Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Felakete Bir Adım Kala: Bireylerin Küresel Isınma ve İklim Değişikliğine İlişkin Algılarının Farklı Demografik Değişkenler Açısından Belirlenmesi

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 3, 230 - 240, 06.12.2023
https://doi.org/10.17475/kastorman.1394903

Öz

Çalışmanın amacı: İnsanoğlu ve doğa arasındaki dostluk sanayi devriminin başlattığı makinalaşma süreci ile son bulmuştur. Fosil yakıt tüketimi, bitki örtüsünün tahribatı gibi beşeri etkenler ile birlikte bugün geldiğimiz noktada küresel ısınma ve iklim değişikliği sorunları ile yüz yüzeyiz. Bu iki sorun gelecekte bizlere daha sıcak bir dünya, eriyen buzullar, yanan ormanlar ve ölü binlerce insan vadetmektedir. Araştırmalar küresel ısınma ve iklim değişikliğinin felaket sonuçları ile mücadelede insanların farkındalıklarının en önemli etken olduğunu söylüyorlar. Bu gerçekten yola çıkarak hazırlanan araştırmada, bireylerin küresel ısınma ve iklim değişikliğine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır.
Materyal ve yöntem: Araştırma tarama modeli doğrultusunda 2022 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Küresel ısınma ve iklim değişikliğine ilişkin algı ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel istatistikler, Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis Testleri ile analiz edilmiştir.
Temel sonuçlar: Küresel ısınma ve iklim değişikliğine yönelik kadın katılımcıların erkek katılımcılara göre olumlu bir tutuma sahip oldukları, bireylerin yaş düzeyi arttıkça küresel ısınma ve iklim değişikliğine yönelik algılarının arttığı tespit edilmiştir.
Araştırma vurgular: Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin sonuçlarıyla mücadelede insanların farkındalığı en önemli faktördür. 2022 katılımcıdan toplanan veriler sonucunda, kadın katılımcıların küresel ısınma ve iklim değişikliğine ilişkin algılarının erkek katılımcılara göre daha olumlu olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Ağıralan, E. & Sadioğlu, U. (2021). İklim değişikliği farkındalığı ve toplum bilinci: İstanbul örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 627-654.
  • Akın, G. (2006). Küresel ısınma, nedenleri ve sonuçları. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(2), 29-43.
  • Alaca, M. (2019). İstanbul ilinde küresel ısınma bilinci üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Albayrak, A. N. & Atasayan, Ö. (2017). Yerel düzeyde iklim değişikliği farkındalığı analizi/gebze örneği. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(4), 1-10.
  • Archives of Women’s Political Communication (2019). Address at World Economic Forum: Our House Is On Fire. https://awpc.cattcenter.iastate.edu/2019/12/02/address-at-davos-our-house-is-on-fire-jan-25-2019/
  • Atik, A. D. & Doğan, Y. (2019). Lise öğrencilerinin küresel iklim değişikliği hakkındaki görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences, 3(1), 84-100. https://doi.org/10.31805/acjes.569937 Ay, F. & Erik, N. Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliğine yönelik bilgi ve algı düzeyleri. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 44(2), 1-18.
  • Aydın, F. (2010). Secondary school students perceptions towards global warming: A phenomenographic analysis. Scientific Research and Essays, 5(12), 1566-1570.
  • Aydın, F. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi, Turkish Journal of Education, 3(4), 15-27.
  • Ayvacı, H. Ş. & Çoruhlu, T. Ş. (2009). Öğrencilerin küresel çevre sorunlarına bakışları ve kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik gelişimsel bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 11-25.
  • Bahar, M. & Aydın, F. (2002). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin sera gazları ve global ısınma ile ilgili anlama düzeyleri ve hatalı kavramlar. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Besnili Memiş, O. (2019). Kadınların iklim değişikliği ile ilgili algılarının belirlenmesi, Journal of Academic Value Studies, 5(4), 700-718.
