan lise, aile eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik düzey, gelir düzeyi gibi faktörlerin etkili olduğu görülürken, meslek etiği ile ilgili ders aldığını ifade eden öğrenciler muhasebe mesleği etiği ile ilgili yargılara daha yüksek oranda katılım göstermişlerdir. Bu da müfredat programlarının geliştirilirken muhasebe etiği ile ilgili derslere daha fazla yer verilmesi gerektiğini savunmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 25 |