Son
yıllarda Müslüman nüfusun refah seviyesinin artması, İslami kurallara uygun
tatil yapma isteğini beraberinde getirmiştir. Önümüzdeki yıllarda Müslüman nüfusun
daha da artacağı düşünülürse, turizm endüstrisi için geliştirilebilir bir pazar
olan helal turizm pazarı bu bağlamda dikkat çekmektedir. Yaşanan siyasi ve
politik gelişmeler neticesinde ülkemizi ziyaret eden turist sayısında ve elde
edilen turizm gelirinde meydana gelen düşüş, daha özel bir pazar olarak görülen
helal turizm pazarının geliştirilmesi için fırsat olarak değerlendirilebilir.
Kavramsal çerçeve incelendiğinde, ‘helal turizm’ kavramı konusunda bir anlam
bütünlüğünün olmadığını söylemek mümkündür.
Çalışmanın öncelikli amacı helal turizm kavramını irdelemek ve bu
bağlamda helal turizmin Türkiye’de mevcut durumunu ve geliştirilebilir olup
olmadığını incelemektir.
The
increase in welfare level of Muslim population has led to their wish of having
a holiday which is suitable for İslamic rules recently. If we take into
consideration that the Muslim population will increase in the future, for
industry of tourism, halal tourism market which can be improved has drawn
attention. The decrease in the number of tourists who visit our country and in
tourism income as a result of political developments can be evaluated as a
chance for the improvement of halal tourism market which is seen as a more
special market. When we analyze the conceptual framework iti is possible that
there is no meaning unity about the term of ‘halal tourism’. The primary aim of
the study is to analyze the term ‘halal tourism’ and its present situation in
Turkey and whether it can be improved or not.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 36 |