  • Brody, S. D. (2003). Measuring the effects of stakeholder participation on the quality of local plans based on the principles of collaborative ecosystem management. Journal of Planning and Education Research, 22(4), 107-119.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (3. Baskı). Pegem Akademi.
  • Chhokar K., Dua, S., Taylor, N., Boyes E. & Stanisstreet, M. (2011). Indian secondary students’ views about global warming: beliefs about the usefulness of actions and willingness to act. International Journal of Science and Mathematics Education, 9,1167-8
  • De-Urioste-Stone, S. M., Le, L., Scaccia, M. D. & Wilkins, E. (2016). Nature-based tourism and climate change risk: visitors’ perceptions in Mount Desert İsland, Maine. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 13, 57-65.
  • Dunlap, R. E., & Mertig, A. G. (1995). Global concern for the environment: is affluence a prerequisite?. Journal of Social Issues, 51(4), 121-137.
  • Durkaya, B., & Durkaya, A. (2018). Küresel ısınma farkındalığı Bartın Üniversitesi öğrencileri örneği, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 20(1), 128-144.
  • Ergin, A., Akbay, B., Özdemir, C. & Uzun, S. (2017). Tıp fakültesi öğrencilerinin küresel ısınma ve sağlığa etkileri ile ilgili bilgi, tutum ve davranışları. Pamukkale Tıp Dergisi, 10(2), 172-180.
  • Eroğlu, B. & Aydoğdu, M. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel isınma hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 345-374.
  • European Commission [EC]. (2009). European Commission, white paper adapting to climate change: towards a European framework for action. https://www.eea.europa.eu/policy-documents/white-paperadapting-to-climate.
  • European Union Delegation to Türkiye (2020). İklim Biziz, Değişeceğiz - İklim Diplomasi Haftası 2020. https://www.avrupa.info.tr/tr/iklim-biziz-degisecegiz-iklim-diplomasi-haftasi-2020-10447
  • Fischhoff, B., Lichtenstein, S., Slovic, P., Derby, S. L. & Keeney, R. L. (1981). Acceptable risk. Cambridge University Press.
  • Gökçe, N. & Kaya, E. (2009). Coğrafya dersi öğretim programında küresel iklim değişikliği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (22), 157-168.
  • Gülsoy, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği üzerine bilgi düzeyi ve algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Isparta.
  • Güney, E., Bozyiğit, R., Meydan, A., Kılıç, T. & Bulut, İ. (2016). Çevrebilim (ekoloji) sözlüğü. Çizgi Yayınevi.
  • Hansen, J., Sato, M. & Ruedy, R. (2012). Perception of Climate Change, PNAS, 2415-2423.
  • Harvey, L. D. D. (2000). Global warming (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315838779
  • Hulme, M. (1993). Global warming. Progress in Physical Geography: Earth and Environment, 17(1), 81-91. https://doi.org/10.1177/030913339301700107
  • Inglehart, R. (1995). Public support for environmental protection: Objective problems and subjective values in 43 societies. PS: Political Science & Politics, 28(1), 57-72.
  • Intergovernmental Panel on Climate Change [IPCC], (2004). Workshop on Climate Sensitivity. Workshop Report, Paris, France. https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/2018/08/ipcc-workshop-paris-july-2004.pdf
  • Johnson, E. J. & Tversky, A. (1983). Affect, generalization, and the perception of risk. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 20-31.
  • Jones, P. D. & Wigley, T. M. (1990). Global warming trends. Scientific American, 263(2), 84-91.
  • Karadağ, Y. & Acar, F. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 62-78.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın.
  • Kellstedt, P. M., Zahran, S. & Vedlitz, A. (2008). Personal Efficacy, the Information Environment, and Attitudes Toward Global Warming and Climate Change in the United States. Risk Analysis, 28(1), 113-126. http://dx.doi.org/10.1111/j.1539-6924.2008.01010.x
  • Kennedy, C., & Lindsey, R. (2015). What’s the difference between global warming and climate change. National Oceanic and Atmospheric Administration. Retrieved from the NOAA website: https://www.climate. gov/newsfeatures/climate-qa/whats-difference-between-global-warming-and-climatechange.
