Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MOTIFS PREVALENT IN TURKISH FOLK MUSIC TUNES AND FUNCTIONS

Yıl 2016, , 37 - 47, 17.12.2016
https://doi.org/10.17498/kdeniz.279667

Öz

Our traditional Turkish Folk Music emerged as common people expressed their emotions and ideas about a number of events they experience within their lifetime from birth to death (love, death, homesickness, war, separation, murder, joy, sorrow etc.) impromptu with several tunes. The most distinguishing aspect of verbal and non-verbal tunes in Turkish Folk Music is that they are anonymous and performed with an authentic playing method according to the characteristics of the locality. In that respect, the motifs of local tunes have a number of specific characteristics. The motifs which are endowed with the rhythmical qualities of the melodic structure of tunes express the locality and type of the tune in line with the modal structure and tempo.

Kaynakça

  • EKE Metin: (2012). "Türk Halk Müziği Repertuvarında Bulunan İstanbul Konulu Türkülerin Analitik Olarak İncelenmesi", Türk Ve Dünya Kültüründe İstanbul, Bildiriler IV, İstanbul’da Sanat: Mimari, El Sanatı, Resim, Müzik. Konya, s.995-1009.
  • EKE Metin: (2003). “Türk Halk Müziği Ezgilerinde İcra ve Yorum” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya Bildiriler, s.352-356.
  • ÖNALDI Şenel: (1995).Yüksek Lisans- “Üslûp ve Repertuar” ders notları, İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TURA Yalçın: (2010). “Form Bilgisi” ders notları, İTÜ TMDK.
  • TÜFEKÇİ Nida: (1988) Türk Halk Müziği Bilgileri Ders Notları, İTÜ TMDK.
  • ALTINKAYNAK Erdoğan: (2016) Ağıtlar, Ardahan Üniversitesi Yayınları,

МОТИВЫ И ФУНКЦИИ В МЕЛОДИЯХ ТУРЕЦКОЙ НАРОДНОЙ МУЗЫКИ

Yıl 2016, , 37 - 47, 17.12.2016
https://doi.org/10.17498/kdeniz.279667

Öz

Наша традиционная музыка - турецкая народная музыка образовывалась в результате импровизированного выражения чувств в разных случаях, которые происходят с народом в течение всей жизни от рождения до смерти (любовь, смерть, ностальгия, война, разлука, убийство, радость, боль и т.п.). Основной особенностью мелодий турецкой народной музыки со словами и без слов, является её анонимность и стили исполнения в зависимости от региона. В этом понятии мотивы региональных мелодий имеют уникальные характеристики. Мотивы с ритмическими особенностями в мелодической структуре повествуют о крае и типе мелодии в соответствии с модальной структурой и истоками. 

Kaynakça

  • EKE Metin: (2012). "Türk Halk Müziği Repertuvarında Bulunan İstanbul Konulu Türkülerin Analitik Olarak İncelenmesi", Türk Ve Dünya Kültüründe İstanbul, Bildiriler IV, İstanbul’da Sanat: Mimari, El Sanatı, Resim, Müzik. Konya, s.995-1009.
  • EKE Metin: (2003). “Türk Halk Müziği Ezgilerinde İcra ve Yorum” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya Bildiriler, s.352-356.
  • ÖNALDI Şenel: (1995).Yüksek Lisans- “Üslûp ve Repertuar” ders notları, İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TURA Yalçın: (2010). “Form Bilgisi” ders notları, İTÜ TMDK.
  • TÜFEKÇİ Nida: (1988) Türk Halk Müziği Bilgileri Ders Notları, İTÜ TMDK.
  • ALTINKAYNAK Erdoğan: (2016) Ağıtlar, Ardahan Üniversitesi Yayınları,

TÜRK HALK MÜZİĞİ EZGİLERİNDEKİ MOTİFLER VE İŞLEVLERİ

Yıl 2016, , 37 - 47, 17.12.2016
https://doi.org/10.17498/kdeniz.279667

Öz

Geleneksel müziğimiz olan Türk Halk Müziği, halkın
doğumdan ölüme kadar olan yaşam süresi içerisinde, yaşanan bazı olaylarla (aşk,
ölüm, gurbet, savaş, ayrılık, cinayet, sevinç, acı, vb,.) ilgili olarak
duygularını, düşüncelerini melodi ile doğaçlama olarak ifade etmesi sonucu
oluşmuştur. Türk Halk Müziği sözlü ve sözsüz ezgilerinin en önemli özelliği
anonim olması ve yörelerine ait çalma tavrı ile icra edilmesidir. Bu anlamda,
yöre ezgilerinin motifleri kendine has karakteristik özellikler gösterir.
Ezgilerin melodik yapısındaki ritmik özelliklere de sahip olan motifler,
makamsal yapı ve usul ile uyumlu bir şekilde ezginin yöresini ve türünü ifade
ederler.

Kaynakça

  • EKE Metin: (2012). "Türk Halk Müziği Repertuvarında Bulunan İstanbul Konulu Türkülerin Analitik Olarak İncelenmesi", Türk Ve Dünya Kültüründe İstanbul, Bildiriler IV, İstanbul’da Sanat: Mimari, El Sanatı, Resim, Müzik. Konya, s.995-1009.
  • EKE Metin: (2003). “Türk Halk Müziği Ezgilerinde İcra ve Yorum” Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya Bildiriler, s.352-356.
  • ÖNALDI Şenel: (1995).Yüksek Lisans- “Üslûp ve Repertuar” ders notları, İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TURA Yalçın: (2010). “Form Bilgisi” ders notları, İTÜ TMDK.
  • TÜFEKÇİ Nida: (1988) Türk Halk Müziği Bilgileri Ders Notları, İTÜ TMDK.
  • ALTINKAYNAK Erdoğan: (2016) Ağıtlar, Ardahan Üniversitesi Yayınları,
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin Eke Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Eke, M. (2016). TÜRK HALK MÜZİĞİ EZGİLERİNDEKİ MOTİFLER VE İŞLEVLERİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 32(32), 37-47. https://doi.org/10.17498/kdeniz.279667