Being aware of its own self through social interaction with other people, humanity is discovering new ways to meet the need for socialization and to interact with other people based on communication in the 21st century. The social isolation that emerged with the Covid-19 pandemic is an important obstacle to the social life of modern people and the sustainability of the entertainment industry. However, in line with the need for socialization, people create their own online social activities by overcoming these obstacles with the communication technologies of the age. This new sector, which emerged at a time of global crisis, allows the formation of new economic capital of digitalization. Within the scope of the study, the adaptation of the entertainment sector, which experienced a shrinkage in its economic volume during the pandemic, to the digital world as a way of salvation is examined. Various online activities carried out in line with this review have been examined in detail, and the future of the sector is discussed with the findings obtained.
Digital Media Social Media Social Distance Virtual Contact Covid-19
Başka insanlarla kurduğu sosyal etkileşim ile kendi benliğinin farkına varan insanlık, 21. yüzyılda sosyalleşme ihtiyacını gidermenin ve diğer insanlarla iletişim temelli etkileşim kurmanın yeni yollarını keşfetmektedir. Covid-19 pandemisi ile ortaya çıkan sosyal izolasyon, modern insanın sosyal yaşamına ve eğlence endüstrisinin sürdürülebilirliğine önemli bir engel oluşturmaktadır. Ancak, sosyalleşme ihtiyacı doğrultusunda insan, bu engelleri çağın iletişim teknolojileri ile aşarak kendi online sosyal etkinliklerini yaratmaktadır. Küresel bir kriz anında ortaya çıkan bu yeni sektör, dijitalleşmenin yeni ekonomik sermayesinin oluşumuna olanak tanımaktadır. Çalışma kapsamında, pandemi süresince ekonomik hacminde küçülme yaşanan eğlence sektörünün, bir kurtuluş yolu olarak dijital dünyaya adaptasyonu incelenmektedir. Bu inceleme doğrultusunda gerçekleştirilen çeşitli online etkinlikler detaylı incelenmiş olup, elde edilen bulgular ile sektörün geleceği tartışılmaktadır.
Dijital Medya Sosyal Medya Sanal Temas Sosyal Mesafe Covid-19
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 23 |
KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.
KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır.
2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.