Kurumsal kimlik, değişken ve dinamik bir çevrede var olan işletmelerin
rekabet ortamında ayakta kalabilmelerinde ve rekabet avantajı sağlamalarında
önemli bir adım olarak görülmektedir
(Balmer ve Wilson, 1998: 12-13). İkame olanağı yüksek olan ve
uluslararası pazardan pay almak için ciddi rekabet ortamında faaliyette bulunan
otel işletmelerin (Burgess, Hampton, Price ve Roper, 1995); diğer otel
işletmelerinden kendini ayırmak ve müşteri kitlesine yönelik hizmetlerini
çeşitlendirmek, ne yaptıklarını, nasıl yaptıklarını, özelliklerini ve
farklılıklarını duyurmak gerekliliği artmıştır (Kedidi ve Torfve, 2005: 4;
Mohammed, Denizci Guillet, Schuckert ve Law, 2016: 677). Bu kapsamda çalışma
otel işletmelerinde kurumsal kimlik yapısının tanımlanması ve yönetimi amacıyla
otel işletmelerinin doğasında hangi paradigma çerçevesinde şekillendiğinin
ortaya çıkartılmasını amaçlamaktadır. Çalışma, otel işletmelerinde bütünsel ve
multidisipliner bakış açısıyla kurumsal kimlik yapısını tanımlamaya yönelik,
keşifsel bir çalışmadır. Nitel araştırma olarak tasarlanan çalışmanın,
araştırma örneklemini, İzmir ilinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel
işletmeleri oluşturmaktadır. Veri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme
ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Otel işletmelerinde
kurumsal kimliğin yönetilebilir, bütünü kapsayan ve homojen bir yapıda
işlevselci paradigma görüşüne yakınsadığı ve bu görüşe göre yapılandırıldığı bulgulanmıştır. İlgili literatürde bu kapsamda ele alınan çalışmaların azlığı
göz önüne alındığında, çalışma literatüre kavramsal katkı sağlamayı
hedeflemekte ve otel işletmelerinin kurumsal kimliklerini, tanımlamada,
yönetmede ve geliştirmede bir rehber rolü oynayabileceği düşünülmektedir.
Otel işletmeleri Kurumsal Kimlik Paradigma Kurumsal Kimlik Paradigmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 |