Popper, liberal toplum kuramını totaliter-kapalı toplumların eleştirisi üzerinden oluşturmuştur ve bu eleştiri siyaset anlayışının temeli haline gelmiştir. Bu makalede Karl Reimund Popper’ın tarihsicilik hakkındaki düşünceleri ve eleştirileri ele alınacak ve Fârâbî’nin siyaset kuramının tarihsici nitelikleri belirlenmeye çalışılacaktır. Bu amaçla öncelikle Platon, Hegel ve Marx’a yönelik eleştirileri incelenecektir. Daha sonra Fârâbî’nin toplum yapısı ve devlete dair görüşleri aktarılarak Popper’cı anlamda tarihsici özellikleri belirlenmeye çalışılacaktır.
Popper formed the theory of liberal society through the critique of totalitarian-closed societies and this criticism has become the basis of his political theory. In this paper, I aim to discuss Karl Reimund’s and Popper’s thoughts and critiques concerning historicism and then I am going to try to specify the qualities about historicism of Farabi’s political theory. For this purpose, I will first examine Popper’s criticism on Plato, Hegel and Marx. After that, I will argue Farabi’s thoughts about social structure and state, and I will try to show his theory’s features that close to Popperian historicism.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Felsefe Tarihi (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 9 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 2 |