ÖZ: Lojistik sektörü günümüzde hızla gelişen bir sektördür. Sektörün hızla gelişmesinin bir sonucu da sektörün daha fazla kişiye istihdam olanağı sağlamasıdır. Çalışanların, çalıştıkları işletmelere daha çok değer katabilmelerinin şartlarından birisi de çalışanların çalıştıkları konuda bilgi sahibi olmaları ve/veya o konunun eğitimini almış olmalarıdır. Türkiye’de lojistik eğitimi ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarında verilmektedir. Gün geçtikçe de lojistikle ilgili birçok yükseköğretim programı açılmaktadır. Ancak açılan yükseköğretim programlarının sayısından çok, verilen eğitimin niteliği, eğitimin sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak durumda olması önem taşımaktadır. Bu nedenle araştırmanın amacı, Türkiye’deki lojistikle ilgili lisans bölümlerinin ders programlarını bölümlerde verilen eğitimin niteliğini ortaya çıkartmaktır. Bu doğrultuda, lojistikle ilgili 39 bölümün ders programları, derslerin zorunlu veya seçmeli dersler oldukları belirtilerek içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de mevcut olan lojistikle ilgili lisans bölümlerinin çoğunun özel üniversitelerde yer aldığı, isminde “lojistik” kelimesi geçen birbirinden farklı 10 bölüm olduğu, bu bölümlerin isimleri farklılık gösterse de ders programlarının bölümlerin isimleri düşünülerek ve sektör ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulmadığı, son olarak da çoğu bölümün isminde “uluslararası” kelimesi geçmesine rağmen bölümlerin ders programlarında yabancı dilin oldukça yetersiz olduğu belirlenmiştir.
Anahtar kelimeler: Lojistik Eğitimi, Lisans Bölümü, Ders Programı, İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 42 |