Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETAILED ANALYSIS OF VALUE ADDED PREDICTION OF ROAD TRANSPORTATION

Yıl 2013, Sayı: 20, 85 - 101, 01.03.2013

Öz

Road transport has the most important share in the transport sector and is the most commonly used way of transportation. It is particularly important in environmental settings that do not let other types of transportation. Requiring significant investments in infrastructure, road transport is characterized by difficult to implement and long-term investments with longer terms of return on investment. While on the one hand enabling integration throughout the world, road transport is also expected to respond to the requirements of the globalized world as a developing sector within the framework of the demand-supply interaction on the other. This study makes an added value analysis of road passenger transportation, which is of particular importance for Turkey. 

Kaynakça

  • Sayılı Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün Kaldırılması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, 2005
  • Sayılı Belediyeler Kanunu, 2005
  • ALABEYOĞLU,Y., (1994), “1983-1993 Ulaştırma Sektörü Kamu Yatırımları”, DPT Yayınları Ankara:
  • ARIK, F.Ş. (1991); “Selçuklular Zamanında Anadolu’da Veba Salgınları”, A.Ü. Tarih Araştırmaları Dergisi, XV/26, Ankara: 27-57,
  • AYANOĞLU, D., İLTER Y. (1996); http://ekutup.dpt.gov.tr/ [Ziyaret Tarihi: 5 Ocak 2008].
  • BATUR, B., S (2008); “Hava Yolcu Ve Kargo Taşımacılığı; Dünyada Ve Türkiye’de Uygulamalar”, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • CANDEMİR, Y. (2001); “Küreselleşme, Teknolojik Gelişme Ve Ulaştırmada Yenilikler: Dünya Ve Türkiye”, Emekli İktisat Profesörü, İ.T.Ü. İşletme Fakültesi, Maçka, İstanbul.
  • CENGİZ, V, (2009); “Parasal Aktarım Mekanizması İşleyişi ve Ampirik Bulgular”, Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 33, Temmuz-Aralık, Kayseri.
  • ÇELİK, C. (2007); “ AB Ulaştırma Politikasına Uyum Sürecinde Türkiye’de Kara Ulaşımı Trafik Güvenliği”, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ÇUBUK, K. CANSIZ, F. (2005), “Türkiye’de ulaşım Sistemleri Arasındaki Enerjin Durumu”, http://www.eie.gov.tr/turkce/en_tasarrufu/en_tas_etkinlik/2005bildirileroturum5/ Enerji Verimliliği Haftası "Enerji Verimliliği" Konferansı,
  • DPT, (2007a). “9. Kalkınma Planı (2007-2013) 2007 Yıllık Program”, http://ekutup.dpt.gov.tr/program/2007i.pdf (erişim tarihi, 10.10.2010).
  • DUMAN, T, AYDUĞAN, P., KOÇAK, G.N. (2007); “Karayolu Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi, Hizmet Değeri, Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakati İlişkileri”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 9, Sayı: 1.
  • EĞİLMEZ, M, (1983); “Katma Değer Vergisi” (Teori-Uygulama), Maliye Bakanlığı, Ankara:
  • ERKOL, O., (2008); “Avrupa Birliği Ulaştırma Politikalarının Türkiye’deki Raylı Sistemlere Etkileri”, Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. 17 17

ДЕТАЛЬНЫЙ АНАЛИЗ ПРЕДПОЛОГАЕМОЙ ДОПОЛНИТЕЛЬНОЙ СТОИМОСТИ СУХОПУТНОЙ ПЕРЕВОЗКИ

Yıl 2013, Sayı: 20, 85 - 101, 01.03.2013

Öz

Сухопутные перевозки являются самым важным и расспрстранённым видом транспортного сектора. Исходя из природных препятствии для других видов перевозки, сухопутные перевозки ещё больше стали развиватся. Сухопутные перевозки  требуют  большие  и  долгосрочные  капиталовлажения.  В  связи  с  этим отдача от этого ожидается с опозданием. Сухопутные перевозки способстствуют интеграций и отвечают требованиям глобализации. В статье анализируется значение сухопутной перевозки в Турции. 

