Marka kavramı araştırmacılar tarafından oldukça araştırılan bir konu olduğundan bu doğrultuda marka imajı, marka
denkliği, marka sadakati, marka konumlandırma ve marka kimliği gibi marka ile
yakından ilgili birçok kavramın markayı nasıl geliştirdiğini açıklama ihtiyacı
hissedilmiştir. Araştırma, Burdur ilindeki tek özel okul
olan Burdur Bahçeşehir Koleji üzerinde yapılmıştır. Araştırmada velilerin
Burdur Bahçeşehir Koleji’ne yönelik marka kimliği algısı araştırılmaya
çalışılmıştır. Bu amaçla Türkçe’ye uyarlanmış
marka kimliği ölçeği kullanılarak marka kimlik özellikleri
değerlendirilmiştir. Çalışmada online anket yöntemi kullanılmış olup, araştırma
403 velinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular SPSS 18 paket programı
ile değerlendirilip sonuçlar yorumlanmıştır. Verilerin normal dağılıma uygun
olduğu tespit edilmiş ve verilerin analizinde; faktör analizi, güvenilirlik
analizi, T-Test ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
Burdur Bahçeşehir Koleji’ne yönelik velilerin algısında öne çıkan üç marka kimliği boyutu; yönetim ve eğitim
kadrosu, kampus alt yapısı ve satış tutundurma çabaları ve pazarlama iletişimi
faaliyetleri olarak isimlendirilmiştir.Burdur Bahçeşehir Koleji’nin algılanan
marka kimliği düzeylerinin analiz sonuçlarına ve faktör boyutlarının aritmetik ortalama
ve standart sapma değerlerine bakıldığında
üç faktörün de ortalamanın üstünde değere sahip olması ile birlikte
‘Kampüs alt yapısı ve Satış Tutundurma Çabaları’ faktörünün en yüksek düzeyde
olduğu ve bu faktörü sırasıyla ‘Yönetim ve Eğitim Kadrosu’ ve ‘Pazarlama
İletişimi Faaliyetleri’ faktörünün takip ettiği görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 44 |