Peygamber (as)
insanlar arasında bireysel farklılıkların varlığına, Ashabından bazılarının bazılarına
övülmeye değer özellikleri yönüyle üstün olmasını işaret ederek örnek
göstermiştir. “Ümmetimin, ümmetime karşı en merhametlisi Ebu Bekir, Allah’ın
emri hususunda en şiddetlisi Ömer, haya bakımından en doğrusu Osman bin Affan,
haram ve helali en iyi bileni Muaz bin Cebel, feraizi (miras paylarını) en iyi
bilen Zeyd bin Sabit ve en iyi kıraat alimi Ubeyy bin Ka’b’dır. Her ümmetin bir
emini vardır, bu ümmetin emini de Ebû Ubeyde’dir” buyurmuştur.[1]
Kur’an-ı Kerim.
Edebü’d-Dünyâ ve’d-Dîn: Ali bin Muhammed bin Habib el-Maverdî, Tah¬kik, Mustafa Saka, Matbatu’l-Babi’l-Halebi ve Evladihi, 3. Baskı, Ka¬hire, 1995.
El-Cami’us-Sahih, Muhammed b. İsa et-Tirmizi, Daru’l-İhyai’t-Turasi’l- Arabi, Beyrut, 1995.
El-Hadisü’n-Nebevi ve İlmu’n-Nefs: Muhammed Osman Necati, Daru’ş- Şark, 7. Baskı, Kahire, 2000.
Er-Rasulu’l-Muallim ve Esalibuhu fi’t-Talim: Abdu’l-Fettah Ebu Gudde, Mektebetü’l Makbuati’l-İslamiyye, 2. Baskı, Lübnan, 2003. Sahihu’l-Buhari: Muhammed b. İsmail el-Buhari, Tahkik Mustafa Elbağa, Daru’l-Ulumi’l-İnsaniyye, 2. Baskı, Dımeşk, 1993.
Sahihu’l-Müslim: Müslim b. el-Haccac en-Nisaburi, Tahkik Muhammed Fuad Abdu’l-Baki, Darud-Dave ve Daru Sahnun, 2. Baskı, Kahire, 1992.
İlmu’n-Nefsi’t-Terbevi fî’l-İslam, Şadiye et-Tel, Daru’n-Nefais, 1. Baskı,
Umman, 2005.
Mecmeu’z-Zevaid ve Menbeu’l-Fevaid, Nuruddin el-Heyşemi, Müessetû’l- Mearif, Beyrut, 1986.
Mesnedü ibn Hanbel, Ahmed b. Hanbel, El-Metbaatu’l-Yemeniyyeti bi Mısr, Kahire, 1969.
El-Muid fi Edebı’l-Müfid ve’l-Müstefid; Abdu’l-Basıt el-Almevi, Elyazma¬sı, Tahkiksiz.
* Dr. Kenan Emad “El-Menahicu’t-Terbeviyyetü fî’s-Sünneti’n-Nebeviyyeti” adlı eserinin (Mahedü’l- Fethi’l-lslami, Dimeşk, 2014), “Menhecu’l-Furuki’l-Ferdiyyeti’t-Terbeviyyu” adlı bölümü, 17-22. Sayfaların çevirisidir.
Güngör, Ali. “İSLAM EĞİTİM VİZYONUNDA BİREYSEL FARKLILIKLAR İLKESİ”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/5 (Aralık 2016), 217-223.