Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Mistakes of the Biological Naturalist Approach to the Artificial Mind

Yıl 2022, Cilt: 21 Sayı: 2, 881 - 901, 30.09.2022
https://doi.org/10.20981/kaygi.1092807

Öz

One side of the Biological Naturalist approach put forward by John Searle is about what the digital computer with von Neumann architecture, powered by the Church–Turing thesis, will never achieve, while the other side claims that consciousness can be investigated from a scientific, objective, third-person perspective, against the views known as dualism in the philosophy of mind. As consciousness is a subjective, irreducible, qualitative but biological part of the natural world, it is possible to simulate the mind with a von Neumann digital computer with a serial processor. On the other hand, he thinks that the primary goal of the strong artificial intelligence doctrine is still impossible. The concrete mind with intentional content is more than an abstract program with mere symbols. The only basis on which all his radical conclusions rise is Searle’s wholehearted adoption of the assumption that semantics cannot emerge from syntax as a conceptual truth. The whole problem comes down to his unconventional use of the term’s identity, reduction, elimination, simulation, conceptual truth, and causality.

Kaynakça

  • Altınörs, S. A. (2018). Zihin-Beden Problemine Searle’ün Yaklaşımı. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, 9, 39–59. http://dergipark.gov.tr/temasa/issue/37848/437134
  • Bozşahin, C. (2018). Computers Aren’t Syntax All the Way Down or Content All the Way Up. Minds and Machines, 28, 543–567. https://doi.org/10.1007/s11023-018-9469-2
  • Doğan, M. (2018). Biyolojik Doğalcılık Ekseninde John Searle ve Zihin-Beden Problemi. MetaZihin: Yapay Zeka ve Zihin Felsefesi Dergisi, 1(2), 227–240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/metazihin/issue/41232/491868
  • McGinn, C. (1989). Can We Solve the Mind–Body Problem? Mind, 98(391), 349–366. https://doi.org/10.1093/mind/XCVIII.391.349
  • Nagel, T. (1974). What is it like to be a bat? Philosophical Review, 83(4), 435–450. https://doi.org/10.2307/2183914
  • Searle, J. R. (1980). Minds, brains and programs. The Behavioral and Brain Sciences, 3, 417–457.
  • Searle, J. R. (1984). Minds, Brains, and Science. Harvard University Press.
  • Searle, J. R. (1990a). Is the Brain’s Mind a Computer Program? Scientific American, January, 26–31.
  • Searle, J. R. (1990b). Is the Brain a Digital Computer? Proceedings and Addresses of the American Philosophical Association, 64(3), 21–37. http://www.jstor.org/stable/3130074
  • Searle, J. R. (1992). The Rediscovery of the Mind. MIT Press.
  • Searle, J. R. (1998). How to study consciousness scientifically. Philosophical Transactions of the Royal Society of London. Series B: Biological Sciences, 353(1377), 1935–1942. https://doi.org/10.1098/rstb.1998.0346
  • Searle, J. R. (2017). Biological Naturalism. In S. Schneider & M. Velmans (Eds.), Blackwell Companion to Consciousness (2nd ed., pp. 327–336). John Wiley & Sons.
  • Turing, A. M. (1950). Computing machinery and intelligence. Mind, 59(236), 433–460. https://doi.org/10.1093/mind/LIX.236.433

Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları

Yıl 2022, Cilt: 21 Sayı: 2, 881 - 901, 30.09.2022
https://doi.org/10.20981/kaygi.1092807

Öz

John Searle tarafından öne sürülen Biyolojik Doğalcı kuramın bir tarafı Church–Turing tezinden güç alan von Neumann mimarili dijital bilgisayarların neleri asla başaramayacağı üzerine iken diğer bir yanı zihin felsefesinde ikicilik olarak bilinen görüşlere karşı bilincin her yönüyle bilimsel, nesnel, üçüncü-şahıs bakış açısından araştırılabileceğini iddia etmektedir. Hem bilincin doğal dünyanın, öznel, asla indirgenemez, niteliksel ama biyolojik bir parçası olduğunu, hem de zihnin seri işlemcili, von Neumann mimarili dijital bilgisayarla taklit edilmesinin mümkün olduğunu kabul eden Searle, diğer yandan, güçlü yapay zekâ doktrininin temel hedefinin halen imkânsız olduğunu düşünmektedir. İçerik yüklü zihin, sentakstan ibaret programdan daha fazlasıdır. Bu kuramın tüm radikal sonuçlarının üstünde yükseldiği tek temel, sentakstan semantiğin çıkamayacağının, Searle tarafından, kavramsal bir doğru olarak kuvvetle benimsenmesidir. Tüm sorun, gelip kendisinin özdeşlik, indirgeme, eleyicilik, simülasyon, kavramsal doğruluk ve nedensellik terimlerini alışılmadık şekillerde kullanmasına dayanmaktadır.

