Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COMPARISON OF THE ACADEMIC PERSPECTIVES OF ACCOUNTING FACULTY MEMBERS IN UNIVERSITIES IN TURKEY AND AROUND THE WORLD

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 24, 829 - 853, 21.12.2021
https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2021.034

Öz

The main objective of this study is to examine the profiles of accounting faculty members in the top 100 universities of the world which are ranked and published in the business management program by Quacquarelli Symonds QS organization, in terms of variables such as gender, title (rank), number of publications and citations; and to compare them with the profiles of accounting faculty members in Turkey. In order to make this comparison, universities in Turkey were divided into 4 groups: the oldest universities in Turkey, the best universities, foundation universities and newly established universities, and 10 universities were selected from each group. Thus, the closest and furthest groups to the faculty member profile in the best universities in the world would be identified and the general profile of the faculty members in Turkey would be revealed. One result to the study reveals that the average number of accounting faculty members in the best universities around the world and the number of academic studies and citations of these academicians constitute a larger number compared to Turkey.

Kaynakça

  • Al, U., & Soydal, İ., (2014). Akademinin atıf dizinleri ile savaşı. Hacettepe Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi,31(1), 23-42. Dede, C., (2005). Planning for neomillennial learning styles: ımplications for ınvestments ın technology and faculty. In Oblinger DG, Oblinger JL (Eds) Educating The Net Generation, 15.22.
  • Demirkan, Ş., (2001). Muhasebe Eğitim Yöntemleri, XX. Türkiye Muhasebe Eğitim Sempozyumu, Antalya.
  • Erarslan, İ., (2015). Üniversitelerin uluslararası görünürlüğü: akademik performans ve üniversite marka değeri ilişkisi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 37-47.
  • Fidan, M E., (2012). Üniversitelerde muhasebe dersini powerpoint sunumu ve klasik yöntem ile alan öğrenciler arasındaki farklılıklar: bilecik üniversitesi örneği. Journal of Yasar University, 25, 4281-4306.
  • Hiramatsu, K., (2018). Accounting in 2036: A learned profession part ııı: accounting education to foster learned profession globally, The Accountıng Revıew American Accounting Association , 93(6). 391-393.
  • Karapınar, A., (2001). Avrupa Topluluğu Ülkelerinde Muhasebe Eğitimi Ve Ülkemiz Muhasebe Eğitimi İle Karşılaştırılması, XX. Türkiye Muhasebe Eğitim Sempozyumu, 23-27.
  • Öncel M., (2017). Üniversitelerin başarı sıralamalarında metodolojik problemler: metodolojik eleştirilere yönelik bir literatür taraması, Alanya Akademik Bakış Dergisi, 1(1), 14-26.
  • Ültay, E., & Ültay, N., (2018). Akademik teşvik ödeneğinin bilimsel faaliyetlere etkisi hakkındaki akademisyen görüşleri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(1), 162-171.
  • Yamaç, K. (2009) Bilgi toplumu ve üniversiteler, Ankara: Eflatun Yayınevi YÖK Lisans Atlası https://yokatlas.yok.gov.tr/ Retrieved On 26.07.2019
  • https://www.cnnturk.com/universiterehberim/2018-2019-turkiye-universiteler-siralamasi-belli-oldu?page=3 Retrieved On 29.07.2019
  • https://www.topuniversities.com/university-rankings Retrieved On 29.04.2020.

COMPARISON OF THE ACADEMIC PERSPECTIVES OF ACCOUNTING FACULTY MEMBERS IN UNIVERSITIES IN TURKEY AND AROUND THE WORLD

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 24, 829 - 853, 21.12.2021
https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2021.034

