Said Nursi has derived a number of objective and universal principles which are the
essence of family life, such as loyalty, compassion, affection and so forth. These principles
can be applied very easily to the modern corporate relations of stakeholders. Through this
way it is possible to eliminate the problem of alienation among workers and appreciate
them as an end, rather than merely as a means.
Bu çalışmada ilk olarak Said Nursi’nin objektif-evrensel boyutu ile aile modeli ele alınacak, bu modelde özellikle eşler arasında sadakat ve güven, annenin şefkati, şefkat ve iletişimin anne tarafından çocuklara öğretilebilir olduğu incelenecek, en sonunda da Said Nursi’nin aile kurumunda öngördüğü ilkelerin ‘firma ailesi’ne nasıl uygulanacağı gösterilmeye çalışılacaktır. Bununla firmanın sadece kâr motifiyle hareket eden bir şey olmadığı, aynı zamanda bir ahlakî sosyal organizasyon olduğu düşüncesi vurgulanacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Hakemli Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 3 |
Katre Uluslararası İnsan Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/katre
E-mail: katre@iikv.org