Bu
çalışmada çalışanların lider-üye etkileşimi (LMX) algısı ile hizmetkar liderlik
algısı arasındaki birlikte değişim ve nedensel
ilişki incelenmiştir. Bu kapsamda araştırmanın amacı, kamu sektöründeki
izleyicilerin hizmetkar liderlik algısı ile LMX arasında öngörülen ilişkileri
test ederek ilgili alanyazındaki boşluğu doldurmaktır. Çalışmanın temel
araştırma sorusu, çalışanların hizmetkar liderlik algısı lider-üye
etkileşiminin istatistiksel açıdan anlamlı bir yordayıcısı mıdır? şeklindedir.
Araştırmanın örneklemini 2016 yılı Şubat-Mart ayları arasında kolayda örnekleme
yöntemi ile ulaşılan yönetici olmayan 200 kamu çalışanı oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplamak amacıyla anket tekniğinden yararlanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma bulguları göstermektedir ki, lider-üye etkileşimi ve hizmetkar
liderlik algısı arasında pozitif ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki
vardır. Dahası hizmetkar liderliğin alt
boyutlarından güçlendirme, hesap verebilirlik ve tevazu alt boyutları lider-üye
etkileşiminin istatistiksel açıdan anlamlı ve pozitif yordayıcılarıdır.
Araştırma sonucunda yönetici ve uygulayıcılar için çeşitli öneriler
sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 14 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.