İnsanlık tarihi boyunca kişilerarası iletişim hep var olmuştur. İletişim şekilleri ve araçları tarih boyunca değişiklik gösterse de hiçbiri yeni dijital medya araçları kadar insanların iletişim alışkanlıklarını değiştirmemiştir. Dijital medya araçları Web 2.0 teknolojilerinin gelişimlerinin gelişmesiyle birlikte iki yönlü iletişim araçlarına dönüşmüştür. Bu gelişme ile dijital medya araçları, bireyler ve topluluklar için önemli bir iletişim aracı haline geldi. Günümüzde bu araçları en aktif kullanan topluluklardan birisi de şüphesiz sivil toplum örgütleridir. Sivil toplum örgütleri günümüzde birçok alanda dijital medyayı klasik medya ve iletişim araçlarıyla birlikte aktif bir şekilde kullanmaktadır.
Bu araştırma, 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen Kahramanmaraş depremleri gibi afetlerin ardından, sivil toplum örgütlerinin dijital medya kullanımını merkezine alan bir çalışmayı temsil etmektedir. Araştırma, deprem bölgesinde faaliyet gösteren dört farklı yardım odaklı sivil toplum örgütünün, Twitter (Yeni adıyla “X”) uygulamasını kullanarak 6 Şubat-6 Mart tarihleri arasında gerçekleştirdikleri yardım ve destek faaliyetlerini incelemektedir. Bu süreçte, dijital medya araçlarını nasıl kullandıkları, paylaşımların içerik analizi yöntemiyle kategorilere ayrılarak detaylı bir şekilde incelenmiştir. Ayrıca, ilgili Twitter sayfalarının hesap analizi de yapılmıştır. Çalışma sonunda sosyal medyanın afet çalışmalarında hayati bir araç olarak işlev gördüğünü ve sivil toplum örgütlerinin bu araçları daha etkin bir biçimde kullanarak kuruluşların afetlere daha etkili şekilde yanıt verebileceği sonucuna varılmıştır.
Sismoloji Afet Dijital Medya Sosyal Medya Sivil Toplum Örgütü Yardım
Throughout human history, interpersonal communication has always existed. While communication methods and tools have varied over time, none have transformed people's communication habits as much as new digital media tools. With the development of Web 2.0 technologies, digital media tools have evolved into two-way communication channels. This development has made digital media tools an important communication tool for individuals and communities. Today, one of the most active users of these tools is undoubtedly civil society organizations. Civil society organizations actively use digital media in many areas alongside traditional media and communication tools.
This research represents a study focusing on the use of digital media by civil society organizations following disasters such as the Kahramanmaraş earthquakes on February 6, 2023. The study examines the relief and support activities carried out by four different aid-focused civil society organizations in the earthquake zone using the Twitter (now called "X") application between February 6 and March 6. During this process, it is examined how they used digital media tools was examined in detail by categorizing the content of their posts through content analysis. Additionally, an account analysis of the relevant Twitter pages was conducted. The study concludes that social media serves as a vital tool in disaster relief efforts and that civil society organizations can effectively respond to disasters by using these tools more efficiently.
Seismology Disaster Digital Media Social Media Civil Society Organizations Aid
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hareketler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Kadim Akademi SBD Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.