Modern koşullarda, bilgi teknolojilerinin hızlı gelişimi ve şiddetli rekabetin arka planına karşı şirketler, müşterileri çekmek için bir dizi pazarlama yöntemi kullanır. Müşterileri çekmek ve elde tutmak için şirketler, ürün veya hizmetlerini satın almaları için onlara ek motivasyon yaratmaya çalışır. Bu bakımdan bütünleşik pazarlama iletişiminde önemli bir yere sahip olan satış tutturma gibi bir pazarlama aracı özel bir rol oynamaktadır.
Satış teşviklerindeki artışa bazı faktörler de katkıda bulunur. Bunlar arasında perakendecilerin artan gücü, tüketici pazarının parçalanması, rekabet, marka bağlılığının azalması, teşviklere karşı duyarlılığın artması, tüketici davranışları vb. dikkate değerdir.
Satış promosyonunun kategorilerinden biri müşteri odaklı satış promosyonudur. Müşteri odaklı satış teşvik yöntemleri arasında şunları belirtmekte fayda vardır. Bunlar indirimler, numuneler, kuponlar, bonus paketleri, primler (reklam ödülleri), marka sadakat programları, yarışmalar ve çekilişler, etkinlik vb.
Satış promosyonunun hem avantajları hem de dezavantajları vardır. Avantajları arasında şunlar yer alır: satışlarda anında artış, fiyata duyarlı bir alıcıya indirim sunmak, sadakati güçlendirmek, yeni ürünlere ilişkin farkındalığı teşvik etmek (örneğin ürün numuneleri), yeni müşteriler çekmek, satılmamış envanterden kurtulmak vb. Dezavantajları şunlardır: marka imajı üzerinde olumsuz etki, kısa vadeli strateji, satış promosyonunun tüketici tutumlarını ve algılarını değiştirmeyebilmesi, artan fiyat duyarlılığı, düşük kupon itfa oranları ve maliyetleri, sahte kupon itfası ve dolandırıcılık, şirketler için ek maliyetler.
Makalede, Gori'de faaliyet gösteren zincir marketler örneğinde müşteri odaklı satış teşvik yöntemlerinin geliştirilmesindeki ana eğilimler sunulmaktadır. Bizim tarafımızdan Gori'de yürütülen araştırmanın sonuçlarına dayanarak spesifik sonuçlar ve bunlara dayalı öneriler verilmektedir.
satış tutundurma pazarlama bütünleşik pazarlama iletişimi mağaza Gori
In contemporary conditions, amidst the swift development of information technologies and fierce competition, companies employ various marketing techniques to attract customers. In order to attract and maintain customers, companies try to create additional motivation for them to purchase their products or services. In this regard, a particular significance is attributed to such a marketing tool as sales promotion, which holds a crucial stance in integrated marketing communications.
Certain factors contributed to increased sales incentives. Among them, it is worth noting: the growing power of retailers, fragmentation of the consumer market, competition, declining brand loyalty, increasing sensitivity to incentives, consumer behavior, etc.
One of the categories of sales promotion is customer-oriented sales promotion. Among the customer-oriented sales stimulation methods, it’s noteworthy to mention: discounts, samples, coupons, bonus packages, premiums (advertising prizes), brand loyalty programs, competitions and giveaways, event marketing and so on.
Sales promotion has both advantages and disadvantages. Benefits include: instantly increasing sales, providing a discount to a price-sensitive customer, building loyalty, increasing awareness of new products (e.g. product samples), attracting new customers, getting rid of unsold inventory, etc. Disadvantages include: May negatively impact on brand image, short-term strategy, sales promotion may not change consumer attitudes and perceptions, increased price sensitivity, low coupon cashing rates and costs, false coupon cashing and fraud, additional costs for companies.
The paper showcases the primary trends in the development of customer-oriented sales stimulation methods on the example of chain grocery stores operating in Gori. Based on the results of the research conducted by us in Gori, specific conclusions and recommendations are presented.
sales promotion marketing Integrated Marketing Communications a store Gori.
В современных условиях, на фоне быстрого развития информационных технологий и жесткой конкуренции, компании прибегают к множеству маркетинговых инструментов для привлечения потребителей. Чтобы привлечь и удержать клиентов, компании стараются создать для них дополнительную мотивацию к покупке их товаров или услуг. В связи с этим особую роль играет такой маркетинговый инструмент, как стимулирование сбыта, занимающий важное место в интегрированных маркетинговых коммуникациях.
Определенные факторы способствовали увеличению стимулов к продажам. Среди них стоит отметить: растущую мощь розничных торговцев, фрагментацию потребительского рынка, конкуренцию, снижение лояльности к бренду, повышение чувствительности к стимулам, потребительское поведение и т.д.
Одной из категорий стимулирования сбыта является ориентированное на потребителя стимулирование продаж. Среди методов стимулирования продаж ориентированных на потребителя стоит отметить: скидки, образцы, купоны, бонусные пакеты, премии (рекламные призы), программы лояльности к бренду, конкурсы и розыгрыши, маркетинг мероприятий и др.
Стимулирование сбыта имеет как преимущества, так и недостатки. К преимуществам относятся: мгновенное увеличение продаж, предоставление скидки чувствительному к цене покупателю, укрепление лояльности, повышение осведомленности о новых продуктах (например, образцы продуктов), привлечение новых клиентов, избавление от непроданных запасов и т. д. К недостаткам относятся: может негативно повлиять на имидж бренда, краткосрочная стратегия, стимулирование сбыта может не изменить отношение и восприятие потребителей, повышенная чувствительность к ценам, низкий уровень обналичивания купонов и затраты, ложное обналичивание купонов и мошенничество, дополнительные расходы для компаний.
В работе представлены основные тенденции развития методов стимулирования продаж ориентированных на потребителя на примере действующих в г. Гори сетевых продовольственных магазинов. На основание результатов исследовния, проведенного нами в г. Гори предложены конкретные выводы и рекомендации.
Стимулирование сбыта Маркетинг Интегрированные маркетинговые коммуникации Магазин Гори
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 60 |