  • Kılınç, A., Stanisstreet, M. & Boyes, E. (2008). Turkish students’ ideas about global warming. International Journal of Environmental & Science Education, 3(2), 89-98.
  • Kışlalıoğlu, M. & Berkes, F. (2014). Çevre ve ekoloji (14. Baskı). Remzi Kitapevi.
  • Korkmaz, M. (2018). Public awareness and perceptions of climate change: Differences in concern about climate change in the West Mediterranean region of Turkey. Applied Ecology and Environmental Research, 16(4), 4039-4050.
  • McCright, A. M. (2010). The effects of gender on climate change knowledge and concern in the American public. Population and Environment, 32, 66-87.
  • Ministry of Labor and Social Security. (2011). Türkiye iklim değişikliği stratejisi 2010-2023. https://iklim.csb.gov.tr/strateji-belgeleri-i-305
  • Nart, N. (2009). Daha geç olmadan, küresel ısınma. İm Yayın Tasarım.
  • O’Connor, R.E., Bord, R.J. & Fisher, A. (1999). Risk perceptions, general environmental beliefs, and willingness to address climate change. Risk Analysis, 19(3), 461- 471.
  • Özdemir, O. (2018). Ekolojik okuryazarlık ve çevre eğitimi. Pegem Akademi.
  • Pandve, H. (2008). Global initiatives to prevent climate change. Indian Journal of Occupational and Environmental Medicine, 12(2), 96-97. http://dx.doi.org/10.4103/0019-5278.43270.
  • Pekel, F. O., Kaya, E. & Demir, Y. (2007). Farklı lise öğrencilerinin ozon tabakasına ilişkin düşüncelerinin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 169-174.
  • Randall, R. (2009). Loss and climate change: The cost of parallel narratives. Ecopsychology, 1(3), 118-129.
  • Rankoana, S. A. (2016). Perceptions of climate change and the potential for adaptation in a rural community in Limpopo Province, South Africa. Sustainability, 8(8), 672.
  • Şen, G. & Özer, Y. (2018). Üniversite öğrencilerinin iklim değişikliği ve çevre sorunları konusundaki farkındalıklarının değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi kamu yönetimi örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 667-688.
  • Shealy, R., Klotz, L., Godwin, A., Hazari, Z., Potvin, G., Barclay, N. & Cribbs, J. (2017). High school experiences and climate change beliefs of first year college students in the United States. Environmental Education Research, 25(6), 925-935.
  • Shepardson, D. P., Niyogi, D., Roychoudhury, A. & Hirsch, A. (2012). Conceptualizing climate change in the context of a climate system: Implications for climate and environmental education. Environmental Education Research, 18(3), 323-352.
  • Tetik, N. & Acun, A., 2015. Turizm öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği algısı ve görüşleri. Journal of International Social Research, 8(41), 1459-1476.
  • The-numbers. (2021). Ice age: the meltdown. https://www.the-numbers.com/movie/Ice-Age-The-Meltdown#tab=summary
  • United Nations Framework Convention on Climate Change [UNFCCC], (2015). The Paris Agreement. https://unfccc.int/process-and-meetings/the-paris-agreement/the-paris-agreement
  • Westerhoff, L. & Robinson, J. (2013). Practicing’narratives: exploring the meaning and materiality of climate change. Proceedings of Transformation in a Changing Climate, 19-21.
  • Whitmarsh, L. (2009). What’s in a name? Commonalities and differences in public understanding of climate change and global warming. Public Understanding of Science 18:401–20
  • World Bank [WB], (2008). World Bank, The global monitoring report 2008, Washington. https://elibrary.worldbank.org/doi/abs/10.1596/978-0-82137384-2.
  • Yazdanparast, T., Salehpour, S., Masjedi, M. R., Seyedmehdi, S. M., Boyes, E., Stanisstreet, M. & Attarchi, M. (2013). Global warming: Knowledge and views of Iranian students. Acta Medica Iranica, 51(3), 178-84.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, V. & Güleç, P. A. G. (2021). Üniversite öğrencilerinin küresel iklim değişikliğine yönelik görüşlerinin araştırılması: bir yapısal eşitlik model önerisi. İzmir İktisat Dergisi, 36(1), 1-12. https://doi.org/10.24988/ije.202136101

One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 3, 230 - 240, 06.12.2023
https://doi.org/10.17475/kastorman.1394903

Öz

Aim of study: The friendship between humankind and nature ended with the mechanization process initiated by the Industrial Revolution. Today, we are faced with the problems of global warming and climate change due to human factors such as fossil fuel consumption and the destruction of vegetation. These two problems promise us a warmer world, melting glaciers, burning forests, and thousands of dead people in the future. Research indicates that people’s awareness is the most important factor in combating the disastrous consequences of global warming and climate change. Based on this fact, this study aims to examine individuals’ perceptions of global warming and climate change in terms of various variables.
Material and methods: The research was conducted with 2022 participants in line with the screening model. A perception scale on global warming and climate change was used as a data collection tool. The obtained data were analyzed with descriptive statistics, Mann Whitney U, and Kruskal Wallis Tests.
Main results: As a result of the research, it has been determined that female participants have a positive attitude towards global warming and climate change compared to male participants, and as the age level of individuals increases, their perceptions of global warming and climate change increase.
Research highlights: Awareness of people is the most important factor in the fight against the consequences of global warming and climate change. As a result of the data collected from 2022 participants, it was determined that female participants' perceptions of global warming and climate change were more positive than male participants

Kaynakça

  • Ağıralan, E. & Sadioğlu, U. (2021). İklim değişikliği farkındalığı ve toplum bilinci: İstanbul örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 627-654.
  • Akın, G. (2006). Küresel ısınma, nedenleri ve sonuçları. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46(2), 29-43.
  • Alaca, M. (2019). İstanbul ilinde küresel ısınma bilinci üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Albayrak, A. N. & Atasayan, Ö. (2017). Yerel düzeyde iklim değişikliği farkındalığı analizi/gebze örneği. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(4), 1-10.
  • Archives of Women’s Political Communication (2019). Address at World Economic Forum: Our House Is On Fire. https://awpc.cattcenter.iastate.edu/2019/12/02/address-at-davos-our-house-is-on-fire-jan-25-2019/
  • Atik, A. D. & Doğan, Y. (2019). Lise öğrencilerinin küresel iklim değişikliği hakkındaki görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences, 3(1), 84-100. https://doi.org/10.31805/acjes.569937 Ay, F. & Erik, N. Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliğine yönelik bilgi ve algı düzeyleri. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 44(2), 1-18.
  • Aydın, F. (2010). Secondary school students perceptions towards global warming: A phenomenographic analysis. Scientific Research and Essays, 5(12), 1566-1570.
  • Aydın, F. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi, Turkish Journal of Education, 3(4), 15-27.
  • Ayvacı, H. Ş. & Çoruhlu, T. Ş. (2009). Öğrencilerin küresel çevre sorunlarına bakışları ve kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik gelişimsel bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 11-25.
  • Bahar, M. & Aydın, F. (2002). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin sera gazları ve global ısınma ile ilgili anlama düzeyleri ve hatalı kavramlar. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Besnili Memiş, O. (2019). Kadınların iklim değişikliği ile ilgili algılarının belirlenmesi, Journal of Academic Value Studies, 5(4), 700-718.
  • Brody, S. D. (2003). Measuring the effects of stakeholder participation on the quality of local plans based on the principles of collaborative ecosystem management. Journal of Planning and Education Research, 22(4), 107-119.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (3. Baskı). Pegem Akademi.
  • Chhokar K., Dua, S., Taylor, N., Boyes E. & Stanisstreet, M. (2011). Indian secondary students’ views about global warming: beliefs about the usefulness of actions and willingness to act. International Journal of Science and Mathematics Education, 9,1167-8
  • De-Urioste-Stone, S. M., Le, L., Scaccia, M. D. & Wilkins, E. (2016). Nature-based tourism and climate change risk: visitors’ perceptions in Mount Desert İsland, Maine. Journal of Outdoor Recreation and Tourism, 13, 57-65.
  • Dunlap, R. E., & Mertig, A. G. (1995). Global concern for the environment: is affluence a prerequisite?. Journal of Social Issues, 51(4), 121-137.
  • Durkaya, B., & Durkaya, A. (2018). Küresel ısınma farkındalığı Bartın Üniversitesi öğrencileri örneği, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 20(1), 128-144.
  • Ergin, A., Akbay, B., Özdemir, C. & Uzun, S. (2017). Tıp fakültesi öğrencilerinin küresel ısınma ve sağlığa etkileri ile ilgili bilgi, tutum ve davranışları. Pamukkale Tıp Dergisi, 10(2), 172-180.
  • Eroğlu, B. & Aydoğdu, M. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel isınma hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 345-374.
  • European Commission [EC]. (2009). European Commission, white paper adapting to climate change: towards a European framework for action. https://www.eea.europa.eu/policy-documents/white-paperadapting-to-climate.
  • European Union Delegation to Türkiye (2020). İklim Biziz, Değişeceğiz - İklim Diplomasi Haftası 2020. https://www.avrupa.info.tr/tr/iklim-biziz-degisecegiz-iklim-diplomasi-haftasi-2020-10447
  • Fischhoff, B., Lichtenstein, S., Slovic, P., Derby, S. L. & Keeney, R. L. (1981). Acceptable risk. Cambridge University Press.
  • Gökçe, N. & Kaya, E. (2009). Coğrafya dersi öğretim programında küresel iklim değişikliği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (22), 157-168.
  • Gülsoy, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği üzerine bilgi düzeyi ve algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Isparta.
