Sustainable tourism involvese nvironmentally responsible travel and visits to natural areas with the aim of enjoying and appreciating nature in a wa ythat has low visitor impact, provides beneficial active socio-economic participation of local communities, and promotes natüre conservation (UN Environment Programme, 1992). It has three basic components as, environmental, social, cultural and economicial (The International Ecotourism Society, 2023). It is valuable to consider destination tourism, that is examined within the scope of sustainable tourism, from environmental, economic, social and cultural perspectives. Sustainable tourism destinations are linked to interest and care for the social, ecological and cultural systems on which the tourism industry depends.
Tourism destinations have four basic components in attracting tourists and meeting their demands and needs, that are coded as 4A’s; attraction, ammenities, accessand ancillary (Begum, 2021). A tourism destination is the mix of individual products and experience opportunities that come together to create the total experience of the destination (Murphy et al., 2000:4). Hu and Ritchie (1993) conceptualized the tourism destination as a package of tourism facilities and services consisting of multidimensional features, like other consumer products.
In this context, the aim of the research is to determine the motivations and obstacles regarding the attractiveness, facilities, transportation-access and service facilitator dimensions of Abant destination as a product within the scope of sustainable tourism. The research is a qualitative research that is developed as an exploratory research. It is patterned with phenomenology. The data of the research is obtained from female and male tourists (visitors) aged 18 and over who receive service in Abant destination and also who agree to participate in the research.
Sustainable tourism Destination marketing Toursim marketing Qualitative research Abant Abant Lake
Sürdürülebilir turizm, ziyaretçi etkisinin düşük, yerel toplulukların yararlı aktif sosyo-ekonomik katılımını sağlayan, doğanın korunmasını teşvik edecek biçimde doğanın tadını çıkarma ve doğayı takdir etme amacıyla çevreye duyarlı seyahat ve doğal alanlara ziyaretleri içerir (UN Environment Programme, 1992). Sürdürülebilir turizm çevresel, toplumsal ve kültürel ve ekonomik kapsamda üç temel bileşene sahiptir (The International EcotourismSociety, 2023). Sürdürülebilir turizm kapsamında değerlendirilen destinasyon turizminin de çevresel, ekonomik, toplumsal ve kültürel açılardan ele alınması değerlidir. Sürdürülebilir turizm destinasyonları turizm endüstrisinin içinde yer aldığı ve bağlı olduğu sosyal, ekolojik ve kültürel sistemlere duyulan ilgili ve özenle bağlantılıdır. Turizm destinasyonlarının turist çekme ve turistlerin istek ve ihtiyaçlarını karşılamada 4A kodu ile nitelendirilen caziplik (attraction), olanaklar (ammenities), erişim (access), yardımcılardan (ancillary) oluşan dört temel bileşeni bulunur (Begum, 2021). Turizm destinasyonu, ziyaret edilen bölgeye ilişkin toplam deneyimi oluşturmak üzere bir araya gelen bireysel ürünlerin ve deneyim fırsatlarının bir karışımı olarak görülebilir (Murphy vd., 2000:4). Hu ve Ritchie (1993) turizm destinasyonunu, diğer tüketici ürünleri gibi çok boyutlu özelliklerden oluşan turizm tesisleri ve hizmetleri paketi olarak kavramsallaştırmıştır. İlgili araştırmanın amacı sürdürülebilir turizm kapsamında ürün olarak Abant destinasyonunun çekicilik, olanaklar, ulaşım-erişim ve hizmet kolaylaştırıcı ögelerine yönelik engel ve motivasyonlarının belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma temelinde keşifsel araştırma türünde geliştirilmiştir. Olgubilim ile desenlenen araştırmanın verisi Abant destinasyonunda hizmet elde eden, 18 yaş ve üzeri kadın ve erkek turistlerden (ziyaretçiler araştırmaya katılmayı kabul eden katılımcılardan elde edilmektedir.
Sürdürülebilir turizm Destinasyon pazarlaması Turizm pazarlaması Nitel araştırma Abant Abant Gölü Milli Parkı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |