Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STATISTIKEN ZUM HOCHSCHULWECHSEL DER STUDIERENDEN AN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 58 - 64, 30.12.2022

Öz

Ziel dieser Studie ist es, die Statistik zum Hochschulwechsel der Studierenden der Abteilungen für Deutschlehrausbildung in der Türkei für das Wintersemester 2022-2023 aufzuzeigen. Hierzu wurden alle Ankündigungen zum Hochschulwechsel auf den Webseiten von sechzehn verschiedenen Universitäten untersucht. Die verwendeten Daten wurden von den Webseiten der jeweiligen Universitäten erhalten. Bei der Auswertung der Daten hat sich herausgestellt, dass siebzehn Studierende im Wintersemester 2022-2023 je nach ihrem Notendurchschnitt die Hochschule, durch Inanspruchnahme der Möglichkeit zum Hochschulwechsel, gewechselt haben. Es wurde herausarbeitet, dass sich vier dieser Studierenden an der Anadolu-Universität, zwei an der Uludağ-Universität Bursa, drei an der Çukurova-Universität, eine/r an der Cerrahpaşa-Universität Istanbul, eine/r an der Sıtkı Koçman-Universität Muğla, eine/r an der Hacı Bektaş Veli-Universität Nevşehir, vier an der Ondokuz Mayıs-Universität und eine/r an der Universität Trakya eingeschrieben haben. Es zeigt sich, dass die meisten Bewerbungen im Rahmen des Hochschulwechsels an der Dokuz Eylül Universität eingegangen sind, aber keine/r der Bewerber/innen angenommen wurden. Es wurde weiterhin festgestellt, dass keine Studierenden im Rahmen des Hochschulwechsels an die Atatürk-Universität, die Dicle-Universität, die Dokuz-Eylül-Universität, die Gazi-Universität, die Hacettepe-Universität, die Hakkari-Universität, die Marmara-Universität und die Necmettin-Erbakan-Universität eingeschrieben wurden.

Kaynakça

  • Bowen, G. (2009). Document Analysis as a Qualitative research method. Qualitative Research Journal, (9)2, 27-40.
  • Cingi, M. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimi ve yaşantı odaklı yabancı dil eğitimine ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Doğan, E., & Miral Oktay, E. (2020). Vakıf Üniversitelerinin Yatay Geçiş Kampanyaları Kapsamında Yayınladıkları Reklamların Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 16 (Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6106-6125.
  • Doğan, M. (2022). Foreign language accreditation in higher education: a study on quality assurance organizatıons in Türkiye. E-International Journal of Educational Research, 13(1), 137-157. DOI: https://doi.org/10.19160/10.19160/e-ijer.1086334
  • Ersan, K. (2019). Türkiye’de yabancı dil öğrenme ve sorunları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Kalkan, E. (2017). Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında Türkiye’de yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Küçük Gentry, Ş. (2022). Türkiye’de yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin öğrenen özerkliği üzerine bakış açıları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • ÖSYM. (2022). 2022 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu. ÖSYM.
  • Öz, R. (2021). Bilinguale Kindergarten als eine alternative für das fremdsprachliche Erziehungsproblem in der Türkei. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • TDK. (2022). Türk Dil Kurumu Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü. http://tdk.gov.tr/index
  • Tilgel, H. (2020). Yabancı dil eğitimi için geliştirilmiş bir mobil e-kitabın kullanılabilirlik durumunun hedef kitle deneyimi üzerinden incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2016). Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik. Resmî Gazete (Sayı: 29662). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/03/20160323-6.html

TÜRKİYE’DE EĞİTİM ALAN ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTELERARASI YATAY GEÇİŞ İSTATİSTİKLERİ

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 58 - 64, 30.12.2022

Öz

Bu çalışmada, Türkiye’de yer alan üniversitelerin Almanca öğretmenliği programlarında eğitim alan öğrencilerin 2022-2023 güz döneminde üniversitelerarası yatay geçiş istatistiklerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda on altı farklı üniversitenin web sayfalarında yatay geçiş ile ilgili tüm duyurular incelenmiş ve araştırma kapsamında kullanılan veriler üniversitelerin web sayfalarından elde edilmiştir. Veriler incelendiğinde 2022-2023 güz döneminde not ortalamasına bağlı olarak on yedi öğrencinin yatay geçiş imkanından faydalanarak üniversite değiştirdiği belirlenmiştir. Bu öğrencilerden dördünün Anadolu Üniversitesine, ikisinin Bursa Uludağ Üniversitesine, üçünün Çukurova Üniversitesine, birinin İstanbul Cerrahpaşa Üniversitesine, birinin Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesine, birinin Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine, dördünün Ondokuz Mayıs Üniversitesine ve birinin de Trakya Üniversitesine yerleştikleri ortaya konmuştur. Yatay geçiş kapsamında en fazla başvurunun Dokuz Eylül Üniversitesine yapıldığı fakat adaylardan hiçbirinin kabul edilmediği ortaya konmuştur. Atatürk Üniversitesine, Dicle Üniversitesine, Dokuz Eylül Üniversitesine, Gazi Üniversitesine, Hacettepe Üniversitesine, Hakkâri Üniversitesine, Marmara Üniversitesine ve Necmettin Erbakan Üniversitesine yatay geçiş kapsamında öğrenci yerleşmediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Bowen, G. (2009). Document Analysis as a Qualitative research method. Qualitative Research Journal, (9)2, 27-40.
  • Cingi, M. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimi ve yaşantı odaklı yabancı dil eğitimine ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Doğan, E., & Miral Oktay, E. (2020). Vakıf Üniversitelerinin Yatay Geçiş Kampanyaları Kapsamında Yayınladıkları Reklamların Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 16 (Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6106-6125.
  • Doğan, M. (2022). Foreign language accreditation in higher education: a study on quality assurance organizatıons in Türkiye. E-International Journal of Educational Research, 13(1), 137-157. DOI: https://doi.org/10.19160/10.19160/e-ijer.1086334
  • Ersan, K. (2019). Türkiye’de yabancı dil öğrenme ve sorunları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Kalkan, E. (2017). Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında Türkiye’de yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Küçük Gentry, Ş. (2022). Türkiye’de yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin öğrenen özerkliği üzerine bakış açıları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • ÖSYM. (2022). 2022 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu. ÖSYM.
  • Öz, R. (2021). Bilinguale Kindergarten als eine alternative für das fremdsprachliche Erziehungsproblem in der Türkei. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • TDK. (2022). Türk Dil Kurumu Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü. http://tdk.gov.tr/index
  • Tilgel, H. (2020). Yabancı dil eğitimi için geliştirilmiş bir mobil e-kitabın kullanılabilirlik durumunun hedef kitle deneyimi üzerinden incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2016). Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik. Resmî Gazete (Sayı: 29662). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/03/20160323-6.html