Kaynakça

  • Sayılı Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün Kaldırılması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, 2005
  • Sayılı Belediyeler Kanunu, 2005
  • ALABEYOĞLU,Y., (1994), “1983-1993 Ulaştırma Sektörü Kamu Yatırımları”, DPT Yayınları Ankara:
  • ARIK, F.Ş. (1991); “Selçuklular Zamanında Anadolu’da Veba Salgınları”, A.Ü. Tarih Araştırmaları Dergisi, XV/26, Ankara: 27-57,
  • AYANOĞLU, D., İLTER Y. (1996); http://ekutup.dpt.gov.tr/ [Ziyaret Tarihi: 5 Ocak 2008].
  • BATUR, B., S (2008); “Hava Yolcu Ve Kargo Taşımacılığı; Dünyada Ve Türkiye’de Uygulamalar”, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • CANDEMİR, Y. (2001); “Küreselleşme, Teknolojik Gelişme Ve Ulaştırmada Yenilikler: Dünya Ve Türkiye”, Emekli İktisat Profesörü, İ.T.Ü. İşletme Fakültesi, Maçka, İstanbul.
  • CENGİZ, V, (2009); “Parasal Aktarım Mekanizması İşleyişi ve Ampirik Bulgular”, Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 33, Temmuz-Aralık, Kayseri.
  • ÇELİK, C. (2007); “ AB Ulaştırma Politikasına Uyum Sürecinde Türkiye’de Kara Ulaşımı Trafik Güvenliği”, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ÇUBUK, K. CANSIZ, F. (2005), “Türkiye’de ulaşım Sistemleri Arasındaki Enerjin Durumu”, http://www.eie.gov.tr/turkce/en_tasarrufu/en_tas_etkinlik/2005bildirileroturum5/ Enerji Verimliliği Haftası "Enerji Verimliliği" Konferansı,
  • DPT, (2007a). “9. Kalkınma Planı (2007-2013) 2007 Yıllık Program”, http://ekutup.dpt.gov.tr/program/2007i.pdf (erişim tarihi, 10.10.2010).
  • DUMAN, T, AYDUĞAN, P., KOÇAK, G.N. (2007); “Karayolu Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi, Hizmet Değeri, Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakati İlişkileri”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 9, Sayı: 1.
  • EĞİLMEZ, M, (1983); “Katma Değer Vergisi” (Teori-Uygulama), Maliye Bakanlığı, Ankara:
  • ERKOL, O., (2008); “Avrupa Birliği Ulaştırma Politikalarının Türkiye’deki Raylı Sistemlere Etkileri”, Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. 17 17

KARAYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞI KATMA DEĞER TAHMİNİNİN DETAYLI ANALİZİ

Yıl 2013, Sayı: 20, 85 - 101, 01.03.2013

Öz

Karayolu taşımacılığı, ulaştırma sektörü içerisinde en önemli paya sahip ve en yaygın kullanılan bölümlerinden birisidir. Özellikle başka ulaşım türlerine imkân vermeyen doğal koşullarda  daha  da  önemli  hale  gelmektedir.  Önemli  bir  alt  yapı  yatırımı  gerektiren karayolu taşımacılığı, yüksek maliyetleri ve uzun süreli geri dönüşleri sebebiyle yapılması zor ve uzun süren yatırımlar olarak dikkati çekmektedir. Karayolu taşımacılığı, bir yandan dünyada entegrasyonu sağlarken diğer yandan arz-talep etkileşimi çerçevesinde gelişen bir sektör olarak, küresel dünyanın ihtiyaçlarına cevap vermek durumundadır. Bu çalışmada özellikle  ülkemiz  açısından  önem  taşıyan  karayolu  yolcu  taşımacılığının  katma  değer analizi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Sayılı Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün Kaldırılması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, 2005
  • Sayılı Belediyeler Kanunu, 2005
  • ALABEYOĞLU,Y., (1994), “1983-1993 Ulaştırma Sektörü Kamu Yatırımları”, DPT Yayınları Ankara:
  • ARIK, F.Ş. (1991); “Selçuklular Zamanında Anadolu’da Veba Salgınları”, A.Ü. Tarih Araştırmaları Dergisi, XV/26, Ankara: 27-57,
  • AYANOĞLU, D., İLTER Y. (1996); http://ekutup.dpt.gov.tr/ [Ziyaret Tarihi: 5 Ocak 2008].
  • BATUR, B., S (2008); “Hava Yolcu Ve Kargo Taşımacılığı; Dünyada Ve Türkiye’de Uygulamalar”, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • CANDEMİR, Y. (2001); “Küreselleşme, Teknolojik Gelişme Ve Ulaştırmada Yenilikler: Dünya Ve Türkiye”, Emekli İktisat Profesörü, İ.T.Ü. İşletme Fakültesi, Maçka, İstanbul.
  • CENGİZ, V, (2009); “Parasal Aktarım Mekanizması İşleyişi ve Ampirik Bulgular”, Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 33, Temmuz-Aralık, Kayseri.
  • ÇELİK, C. (2007); “ AB Ulaştırma Politikasına Uyum Sürecinde Türkiye’de Kara Ulaşımı Trafik Güvenliği”, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ÇUBUK, K. CANSIZ, F. (2005), “Türkiye’de ulaşım Sistemleri Arasındaki Enerjin Durumu”, http://www.eie.gov.tr/turkce/en_tasarrufu/en_tas_etkinlik/2005bildirileroturum5/ Enerji Verimliliği Haftası "Enerji Verimliliği" Konferansı,
  • DPT, (2007a). “9. Kalkınma Planı (2007-2013) 2007 Yıllık Program”, http://ekutup.dpt.gov.tr/program/2007i.pdf (erişim tarihi, 10.10.2010).
  • DUMAN, T, AYDUĞAN, P., KOÇAK, G.N. (2007); “Karayolu Yolcu Taşımacılığı Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi, Hizmet Değeri, Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakati İlişkileri”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 9, Sayı: 1.
  • EĞİLMEZ, M, (1983); “Katma Değer Vergisi” (Teori-Uygulama), Maliye Bakanlığı, Ankara:
  • ERKOL, O., (2008); “Avrupa Birliği Ulaştırma Politikalarının Türkiye’deki Raylı Sistemlere Etkileri”, Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. 17 17
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Korkmaz Nur Dilbaz Alacahan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 21 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Alacahan, M. K. . N. D. (2013). KARAYOLU YOLCU TAŞIMACILIĞI KATMA DEĞER TAHMİNİNİN DETAYLI ANALİZİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(20), 85-101.