Kaynakça

  • Altınörs, S. A. (2018). Zihin-Beden Problemine Searle’ün Yaklaşımı. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, 9, 39–59. http://dergipark.gov.tr/temasa/issue/37848/437134
  • Bozşahin, C. (2018). Computers Aren’t Syntax All the Way Down or Content All the Way Up. Minds and Machines, 28, 543–567. https://doi.org/10.1007/s11023-018-9469-2
  • Doğan, M. (2018). Biyolojik Doğalcılık Ekseninde John Searle ve Zihin-Beden Problemi. MetaZihin: Yapay Zeka ve Zihin Felsefesi Dergisi, 1(2), 227–240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/metazihin/issue/41232/491868
  • McGinn, C. (1989). Can We Solve the Mind–Body Problem? Mind, 98(391), 349–366. https://doi.org/10.1093/mind/XCVIII.391.349
  • Nagel, T. (1974). What is it like to be a bat? Philosophical Review, 83(4), 435–450. https://doi.org/10.2307/2183914
  • Searle, J. R. (1980). Minds, brains and programs. The Behavioral and Brain Sciences, 3, 417–457.
  • Searle, J. R. (1984). Minds, Brains, and Science. Harvard University Press.
  • Searle, J. R. (1990a). Is the Brain’s Mind a Computer Program? Scientific American, January, 26–31.
  • Searle, J. R. (1990b). Is the Brain a Digital Computer? Proceedings and Addresses of the American Philosophical Association, 64(3), 21–37. http://www.jstor.org/stable/3130074
  • Searle, J. R. (1992). The Rediscovery of the Mind. MIT Press.
  • Searle, J. R. (1998). How to study consciousness scientifically. Philosophical Transactions of the Royal Society of London. Series B: Biological Sciences, 353(1377), 1935–1942. https://doi.org/10.1098/rstb.1998.0346
  • Searle, J. R. (2017). Biological Naturalism. In S. Schneider & M. Velmans (Eds.), Blackwell Companion to Consciousness (2nd ed., pp. 327–336). John Wiley & Sons.
  • Turing, A. M. (1950). Computing machinery and intelligence. Mind, 59(236), 433–460. https://doi.org/10.1093/mind/LIX.236.433
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serdal Tümkaya 0000-0002-2453-4184

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tümkaya, S. (2022). Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 21(2), 881-901. https://doi.org/10.20981/kaygi.1092807
AMA Tümkaya S. Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları. Kaygı. Eylül 2022;21(2):881-901. doi:10.20981/kaygi.1092807
Chicago Tümkaya, Serdal. “Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 21, sy. 2 (Eylül 2022): 881-901. https://doi.org/10.20981/kaygi.1092807.
EndNote Tümkaya S (01 Eylül 2022) Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 21 2 881–901.
IEEE S. Tümkaya, “Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları”, Kaygı, c. 21, sy. 2, ss. 881–901, 2022, doi: 10.20981/kaygi.1092807.
ISNAD Tümkaya, Serdal. “Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 21/2 (Eylül 2022), 881-901. https://doi.org/10.20981/kaygi.1092807.
JAMA Tümkaya S. Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları. Kaygı. 2022;21:881–901.
MLA Tümkaya, Serdal. “Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, c. 21, sy. 2, 2022, ss. 881-0, doi:10.20981/kaygi.1092807.
Vancouver Tümkaya S. Yapay Bilinç Tartışmasında Biyolojik Doğalcı Yaklaşımın Hataları. Kaygı. 2022;21(2):881-90.

e-ISSN: 2645-8950