STATISTIKEN ZUM HOCHSCHULWECHSEL DER STUDIERENDEN AN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 58 - 64, 30.12.2022

Öz

Ziel dieser Studie ist es, die Statistik zum Hochschulwechsel der Studierenden der Abteilungen für Deutschlehrausbildung in der Türkei für das Wintersemester 2022-2023 aufzuzeigen. Hierzu wurden alle Ankündigungen zum Hochschulwechsel auf den Webseiten von sechzehn verschiedenen Universitäten untersucht. Die verwendeten Daten wurden von den Webseiten der jeweiligen Universitäten erhalten. Bei der Auswertung der Daten hat sich herausgestellt, dass siebzehn Studierende im Wintersemester 2022-2023 je nach ihrem Notendurchschnitt die Hochschule, durch Inanspruchnahme der Möglichkeit zum Hochschulwechsel, gewechselt haben. Es wurde herausarbeitet, dass sich vier dieser Studierenden an der Anadolu-Universität, zwei an der Uludağ-Universität Bursa, drei an der Çukurova-Universität, eine/r an der Cerrahpaşa-Universität Istanbul, eine/r an der Sıtkı Koçman-Universität Muğla, eine/r an der Hacı Bektaş Veli-Universität Nevşehir, vier an der Ondokuz Mayıs-Universität und eine/r an der Universität Trakya eingeschrieben haben. Es zeigt sich, dass die meisten Bewerbungen im Rahmen des Hochschulwechsels an der Dokuz Eylül Universität eingegangen sind, aber keine/r der Bewerber/innen angenommen wurden. Es wurde weiterhin festgestellt, dass keine Studierenden im Rahmen des Hochschulwechsels an die Atatürk-Universität, die Dicle-Universität, die Dokuz-Eylül-Universität, die Gazi-Universität, die Hacettepe-Universität, die Hakkari-Universität, die Marmara-Universität und die Necmettin-Erbakan-Universität eingeschrieben wurden.

Kaynakça

  • Bowen, G. (2009). Document Analysis as a Qualitative research method. Qualitative Research Journal, (9)2, 27-40.
  • Cingi, M. (2021). Okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimi ve yaşantı odaklı yabancı dil eğitimine ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Doğan, E., & Miral Oktay, E. (2020). Vakıf Üniversitelerinin Yatay Geçiş Kampanyaları Kapsamında Yayınladıkları Reklamların Analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 16 (Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6106-6125.
  • Doğan, M. (2022). Foreign language accreditation in higher education: a study on quality assurance organizatıons in Türkiye. E-International Journal of Educational Research, 13(1), 137-157. DOI: https://doi.org/10.19160/10.19160/e-ijer.1086334
  • Ersan, K. (2019). Türkiye’de yabancı dil öğrenme ve sorunları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Kalkan, E. (2017). Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında Türkiye’de yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Küçük Gentry, Ş. (2022). Türkiye’de yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin öğrenen özerkliği üzerine bakış açıları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • ÖSYM. (2022). 2022 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu. ÖSYM.
  • Öz, R. (2021). Bilinguale Kindergarten als eine alternative für das fremdsprachliche Erziehungsproblem in der Türkei. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Çukurova Üniversitesi.
  • TDK. (2022). Türk Dil Kurumu Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü. http://tdk.gov.tr/index
  • Tilgel, H. (2020). Yabancı dil eğitimi için geliştirilmiş bir mobil e-kitabın kullanılabilirlik durumunun hedef kitle deneyimi üzerinden incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2016). Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik. Resmî Gazete (Sayı: 29662). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/03/20160323-6.html
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Almanca
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Lokman Tanrıkulu 0000-0002-1862-8176

Bilal Üstün 0000-0002-9490-3109

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 30 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tanrıkulu, L., & Üstün, B. (2022). STATISTIKEN ZUM HOCHSCHULWECHSEL DER STUDIERENDEN AN DEN ABTEILUNGEN FÜR DEUTSCHLEHRERAUSBILDUNG IN DER TÜRKEI. Kapadokya Eğitim Dergisi, 3(2), 58-64.

Dergimiz H.W. Wilson Education Full Text (12/01/2022'den itibaren), H.W. Wilson Index Education Source (12/01/2022'den itibaren) ve H.W. Wilson Education Source Ultimate (07/01/2022'den itibaren), EBSCO, İdealonline, ROAD Index, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM), AcarIndeks ve OJOP tarafından taranmaktadır. TR Dizin izleme süreci dahil diğer birçok indeksin inceleme süreci devam etmektedir.

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) içeriği Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0) lisansına sahiptir.

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.

15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3


Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.

15006