Öz

Bu çalışmanın temel amacı Quacquarelli Symonds QS kuruluşu tarafından yayımlanan, işletme yönetimi programında dünyanın en iyi üniversite sıralamasında yer alan ilk 100 üniversitedeki muhasebe öğretim üyelerinin profillerini cinsiyet, unvan, makale ve atıf sayısı gibi değişkenler açısından incelemek ve Türkiye’deki muhasebe öğretim üyelerinin profilleriyle karşılaştırmaktır. Bu karşılaştırmanın yapılabilmesi için Türkiye’deki üniversiteler Türkiye’nin en eski üniversiteleri, en iyi üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve yeni kurulan üniversiteleri olmak üzere 4 gruba ayrılarak her grup için 10 üniversite seçilmiştir. Böylece dünyanın en iyi üniversitelerindeki öğretim üye profiline en yakın ve en uzak gruplar tespit edilerek, Türkiye’deki genel öğretim üyesi profili ortaya konulacaktır. Dünyanın en iyi üniversitelerindeki ortalama muhasebe öğretim üyesi sayısının ve bu akademisyenlerin akademik çalışmalarının ve atıf sayılarının, Türkiye’ye kıyasla fazla oluşu çalışmanın sonuçlarındandır.

Kaynakça

  • Al, U., & Soydal, İ., (2014). Akademinin atıf dizinleri ile savaşı. Hacettepe Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi,31(1), 23-42. Dede, C., (2005). Planning for neomillennial learning styles: ımplications for ınvestments ın technology and faculty. In Oblinger DG, Oblinger JL (Eds) Educating The Net Generation, 15.22.
  • Demirkan, Ş., (2001). Muhasebe Eğitim Yöntemleri, XX. Türkiye Muhasebe Eğitim Sempozyumu, Antalya.
  • Erarslan, İ., (2015). Üniversitelerin uluslararası görünürlüğü: akademik performans ve üniversite marka değeri ilişkisi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 37-47.
  • Fidan, M E., (2012). Üniversitelerde muhasebe dersini powerpoint sunumu ve klasik yöntem ile alan öğrenciler arasındaki farklılıklar: bilecik üniversitesi örneği. Journal of Yasar University, 25, 4281-4306.
  • Hiramatsu, K., (2018). Accounting in 2036: A learned profession part ııı: accounting education to foster learned profession globally, The Accountıng Revıew American Accounting Association , 93(6). 391-393.
  • Karapınar, A., (2001). Avrupa Topluluğu Ülkelerinde Muhasebe Eğitimi Ve Ülkemiz Muhasebe Eğitimi İle Karşılaştırılması, XX. Türkiye Muhasebe Eğitim Sempozyumu, 23-27.
  • Öncel M., (2017). Üniversitelerin başarı sıralamalarında metodolojik problemler: metodolojik eleştirilere yönelik bir literatür taraması, Alanya Akademik Bakış Dergisi, 1(1), 14-26.
  • Ültay, E., & Ültay, N., (2018). Akademik teşvik ödeneğinin bilimsel faaliyetlere etkisi hakkındaki akademisyen görüşleri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(1), 162-171.
  • Yamaç, K. (2009) Bilgi toplumu ve üniversiteler, Ankara: Eflatun Yayınevi YÖK Lisans Atlası https://yokatlas.yok.gov.tr/ Retrieved On 26.07.2019
  • https://www.cnnturk.com/universiterehberim/2018-2019-turkiye-universiteler-siralamasi-belli-oldu?page=3 Retrieved On 29.07.2019
  • https://www.topuniversities.com/university-rankings Retrieved On 29.04.2020.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Gül 0000-0002-8085-0704

İbrahim Aksu 0000-0002-3903-9338

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2021
Kabul Tarihi 23 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Gül, M., & Aksu, İ. (2021). COMPARISON OF THE ACADEMIC PERSPECTIVES OF ACCOUNTING FACULTY MEMBERS IN UNIVERSITIES IN TURKEY AND AROUND THE WORLD. Kafkas Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(24), 829-853. https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2021.034

KAÜİİBFD, Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergi Yayıncılığı'nın kurumsal dergisidir.

KAÜİİBFD 2022 yılından itibaren Web of Science'a dahil edilerek, Clarivate ürünü olan Emerging Sources Citation Index (ESCI) uluslararası alan endeksinde taranmaya başlamıştır. 

2025 Haziran sayısı makale kabul ve değerlendirmeleri devam etmektedir.