  • Güney, E., Bozyiğit, R., Meydan, A., Kılıç, T. & Bulut, İ. (2016). Çevrebilim (ekoloji) sözlüğü. Çizgi Yayınevi.
  • Hansen, J., Sato, M. & Ruedy, R. (2012). Perception of Climate Change, PNAS, 2415-2423.
  • Harvey, L. D. D. (2000). Global warming (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315838779
  • Hulme, M. (1993). Global warming. Progress in Physical Geography: Earth and Environment, 17(1), 81-91. https://doi.org/10.1177/030913339301700107
  • Inglehart, R. (1995). Public support for environmental protection: Objective problems and subjective values in 43 societies. PS: Political Science & Politics, 28(1), 57-72.
  • Intergovernmental Panel on Climate Change [IPCC], (2004). Workshop on Climate Sensitivity. Workshop Report, Paris, France. https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/2018/08/ipcc-workshop-paris-july-2004.pdf
  • Johnson, E. J. & Tversky, A. (1983). Affect, generalization, and the perception of risk. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 20-31.
  • Jones, P. D. & Wigley, T. M. (1990). Global warming trends. Scientific American, 263(2), 84-91.
  • Karadağ, Y. & Acar, F. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik farkındalıklarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4(1), 62-78.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın.
  • Kellstedt, P. M., Zahran, S. & Vedlitz, A. (2008). Personal Efficacy, the Information Environment, and Attitudes Toward Global Warming and Climate Change in the United States. Risk Analysis, 28(1), 113-126. http://dx.doi.org/10.1111/j.1539-6924.2008.01010.x
  • Kennedy, C., & Lindsey, R. (2015). What’s the difference between global warming and climate change. National Oceanic and Atmospheric Administration. Retrieved from the NOAA website: https://www.climate. gov/newsfeatures/climate-qa/whats-difference-between-global-warming-and-climatechange.
  • Kılınç, A., Stanisstreet, M. & Boyes, E. (2008). Turkish students’ ideas about global warming. International Journal of Environmental & Science Education, 3(2), 89-98.
  • Kışlalıoğlu, M. & Berkes, F. (2014). Çevre ve ekoloji (14. Baskı). Remzi Kitapevi.
  • Korkmaz, M. (2018). Public awareness and perceptions of climate change: Differences in concern about climate change in the West Mediterranean region of Turkey. Applied Ecology and Environmental Research, 16(4), 4039-4050.
  • McCright, A. M. (2010). The effects of gender on climate change knowledge and concern in the American public. Population and Environment, 32, 66-87.
  • Ministry of Labor and Social Security. (2011). Türkiye iklim değişikliği stratejisi 2010-2023. https://iklim.csb.gov.tr/strateji-belgeleri-i-305
  • Nart, N. (2009). Daha geç olmadan, küresel ısınma. İm Yayın Tasarım.
  • O’Connor, R.E., Bord, R.J. & Fisher, A. (1999). Risk perceptions, general environmental beliefs, and willingness to address climate change. Risk Analysis, 19(3), 461- 471.
  • Özdemir, O. (2018). Ekolojik okuryazarlık ve çevre eğitimi. Pegem Akademi.
  • Pandve, H. (2008). Global initiatives to prevent climate change. Indian Journal of Occupational and Environmental Medicine, 12(2), 96-97. http://dx.doi.org/10.4103/0019-5278.43270.
  • Pekel, F. O., Kaya, E. & Demir, Y. (2007). Farklı lise öğrencilerinin ozon tabakasına ilişkin düşüncelerinin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 169-174.
  • Randall, R. (2009). Loss and climate change: The cost of parallel narratives. Ecopsychology, 1(3), 118-129.
  • Rankoana, S. A. (2016). Perceptions of climate change and the potential for adaptation in a rural community in Limpopo Province, South Africa. Sustainability, 8(8), 672.
  • Şen, G. & Özer, Y. (2018). Üniversite öğrencilerinin iklim değişikliği ve çevre sorunları konusundaki farkındalıklarının değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi kamu yönetimi örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 667-688.
  • Shealy, R., Klotz, L., Godwin, A., Hazari, Z., Potvin, G., Barclay, N. & Cribbs, J. (2017). High school experiences and climate change beliefs of first year college students in the United States. Environmental Education Research, 25(6), 925-935.
  • Shepardson, D. P., Niyogi, D., Roychoudhury, A. & Hirsch, A. (2012). Conceptualizing climate change in the context of a climate system: Implications for climate and environmental education. Environmental Education Research, 18(3), 323-352.
  • Tetik, N. & Acun, A., 2015. Turizm öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği algısı ve görüşleri. Journal of International Social Research, 8(41), 1459-1476.
  • The-numbers. (2021). Ice age: the meltdown. https://www.the-numbers.com/movie/Ice-Age-The-Meltdown#tab=summary
  • United Nations Framework Convention on Climate Change [UNFCCC], (2015). The Paris Agreement. https://unfccc.int/process-and-meetings/the-paris-agreement/the-paris-agreement
  • Westerhoff, L. & Robinson, J. (2013). Practicing’narratives: exploring the meaning and materiality of climate change. Proceedings of Transformation in a Changing Climate, 19-21.
  • Whitmarsh, L. (2009). What’s in a name? Commonalities and differences in public understanding of climate change and global warming. Public Understanding of Science 18:401–20
  • World Bank [WB], (2008). World Bank, The global monitoring report 2008, Washington. https://elibrary.worldbank.org/doi/abs/10.1596/978-0-82137384-2.
  • Yazdanparast, T., Salehpour, S., Masjedi, M. R., Seyedmehdi, S. M., Boyes, E., Stanisstreet, M. & Attarchi, M. (2013). Global warming: Knowledge and views of Iranian students. Acta Medica Iranica, 51(3), 178-84.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, V. & Güleç, P. A. G. (2021). Üniversite öğrencilerinin küresel iklim değişikliğine yönelik görüşlerinin araştırılması: bir yapısal eşitlik model önerisi. İzmir İktisat Dergisi, 36(1), 1-12. https://doi.org/10.24988/ije.202136101
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Ormancılık (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Talha Özalp

