Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MODERNİZME ÇOK YÖNLÜ BİR ELEŞTİRİ ve FRANKFURT OKULU

Yıl 2018, Sayı: 37, 49 - 59, 22.03.2018
https://doi.org/10.17498/kdeniz.334717

Öz



Bu
çalışma Frankfurt Okulunun çalışma ve eleştiri alanlarını tanıtarak, okulun
genel yaklaşımı içinden bir modernizm eleştirisi amaçlamaktadır. Çalışma içinde
Frankfurt Okulu’nun doğuşuna, okul içindeki düşünürlere ve modernizme yönelik
genel eleştiri noktalarına yer verilmiştir. Bunlar aydınlanma, aklın
yozlaşması, pozitivizm, kitle endüstrisi, kapitalizm ve totalitarizm eleştirilerini
içermektedir. Eleştiri noktalarının tümünün çıkış noktası okul üyelerinin
modernizme yönelik yaklaşımlarından köklenmiştir. Çalışma genel olarak
Frankfurt Okulu’nun modernizim eleştirisi üzerinden biçimlense de okulun önde
gelen isimleri Adorno ve Horkheimer’in görüşleri çalışma içinde geniş yer
tutmaktadır.



 




Kaynakça

  • Kaynaklar Adorno, L, T, Minimia Moralia, Çeviri: Orhan Koçak,Ahmet Doğukan, Metis Yayınları, 2005, İstanbul Benhabib, S, “Modernlik ve Eleştirel Kuramın Çıkmazları” Frankfurt Okulu, Çeviri: Emre Bağçe, Doğu Batı Yayınları, 2006, Ankara Bottomore, T, “Frankfurt Okulu”,Vadi Yayınları, 1997, Ankara Cevizci, A, “Frankfurt Okulu”, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2005, İstanbul Cevizci, A, “Adorno” Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2005, İstanbul Therborn, G, “Frankfurt Okulu”, Frankfurt Okulu, Çeviri: Emre Bağce, Doğu Batı Yayınları, 2006, Ankara Veysal, Ç, “T. L. V. Adorno”, 1900’den Günümüze Büyük Düşünürler, Etik Yayınları, 2009, İstanbul Koçak, O, “Akıl Tutulması”, “Horkheimer ve Frakfurt Okulu, Çeviri: Orhan Koçak, Metis Yayınları, 2013, İstanbul Horkheimer, M, “Akıl Tutulması”, “Araçlar ve Amaçlar”, Çeviri: Orhan Koçak, Metis Yayınları, 2013, İstanbul Adorno, T, W, “Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi”, “Kültür Endüstrisine Genel Bir Bakış”, Çeviren: Mustafa Tüzel, İletişim Yayınları, İstanbul
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevra Fırıncıoğulları

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Fırıncıoğulları, S. (2018). MODERNİZME ÇOK YÖNLÜ BİR ELEŞTİRİ ve FRANKFURT OKULU. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 37(37), 49-59. https://doi.org/10.17498/kdeniz.334717