Yeni medya teknolojilerinin mesafeleri ve mesafeye dayanan aura’yı neredeyse tamamen ortadan kaldırmış olması, interaktif olma özelliği ve çok katmanlı yapısı bu çalışmada yeni medyanın kamusal alan oluşturma potansiyelinin araştırılmasının sebepleridir. Yeni medyanın ürettiği ve dayattığı görme biçiminin çözümlenmesi aracılığıyla yeni medyanın kamusal alan oluşturma potansiyelinin araştırıldığı bu çalışmada, yeni medya bir metin (veya metinler toplamı) olarak ele alınmakta ve aracın ürettiği/içinde taşıdığı söylem çözümlenmektedir. Yeni medyanın nasıl bir görme biçiminin ürünü olduğu ve nasıl bir görme biçimi ürettiğinin araştırılması yolunda, yeni medyanın yapısı itibariyle kullanıcısını nasıl konumlandırdığı, aracın dayattığı zaman, mekân ve gerçeklik anlayışları ele alınmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 26 |