Avrupa Birliğinde zamanla sosyal politikalara da ilgi gösterilmeye başlanmış ve ekonomik politikaların yanısıra, bunları destekleyici sosyal politikaların da önem arzettiği vurgulanarak tüketici sorunla- rına özellikle eğilinmesi gerektiği kabul edilmiştir. Bu amaçla hazır- lanan, Tüketicinin Korunması ve Bilgilendirilmesi Politikası Hak- kında Birinci Program 1975 yılında yürürlüğe girmiştir. Beş yıllık bir süreyi kapsayan Birinci Programda, genişleyen pazarın avantajlarını kullanamayan tüketicilerin karşısında reklâm kampanyalarının, güçlü bir biçimde örgütlenmiş üretim ve dağıtım gruplarının pazara egemen olmasıyla pazar dengesinin tüketiciler aleyhine bozulmuş olduğu, bu nedenle pazarda tüketiciler ile onlara mal ve hizmet sunanlar arasında adil bir dengenin sağlanabilmesi için bazı özel düzenlemeler yapılması gerektiği belirtilmiştir. Ancak, Birinci Prog- ramın en önemli özelliği, bir Avrupa Tüketici Hakları Beyannamesi niteliğini taşımasıdır. Birinci Programda, tüketicilerin korunmaya değer menfaatleri beş temel hak çerçevesinde ele alınmıştır: Tüketici- nin sağlığının ve güvenliğinin korunması, tüketicinin ekonomik çıkarlarının korunması hakkı, tüketicinin tazmin edilme hakkı, tüke- ticinin bilgilendirilme ve eğitim hakkı, tüketicinin temsil edilme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: Özel |