Bu araştırmanın amacı, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencilerin “bağımsızlık” kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesidir.
Araştırmanın verileri 2018-2019 eğitim- öğretim yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 23 erkek ve 97 kız toplam 120 öğrenciden toplanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. Araştırma, betimsel nitelik taşımaktadır. Bu kapsamda, öğretmen adaylarının geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması süreci beş aşamada gerçekleşmiştir. Bu aşamalar: 1. Metaforlar belirlenmiştir. 2. Belirlenen metaforlar olumlu ve olumsuz olarak sınıflandırılmıştır. 3. Metaforlar kategorilendirilmiştir. 4. Araştırmanın geçerlik ve güvenirliği kontrol edilmiştir. 5. Nicel verilerin analizi için veriler SPSS paket programına aktarılmıştır. Öğretmen adaylarının bağımsızlık kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforların çeşitli kategorilere göre farklılık gösterip göstermediği analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda öğrencilerin 120’si geçerli 50 metafor üretmiştir. Üretilen metaforların 41’i olumlu, 9 tanesi olumsuzdur. Metaforlar gerekçelendirilmelerine göre kişisel, somut, soyut, yaşam kaynağı, özgür olma durumu ve diğer olmak üzere altı kategoriye ayrılmıştır.
Bağımsızlık Metafor Analizi Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı İlköğretim Matematik Öğretmen Adayı Sınıf Öğretmeni Adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.