Fatıma Betül Demir

İbrahim Demirbaş

Kürşat Tarım

Erken Görünüm Tarihi 1 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özalp, M. T., Demir, F. B., Demirbaş, İ., Tarım, K. (2023). One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, 23(3), 230-240. https://doi.org/10.17475/kastorman.1394903
AMA Özalp MT, Demir FB, Demirbaş İ, Tarım K. One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. Aralık 2023;23(3):230-240. doi:10.17475/kastorman.1394903
Chicago Özalp, Muhammed Talha, Fatıma Betül Demir, İbrahim Demirbaş, ve Kürşat Tarım. “One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 23, sy. 3 (Aralık 2023): 230-40. https://doi.org/10.17475/kastorman.1394903.
EndNote Özalp MT, Demir FB, Demirbaş İ, Tarım K (01 Aralık 2023) One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 23 3 230–240.
IEEE M. T. Özalp, F. B. Demir, İ. Demirbaş, ve K. Tarım, “One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables”, Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, c. 23, sy. 3, ss. 230–240, 2023, doi: 10.17475/kastorman.1394903.
ISNAD Özalp, Muhammed Talha vd. “One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 23/3 (Aralık 2023), 230-240. https://doi.org/10.17475/kastorman.1394903.
JAMA Özalp MT, Demir FB, Demirbaş İ, Tarım K. One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. 2023;23:230–240.
MLA Özalp, Muhammed Talha vd. “One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, c. 23, sy. 3, 2023, ss. 230-4, doi:10.17475/kastorman.1394903.
Vancouver Özalp MT, Demir FB, Demirbaş İ, Tarım K. One Step Before Disaster: Determining Individuals’ Perceptions of Global Warming and Climate Change in Terms of Different Demographic Variables. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. 2023;23(3):230-4.

14178  14179       14165           14166           14167            14168